Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ένα σημαντικό βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών της χώρα μας αναμένεται να επιφέρει…

… η υιοθέτηση των διαδικασιών του πρωτοκόλλου «e-CMR». Η πιλοτική μάλιστα εφαρμογή τους ξεκίνησε επίσημα από τη σχετική ημερίδα που διοργάνωσε η ΟΦΑΕ.

Ξεκινούν οι «ψηφιακές» μεταφορές

2.464 Επισκέψεις στο άρθρο (27/6/2017)

Στη σχετική εκδήλωση της ΟΦΑΕ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε το πρώτο –μεγάλο- βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της ημερίδας που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) σε συνεργασία με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα την διαδικασία «e-CMR», δημιουργήθηκε για λογαριασμό της εταιρείας Hermes Agencies SA (Ερμής Πρακτορεύσεις Α.Ε), το πρώτο ψηφιακό έγγραφο e-CMR.
Το παρόν στην εν λόγω εκδήλωση έδωσαν μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ν. Μαυραγάνης, η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), κ. Μ. Κόλλια – Τσαρούχα, ο υφυπουργός Μεταφορών και Ναυτιλίας του Μαυροβουνίου, κ. Dalibor Milosevic, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος, κ. Κ. Λουφάκης, ο επικεφαλής του τομέα εμπορευματικών μεταφορών του IRU, κ. Jens Huegel αλλά και πολλοί ακόμη εκπρόσωποι φορέων του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας και μεταφορείς.
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως, η υιοθέτηση των ψηφιακών εγγράφων φορτίου στις διασυνοριακές μεταφορές, αναμένεται να αυξήσει την ταχύτητα μεταφοράς ενώ θα συμβάλλει και στην πλήρη διαφάνεια όλης της διαδικασίας, επιτρέποντας αποτελεσματικότερους ελέγχους από τις αρχές.
Η δε καταγραφή των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, παρέχει τη δυνατότητα σε όλη την αλυσίδα μεταφοράς να ενημερώνεται άμεσα για όλα τα στάδια και να ανταποκρίνεται γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος στις πάσης φύσεως ανάγκες.
Ανοίγοντας ένα… παράθυρο στο μέλλον
Κατά τη διάρκεια της σχετικής ομιλίας του, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, κ. Α. Κενανίδης τόνισε μεταξύ άλλων πως: «… Ανοίγουμε ένα παράθυρο στο μέλλον, καθώς είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα δοκιμάζει –μαζί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες- μια νέα διαδικασία, προτού αυτή γίνει υποχρεωτική», για να προσθέσει πως «… η ψηφιακή διεθνής φορτωτική CMR μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέσο διασφάλισης της νομιμότητας της μεταφοράς, βάζοντας ένα τέλος στη δυνατότητα παραποίησης των εντύπων».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ν. Μαυραγάνης, υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη της Ελλάδας να «πατήσει γκάζι» για την ανάπτυξη των Logistics και των Μεταφορών, τονίζοντας πως: «… για την ελληνική κυβέρνηση αποτελεί πρόταγμα η ώθηση τους, καθώς αποτελούν βασικό πυλώνα ανάπτυξης». Επίσης πρόσθεσε ότι η ελληνική Πολιτεία θέλει να έχει λόγο στη διαχείριση των χρήσιμων αυτών πληροφοριών, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα του για τα πολλαπλά οφέλη της χώρας μας από την ψηφιοποίηση και αναφέρθηκε στις στρεβλώσεις που προκαλούν οι παράνομες ενδομεταφορές (καμποτάζ). Μεταξύ άλλων δε, ο κ. Μαυραγάνης ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων η διαμόρφωση και εφαρμογή πλατφόρμας για την μετακίνηση των εμπορευμάτων, ενώ αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο που έχει καταρτιστεί για τα logistics κατά περιφέρειες.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της ημερίδας καταγράφηκε η άποψη των αρχών για την ψηφιοποίηση των εγγράφων μεταφοράς εμπορευμάτων με τον κ. Κ. Μπουλμέτη, διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, να τονίζει την ανάγκη άμεσης υιοθέτησης του e-CMR και να παρουσιάζει τα σημαντικότερα έργα που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στον τομέα της ψηφιοποίησης των οδικών μεταφορών.
Για την διευκόλυνση των οδικών ελέγχων μίλησε αντίστοιχα και ο αναπληρωτής διευθυντής Μεταφορών της Περιφέρειας Αν. Θεσσαλονίκης.
Ποια τα αμέσως επόμενα βήματα
Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε και κλειστή συνέλευση της IRU με ομολόγους της ΟΦΑΕ καθώς και εκπροσώπους κρατικών φορέων (υπουργεία – τελωνεία) από τις γειτονικές χώρες, στην οποία συζητήθηκαν μεταξύ άλλων και οι προοπτικές δημιουργίας βαλκανικού «διαδρόμου e-CMR».
Ιδιαίτερα συζητήθηκαν τα θέματα ανάπτυξης υποδομών, ασφάλειας, ψηφιακής υπογραφής και διαμοιρασμού των δεδομένων, αλλά και θέματα εκπαίδευσης των οδηγών και των στελεχών στις μεταφορικές επιχειρήσεις.
Διαπιστώθηκε επίσης πως οι γειτονικές χώρες παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και την πιλοτική δοκιμή του e-CMR στην Ελλάδα, στη βάση ενός υγιούς ανταγωνισμού που αναμένεται να διευκολύνει τις διασυνοριακές μεταφορές.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε εκ νέου η ανάγκη να τρέξουν άμεσα αντίστοιχα πιλοτικά προγράμματα στα Βαλκάνια για να αποσαφηνιστούν τα προβλήματα, ιδιαίτερα τα νομικά ζητήματα που αφορούν τυχόν νομικές επιπλοκές.
Πληροφοριακά αξίζει να σημειώσουμε πως μέχρι το τέλους του τρέχοντος έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η πιλοτική δοκιμή των διαδικασιών e-CMR στην Ελλάδα και θα ξεκινήσει η διαδικασία προσχώρησης της χώρας μας στο επικαιροποιημένο πρωτόκολλο (e-CMR) των Ηνωμένων Εθνών, το οποίο έχουν ήδη υπογράψει 11 ευρωπαϊκές χώρες προκειμένου να θεσμοθετηθεί και το νομικό πλαίσιο για την πλήρη λειτουργία του συστήματος.
Στο θέμα της δημιουργίας βαλκανικού διαδρόμου e-CMR, διαπιστώθηκε ωριμότητα προετοιμασίας για να λειτουργήσει στο προσεχές χρονικό διάστημα ένας σχετικός πιλοτικός διάδρομος από την Ελλάδα –τουλάχιστον- προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ενώ ενδιαφέρον εξέφρασε τόσο η Τουρκική πλευρά όσο και άλλες χώρες στους οδικούς άξονες προς την κεντρική Ευρώπη.