Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η μέση ηλικία των φορτηγών οχημάτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους ανέρχεται στα 18,2 έτη!

Μέση ηλικία 18,2 έτη τα φορτηγά

2.878 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2016)

Σε σχετική ομιλία του στο 1ο συνέδριο Μεταφορών του ΠΣΧΕΜ, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, κ. Δ. Πάτσιος, αναφέρθηκε στα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα.

Με βάση τα στοιχεία που ο κ. Δημήτης Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, παρέθεσε στο 1ο Συνέδριο Μεταφορών του ΠΣΧΕΜ, η αγορά των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολλαπλά και ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μόλις το 8,1% των συνολικών εισαγωγών φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 3,5t., αφορά σε καινούργια οχήματα καθώς, συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή παλαιών μεταχειρισμένων φορτηγών με ηλικία άνω των 10 ετών από μεταφορικές επιχειρήσεις της κεντρικής Ευρώπης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η μέση ηλικία των κυκλοφορούντων φορτηγών να ανέρχεται στα 18,2 έτη (το 56% έχει ηλικία άνω των 15 ετών), με τη συντριπτική τους πλειοψηφία να έχουν εισαχθεί ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Πάτσιο, οι μεταφορείς ΔΧ αντιμετωπίζουν επιπλέον προβλήματα λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης και την απουσία οποιουδήποτε κινήτρου για την αγορά καινούργιων οχημάτων – απόσυρση των παλαιότερων.
Επιπρόσθετα, τα εν λόγω οχήματα κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στους δρόμους χάρη στους αναποτελεσματικούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ, την πλήρη απουσία ελέγχων στο δρόμο ενώ αντίθετα, υπάρχουν πολλαπλά φορολογικά «κίνητρα» για την αποχώρηση των υγιών μεταφορικών επιχειρήσεων από την Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Πάτσιος ανέφερε επίσης πως κλάδος των επαγγελματιών μεταφορέων χαρακτηρίζεται ως υψηλού κινδύνου από τα πιστωτικά ιδρύματα με αποτέλεσμα περιορισμούς π.χ. στη δυνατότητα χρήσης υπηρεσιών leasing.
Μέτρα για την ενίσχυση της βιωσιμότητας του κλάδου
Με βάση τα όσα ανέφερε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ, η Πολιτεία επιβάλλεται να θεσπίσει νέους κανόνες για τα κυκλοφορούντα οχήματα, με σαφή κίνητρα υπέρ της αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων με καινούργια.
Επιγραμματικά, ο κ. Πάτσιος ανέφερε πως απαιτείται:
-¶μεση ενεργοποίηση των ελέγχων στο οδικό δίκτυο με μικτά κλιμάκια.
-Συστηματικών έλεγχος των διαδικασιών των ΚΤΕΟ, προκειμένου να υπάρχει συστηματικός έλεγχος των υπέργηρων και ασυντήρητων φορτηγών που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
-Θέσπιση της δυνατότητας ενοικίασης ανάριθμων φορτηγών από εμπορικές επιχειρήσεις οχημάτων στους μεταφορείς ΔΧ.
-Προγράμματα επιδότησης απόσυρσης παλαιών φορτηγών ΔΧ με παράλληλη εισαγωγή νέων οχημάτων με σαφή οφέλη από τα έσοδα λόγω του ΦΠΑ και του Τέλους Ταξινόμησης.
-Εκπτώσεις στα διόδια και στα Τέλη Κυκλοφορίας για τα νεώτερα φορτηγά, με περαιτέρω ενισχύσεις για τους επαγγελματίες μεταφορείς.
-Ελεύθερη πρόσβαση των νέων οχημάτων στις πόλεις ή σε συγκεκριμένα δίκτυα.