Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αν όλα κυλίσουν ομαλά, μέσα στο 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα Αττικής.

Νέος σταθμός για τα ΚΤΕΛ

2.875 Επισκέψεις στο άρθρο (29/8/2016)

Στις αρχές του Οκτωβρίου του 2016 αναμένεται να ολοκληρωθεί η μελέτη του ΕΜΠ για το νέο σταθμό των ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα, ενώ ο διαγωνισμός του έργου θα προκηρυχθεί τον Μάρτιο του 2017.

Ως γνωστόν, η διοίκηση των ΚΤΕΛ έχει αναθέσει την σχετική μελέτη για το νέο σταθμό του οργανισμού στον Ελαιώνα Αττικής, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και η παρουσίαση της αναμένεται να γίνει στις αρχές Οκτωβρίου.

Χωρίς αμφιβολία, το εν λόγω έργο αναμένεται να έχει τεράστια οφέλη τόσο για τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΚΤΕΛ στο επιβατικό κοινό όσο και για την αναβάθμιση της περιοχής ενώ, μεταξύ άλλων θα αποσυμφορηθούν από την κυκλοφορία οχημάτων σημαντικές κεντρικές αρτηρίες της πόλης όπως η Λιοσίων, η Λεωφόρος Κηφισού, η λεωφόρος Αλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί στα πέριξ της πλατείας Καραϊσκάκη.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών, (Π.Ο.Α.Υ.Σ.), κ. Σ. Φάτσιο, το έργο μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία ενώ στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ανατεθεί και η οικονομοτεχνική μελέτη, προκειμένου στις αρχές του 2017 θα είναι όλα έτοιμα για τη δημοπράτηση του νέου σταθμού.

Σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Φάτσιος ανέφερε επίσης πως ο νέος σταθμός αναμένεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε περίπου 40.000 επιβάτες ημερησίως ενώ, αξίζει να σημειώσουμε πως σε ετήσια βάση, μέσω ΚΤΕΛ, πραγματοποιούνται 15 εκ. μετακινήσεις επιβατών.

Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, από τον σταθμό του Κηφισού εξυπηρετούνται καθημερινά έως και 30.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.

Βασικό μέλημα πριν την προκήρυξη του έργου είναι η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης του χώρου από την Αττικό Μετρό στα ΚΤΕΛ, που θα μισθώσουν το οικόπεδο για ένα χρονικό διάστημα 30 – 40 ετών.

Επιγραμματικά αξίζει να αναφέρουμε πως στο έργο κατασκευής του νέου σταθμού στον Ελαιώνα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

-Έκταση 38.500 τ.μ. για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων για τα ΚΤΕΛ.

-Έκταση 11.000 τ.μ. για εμπορική χρήση όπου θα δημιουργηθούν mini-market, ξενώνες, εμπορικά μαγαζιά κ.ο.κ.

-Έκταση 29.000 τ.μ. για ελεύθερους χώρους, πράσινο κ.ο.κ.

-480 θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. από τις οποίες, οι 200 θα διατεθούν αποκλειστικα΄για τους επιβάτες του Μετρό.

-Κατασκευή υπόγειας επέκτασης του Αμαξοστασίου του Μετρό.

Πέραν όλων των παραπάνω, στην έκθεση ένταξης του έργου στο πακέτο Γιουνκέρ, αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «… Επιπλέον, οι διεθνείς σταθμοί – γραμμές λεωφορείων έχουν εξαπλωθεί στο κέντρο της πόλης της Αθήνας, με αποτέλεσμα μια σειρά από μειονεκτήματα τόσο για τους επιβάτες όσο και την πόλη, όπως η παροχή χαμηλής ποιότητας υπηρεσιών, η ανυπαρξία ανταποκρίσεων μεταξύ των μέσων μεταφοράς, οι μη οργανωμένες υπηρεσίες και η αυξημένη κίνησης στις περιοχές γύρω από τους σταθμούς.

Ο νέος σταθμός του Ελαιώνα θα αποτελέσει ένα κομβικό σημείο συνδυασμένων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των τερματικών σταθμών αστικών λεωφορείων, των χώρων στάθμευσης και των σταθμών μετεπιβίβασης Ταξί, καθώς και των διεθνών λεωφορειακών γραμμών».

Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται στην παρούσα φάση στους 36 μήνες και η λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2020.