Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας εξακολουθούν να δημιουργούν σημαντικά προβλήματα –και- στον κλάδο των Τουριστικών Λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης.

Παραμένουν τα προβλήματα με το ΗΑΣ

2.355 Επισκέψεις στο άρθρο (2/12/2016)

Η ΟΦΑΕ καταγγέλλει τις καθυστερήσεις της Πολιτείας αναφορικά με την αλλαγή του κόστους προμήθειας των «ΗΑΣ» για τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ που εξακολουθούν να έχουν σημαντικά υψηλό κόστος προμήθειας.

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, η ΟΦΑΕ, ως δευτεροβάθμια οργάνωση διεθνούς εκπροσώπησης των οδικών εμπορευματικών και επιβατών μεταφορών, καταγγέλει τον θεσμό των «ΗΑΣ Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμων Σημάτων», πιο γνωστών και ως «τσιπάκια», ως καταχρηστικό και εισπρακτικό μέσο που εξυπηρετεί τα οικονομικά και μόνο συμφέροντα των οργάνων που έχουν αναλάβει, με μη διαφανείς διαδικασίες, τη διάθεση του, τόσο για τα ΦΔΧ (Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης) εδώ και αρκετά χρόνια, όσο και για τα ΤΛΔΧ (Τουριστικά Λεωφορεία Δημοσίας Χρήσης) τα τελευταία χρόνια.
Το σύστημα με το ΗΑΣ λειτουργεί για πολλά χρόνια στον κλάδο των ΦΔΧ με μηδενικά αποτελέσματα και για το λόγο αυτό, η ΟΦΑΕ καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για την αποφυγή των ίδιων σφαλμάτων στον κλάδο των ΤΛΔΧ, δεδομένου ότι η καθιέρωση του ΗΑΣ σε αυτά, βρίσκεται ακόμη στην αρχή.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση της η ΟΦΑΕ, έπειτα από πολλές διαβουλεύσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Πολιτεία διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους της ΟΦΑΕ πως ο σκοπός του θεσμού του ΗΑΣ στα ΤΛΔΧ είναι η απογραφή των ενεργών τουριστικών λεωφορείων στη χώρα μας καθώς και η δημιουργία μητρώου, που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε.
Με την ολοκλήρωση της απογραφής μάλιστα, ο θεσμός του ΗΑΣ αναμένεται να καταργηθεί.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε πως στην παρούσα φάση, η ισχύουσα χορήγηση του ΗΑΣ για τα ΤΛΔΧ είχε κόστος 190 ευρώ / όχημα ενώ, η ΟΦΑΕ έχει καταθέσει από την 9η Σεπτεμβρίου 2016, επίσημη πρόταση για τη διάθεση του ΗΑΣ, στη μέγιστη τιμή των 30 ευρώ / όχημα.
Το υπουργείο αναγνώρισε τη διευκόλυνση που θα παρέχει στους αυτοκινητιστές αυτή η εξέλιξη καθώς και τη δυνατότητα ομαλούς ολοκλήρωσης της απογραφής των τουριστικών λεωφορείων που προσφέρει.
Ωστόσο, οι συμφωνηθείσες μετατροπές που έπρεπε να γίνουν στην ισχύουσα –σχετική- Υπουργική Απόφαση προκειμένου να μπορέσει η ΟΦΑΕ να ξεκινήσει τη διάθεση των ΗΑΣ στα ΤΛΔΧ, έμειναν κλεισμένες στα υπουργικά γραφεία, λόγω του ανασχηματισμού της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Μέχρι και την 1η Δεκεμβρίου 2016, η ΟΦΑΕ δεν είχε λάβει επίσημη ενημέρωση από το αρμόδιο υπουργείο για την εξέλιξη του θέματος.