Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Μέσα στο 2017 θα λανσαριστεί και στις αγορές της ΕΕ η νέα ηλεκτροκίνητη έκδοση eCanter που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην πρόσφατη 66η ΙΑΑ.

Παρουσιάστηκε το Fuso eCanter

2.754 Επισκέψεις στο άρθρο (28/9/2016)

Στο περίπτερο της Mercedes-Benz κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΙΑΑ 2016 παρουσιάστηκε η νέα -3η κατά σειρά- γενιά του αμιγώς ηλεκτροκίνητου ελαφρού φορτηγού Fuso Canter με την ονομασία «eCanter».

Ως γνωστόν, μέχρι στιγμής, η ιαπωνική Fuso Trucks, θυγατρική της Daimler AG, έχει παρουσιάσει ήδη δύο γενιές ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου φορτηγού Canter (Fuso Canter Eco Hybrid το 2010 και Fuso Canter E-Cell το 2014) και στην πρόσφατη 66η ΙΑΑ 2016 του Ανοβέρου, παρουσίασε την 3η γενιά του μοντέλου με την ονομασία «eCanter».
Αυτό ωστόσο που δεν είναι γνωστό είναι πως, μέσα στο 2017 αναμένεται να ξεκινήσει η εμπορική πορεία του εν λόγω μοντέλου, σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων για τις αγορές της Ιαπωνίας, των ΗΠΑ αλλά και της ΕΕ!
Πολλαπλές αλλαγές σε σχεδίαση και… ουσία
Το νέο Fuso eCanter δεν διαφέρει μόνο εμφανισιακά από τις προγενέστερες ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του ιαπωνικού ελαφρού φορτηγού καθώς, έπειτα από τις εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης της 2ης γενιάς του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης τόσο στην Πορτογαλία (όπου και παράγεται) όσο και στην Γερμανία, οι ειδικοί της Fuso κατέληξαν σε χρήσιμα συμπεράσματα με βάση και τις ανάγκες των πελατών της εταιρείας.
Επιγραμματικά, αξίζει να αναφέρουμε πως η απόδοση του έχει αυξηθεί ενώ την ίδια στιγμή, το κόστος των μπαταριών που χρησιμοποιεί καθώς και των υπολοίπων στοιχείων του συστήματος μετάδοσης της κίνησης έχει μειωθεί.
Σε ότι αφορά στη σχεδίαση του οχήματος που παρουσιάστηκε στην 66η ΙΑΑ, αξίζει να επικεντρωθούμε στα νέα φωτιστικά σώματα με λυχνίες τύπου LED αλλά και την πλήρως τροποποιημένη μάσκα ενώ, νέος είναι και ο εσωτερικός διάκοσμος.
Νέα γενιά ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 185 kW
Ο νέος ηλεκτροκινητήρας του Fuso eCanter αποδίδει ισχύ 185 kW (περίπου 248 ίπποι) και μέγιστη ροπή 380 Nm ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον πίσω άξονα.
Το όχημα που παρουσιάστηκε στην 66η ΙΑΑ έφερε μια συστοιχία μπαταριών με συνολική χωρητικότητα 70 kWh και αναλόγως του τύπου του οχήματος (μήκος, μεικτό βάρος κ.ο.κ.) αλλά και τη χρήση του, η μέγιστη αυτονομία του υπερβαίνει τα 100 χλμ.
Οι μπαταρίες είναι χωρισμένες σε πέντε συστοιχίες εκ των οποίες, μια εδράζεται στο κέντρο του σασί πίσω από την καμπίνα των επιβατών και δύο εκατέρωθεν του πλαισίου στις δύο πλευρές του οχήματος.
Πρόκειται για υδρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου που διακρίνονται για την αυξημένη διάρκεια ζωής του, την υψηλή αποδοτικότητα (ιδιαίτερα σε υψηλές θερμοκρασίες) αλλά και το περιορισμένο μέγεθος τους.
Παρά το βάρος των εν λόγω μπαταριών, το νέο Fuso eCanter έχει να επιδείξει μια εξαιρετική αναλογία απόβαρου – ωφέλιμου φορτίου καθώς το μεικτό βάρος του ανέρχεται στους 7,49t. με το ωφέλιμο φορτίου του ορίζεται στους 4,63t.!
Ειδικές διατάξεις με τρείς έως έξι συστοιχίες μπαταριών που θα έχουν χωρητικότητα 14 kWh έκαστη, αναμένεται να παρουσιαστούν με τις εκδόσεις παραγωγής του νέου αυτού ηλεκτροκίνητου φορτηγού, αναλόγως της χρήσης για την οποία προορίζεται.
Σε ότι αφορά στη φόρτιση τους, οι εν λόγω μπαταρίες απαιτούν μια ώρα για τη φόρτιση του 80% της χωρητικότητας τους ενώ το 100% επιτυγχάνεται σε διάστημα 7 ωρών. Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρει πως στο μέλλον, θα μπορεί να επιτευχθεί η ταχεία φόρτιση ως και στο 80% μέσα σε 30 λεπτά της ώρας.
Σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη
Πέραν των σημαντικών περιβαλλοντικών οφελών που προσφέρει δεδομένων των μηδενικών εκπομπών ρύπων του, το νέο Fuso eCanter θα λανσαριστεί σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή αγοράς σε σχέση με τις συμβατικές του εκδόσεις χάρη στο σημαντικά μειωμένο κόστος του συστήματος ηλεκτροκίνησης που υιοθετεί.
Το κόστος χρήσης του είναι παράλληλα σημαντικά μειωμένο σε σχέση με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του ενώ, με βάση τα όσα αναφέρει ο κατασκευαστής, η όποια διαφορά στην τιμή του σε σχέση με αυτές, θα μπορεί να αποσβεστεί μέσα σε διάστημα 3 ετών.
Χαρακτηριστικά αξίζει να υπενθυμίσουμε πως στις πρόσφατες πιλοτικές δοκιμές της δεύτερης γενιάς της ηλεκτροκίνητης έκδοσης του Fuso Canter (E-Cell), καταγράφηκε όφελος 1.000 ευρώ περίπου ανά 10.000 χλμ. χρήση σε σχέση με τις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.
Αν αυτό συνδυαστεί με το –μειωμένο κατά 30%- κόστος συντήρησης του, τα οφέλη είναι σημαντικά για τους υποψήφιους ιδιοκτήτες του.