Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων εκφράζουν μέσω του ACEA τον προβληματισμό τους για τα συστήματα που αναλαμβάνουν να μειώσουν τη χρήση AdBlue.

Τι συμβαίνει με το AdBlue;

3.896 Επισκέψεις στο άρθρο (24/2/2017)

Μέσω σχετικής ανακοίνωσης του ACEA, οι διεθνείς κατασκευαστές φορτηγών αντιδρούν στην πώληση συστημάτων που επηρεάζουν τη χρήση του διαλύματος AdBlue από τους ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων.

Ως γνωστόν, οι αρμόδιες επιτροπές και τα ελεγκτικά όργανα τόσο της ΕΕ όσο και των κρατών-μελών της ξεχωριστά, έχουν επιβάλλει ιδιαίτερα αυστηρούς ελέγχους (αλλά και πρόστιμα) στις διεθνείς εταιρείες κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, προκειμένου να διασφαλιστεί πως τα προϊόντα τους καλύπτουν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων τους.
Ωστόσο, μέσω του επίσημου συνδέσμου τους «ACEA», οι εν λόγω εταιρείες σπεύδουν να καταδικάσουν απερίφραστα τη διαφήμιση, διάθεση και εμπορία διαφόρων after-market συστημάτων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους μεταφορείς προκειμένου να διακόψουν τη χρήση του διαλύματος AdBlue από τους κινητήρες των εν λόγω οχημάτων.
Μια από τις πιο ρυπογόνες ουσίες που εκλύονται στην ατμόσφαιρα κατά την λειτουργία των καυσαερίων είναι τα οξείδια του αζώτου (NOx) και προκειμένου να εκμηδενιστεί –σχεδόν- η συγκέντρωση τους στα καυσαέρια που τελικά εκλύονται στην ατμόσφαιρα από τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες, έχει επιλεγεί η διαδικασία «Selective Catalytic Reduction» (SCR) βάση της οποίας, ένα ειδικό διάλυμα ουρίας με την ονομασία «AdBlue» εγχύεται στα καυσαέρια προκειμένου αυτά να τροποποιηθούν χημικά εντός του καταλύτη.
Ωστόσο, πρόσφατα έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο χρήσης από τους μεταφορείς ειδικών συστημάτων τα οποία ουσιαστικά μειώνουν ή και σταματούν πλήρως την παροχή του εν λόγω πρόσθετου κατά τη διαδικασία επεξεργασίας των καυσαερίων σε έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα.
Ο λόγος είναι απλούστατος και σχετίζεται φυσικά με τη μείωση του κόστους χρήσης του οχήματος λόγω της μείωσης της, έτσι και αλλιώς απειροελάχιστης, κατανάλωσης AdBlue από έναν κινητήρα.
Αυτό όμως έχει άμεσο αντίκτυπο στις εκπομπές των NOx καθώς χωρίς AdBlue δεν υπάρχει η διαδικασία SCR επομένως, οι εκπομπές των συγκεκριμένων ρύπων παραμένουν αμείωτες στα τελικά καυσαέρια.
Αν και ο ACEA έχει καταδείξει το συγκεκριμένο πρόβλημα ήδη από το 2012 στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση από πλευράς των ελεγκτικών μηχανισμών ενώ, δεκάδες ιστοσελίδες και επιχειρήσεις εμπορεύονται τέτοιου είδους συστήματα.