Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Οι δοκιμές εξέλιξης του «Volvo Concept Truck» έχουν στόχο να ανακαλύψουν τρόπους βελτίωσης της αποδοτικότητας των μελλοντικών φορτηγών κατά 50%.

Για το λόγο αυτό, το εν λόγω πρωτότυπο όχημα έχει να επιδείξει βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή κατά 40% σε σχέση με τα συμβατικά φορτηγά.

Για τον λόγο αυτό έχει τροποποιηθεί σημαντικά η σχεδίαση όλου του συρμού ενώ, οι πλευρικοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες.

«Volvo Concept Truck»

1.808 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2016)

Το ερευνητικό πρόγραμμα με την ονομασία «Volvo Concept Truck» που η σουηδική εταιρεία εξελίσσει από το 2011 αποφέρει καρπούς καθώς η κατανάλωση του πρωτότυπου οχήματος έχει μειωθεί κατά 30%.

Η Volvo Truck συμμετέχει από το 2011 σε ένα ειδικό ερευνητικό πρόγραμμα με τα αρμόδια υπουργεία Ενέργειας τόσο της Σουηδίας όσο και των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια εξέλιξης νέων τεχνολογικών λύσεων που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας των σύγχρονων βαρέων φορτηγών.

«Καρπός» του εν λόγω προγράμματος είναι το πρωτότυπο όχημα «Volvo Concept Truck» που ήδη έχει ξεκινήσει εκτεταμένες πιλοτικές δοκιμές στους δρόμους της σκανδιναβικής χώρας από το φθινόπωρο του 2015.

Σε σχετικές του δηλώσεις, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Trucks, κ. Claes Nilsson, αναφέρει πως: «… Εργαζόμαστε διαρκώς προκειμένου να εξελίξουμε λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα σε όλες τις κατηγορίες. Αυτή είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες μας τόσο εξαιτίας της προσπάθειας μείωσης της περιβαλλοντικής ρύπανσης όσο και για να προσφέρουμε περιορισμένα λειτουργικά κόστη για τους πελάτες μας».

Με αυτό το σκεπτικό, οι προσπάθειες της σουηδικής εταιρείας σε ότι αφορά στην εξέλιξη του «Volvo Concept Truck» φαίνεται πως βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο καθώς, τα πρώτα αποτελέσματα από τις δοκιμές του αναφέρουν πως η μέση κατανάλωση καυσίμου του σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, είναι μειωμένη σε ποσοστό άνω του 30%.

Μια από τις βασικές παραμέτρους πάνω στην οποία έχει βασιστεί η εξέλιξη του Volvo Concept Truck είναι η μείωση του αεροδυναμικού του συντελεστή κατά 40%, τόσο για τον τράκτορα όσο και τη ρυμούλκα. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο έχουν γίνει σημαντικές τροποποιήσεις στην σχεδίαση του οχήματος όπως π.χ. η αντικατάσταση των πλευρικών καθρεπτών με ειδικές κάμερες.

Παράλληλα, ειδικά αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν εξελιχθεί για όλο το όχημα και φυσικά για όλους τους τροχούς του συρμού ενώ έχει περιοριστεί στο ελάχιστο η αεροδυναμική αντίσταση σε σημεία όπως το εμπρός τμήμα του φορτηγού, τα σκαλοπάτια για την πρόσβαση στην καμπίνα κ.ο.κ.

Πέραν των αλλαγών που αφορούν στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή, το Volvo Concept Truck εφοδιάζει και με –ειδικά εξελιγμένα- ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης ενώ, το trailer ζυγίζει περίπου δύο τόνους λιγότερο από τις αντίστοιχες συμβατικές προτάσεις.

Το γεγονός αυτό φυσικά έχει πολλαπλά οφέλη τόσο στη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου από τον κινητήρα του οχήματος όσο και στη δυνατότητα υποστήριξης μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου.

Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το Volvo Truck Concept βασίζεται στο Volvo FH 420 και εφοδιάζεται με έναν τροποποιημένο κινητήρα D13 της Volvo Trucks που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro6. Τέλος, στόχος του προγράμματος είναι να εξελίξει λύσεις που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της αποδοτικότητας των μελλοντικών φορτηγών κατά 50% σε σχέση με τα όσα ισχύουν στην παρούσα φάση.