Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Στην προσεχή Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου, η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο φορτηγό 26t.

Οι τρεις συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου, του παρέχουν μέγιστη αυτονομία 200 χλμ.

«e-Φορτηγά» από τη Mercedes

3.357 Επισκέψεις στο άρθρο (24/8/2016)

Μια εντυπωσιακή παγκόσμια πρεμιέρα αναμένεται να πραγματοποιηθεί από τη Mercedes-Benz στην προσεχή ΙΑΑ 2016 του Σεπτεμβρίου όταν και θα παρουσιάσει το 1ο πλήρως ηλεκτροκίνητο βαρύ φορτηγό!

Σύμφωνα με τα στοιχεία μελετών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, μέχρι το 2050 ο παγκόσμιος πληθυσμός της Γης αναμένεται να ανέλθει στα 9 δις εκ των οποίων, το 70% θα διαμένει σε μεγάλα αστικά κέντρα.

Αυτομάτως, δεδομένα όπως η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, των επιπέδων θορύβου αλλά και οι ζώνες ελεγχόμενης πρόσβασης για τα οχήματα που δεν πληρούν τα προαναφερθέντα καθίστανται ιδιαίτερα σημαντικά, ειδικότερα στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που επιχειρούν σε αστικό περιβάλλον.

Χαρακτηριστικό είναι εξάλλου το γεγονός ότι, διάφορες μεγαλουπόλεις όπως το Λονδίνο και το Παρίσι, ήδη εξετάζουν το ενδεχόμενο πλήρους απαγόρευσης της κίνησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο κέντρο τους, στο άμεσο προσεχές μέλλον.

To πρωτότυπο «Urban e-Truck» ετοιμάζεται για το παγκόσμιο ντεμπούτο του

Με βάση όλα τα παραπάνω, η Mercedes-Benz, μια εκ των κορυφαίων εταιρειών κατασκευής ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, έχει ήδη εξελίξει λύσεις που θα είναι σε θέση να καλύψουν τις νέες τάσεις της αγοράς και το πρωτότυπο «Urban e-Truck» με μεικτό βάρος 26t. που αναμένεται να παρουσιάσει επίσημα στην προσεχή Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου, αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής σε αυτήν την προσπάθεια.

Αν και προς το παρόν η Mercedes-Benz δεν έχει προβεί σε συγκεκριμένες αποκαλύψεις αναφορικά με τα μηχανικά μέρη και τις δυνατότητες του εν λόγω φορτηγού, αναφέρει πως μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις σχετίζεται με την αποδοτικότητα των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Πιο συγκεκριμένα, στο διάστημα από το 1997 έως το 2025, υπολογίζεται πως το κόστος των εν λόγων μπαταριών θα έχει μειωθεί κατά 2,5 φορές, από τα 500 euro/kWh στα 200 euro/kWh. Την ίδια στιγμή, η απόδοση τους θα έχει βελτιωθεί σημαντικά από τα 80 Wh/kg στα 200 Wh/kg.

Με βάση όλα τα παραπάνω, η μαζική παραγωγή τέτοιου είδους –αμιγώς ηλεκτροκίνητων- φορτηγών με μεγάλο μεικτό βάρος, είναι δυνατή, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των υπευθύνων της Mercedes-Benz, στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Σε ότι αφορά στο πρωτότυπο e-Truck της γερμανικής εταιρείας, βασίζεται σε ένα τριαξονικό «heavy-duty» φορτηγό διανομών (κατά πάσα πιθανότητα το Antos) ωστόσο, το σύστημα κινητήρα – μετάδοσης της κίνησης, έχει αντικατασταθεί εξ ολοκλήρου από έναν ηλεκτροκινούμενο πίσω άξονα καθώς και μικρούς ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς.

Το εν λόγω σύστημα έχει εξελιχθεί αρχικά για την περίπτωση του αστικού λεωφορείου Mercedes-Benz Citaro Hybrid και χάρη στις τρεις συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου, προσφέρει μέγιστη αυτονομία 200 χλμ.

Στην παρούσα φάση, η Mercedes-Benz αναφέρει πως το μεικτό βάρος του εν λόγω πρωτότυπου οχήματος είναι αυξημένο κατά 700 κιλά σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις ενός φορτηγού με κινητήρα εσωτερικής καύσης.