Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Δείτε τι ισχύει στην ΕΕ με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και με τα σημεία φόρτισης - ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μεγάλο ΑΕΠ.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Στο παιχνίδι μπαίνουν και τα βαρέα οχήματα, των οποίων οι ανάγκες φόρτισης είναι πιο σύνθετες και απαιτητικές.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης σταθμών φόρτισης.

Σε λιγότερο από μία δεκαετία, οι σταθμοί φόρτισης της ΕΕ πρέπει να αυξηθούν κατά 27 φορές!

Ευρώπη δύο ταχυτήτων (και) στην ηλεκτροκίνηση!

7.680 Επισκέψεις στο άρθρο (22/7/2021)

Μεγάλη ευρωπαϊκή έρευνα αποτυπώνει σε αριθμούς κάτι που λίγο έως πολύ είναι προφανές: Οι πολίτες των πλουσιότερων χωρών είναι αυτοί που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 70% όλων των φορτιστών είναι συγκεντρωμένοι σε 3 κράτη! Δείτε τους πρωταγωνιστές, τους ουραγούς και τη θέση της Ελλάδας.

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα πορίσματα της έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σύμφωνα με την οποία οι διακυμάνσεις από χώρα σε χώρα στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συσχετίζονται με το βιοτικό επίπεδο κάθε κράτους-μέλους


Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μεγάλο ΑΕΠ.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μεγάλο ΑΕΠ.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 Συγκεκριμένα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη είχαν μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%, κάτι που δείχνει ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μιας χώρας. «Όπως συμβαίνει και με τις υποδομές φόρτισης, υπάρχει σαφής διαφορά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, γενικός διευθυντής της ACEA.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

 
Βενζίνη-Πετρέλαιο τέλος από το 2035

Στο παιχνίδι μπαίνουν και τα βαρέα οχήματα, των οποίων οι ανάγκες φόρτισης είναι πιο σύνθετες και απαιτητικές.

Στο παιχνίδι μπαίνουν και τα βαρέα οχήματα, των οποίων οι ανάγκες φόρτισης είναι πιο σύνθετες και απαιτητικές.

 
Αναλυτικότερα, οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο ΑΕΠ κάτω των 17.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για παράδειγμα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και στην Ελλάδα. Ωστόσο, στη χώρα μας φαίνεται πως υπάρχει πρόοδος, καθώς το πρώτο 5μηνο του 2021 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκλεισε στο 5,3%, όταν το αντίστοιχο διάστημα το 2020 έφθανε μετά βίας το 1%.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης σταθμών φόρτισης.

Ο ευρωπαϊκός χάρτης σταθμών φόρτισης.

 
Επιπλέον, στις πέντε χώρες που σημειώνονται οι λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης - κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ. Αντίθετα, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντοπίζεται μόνο σε πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ. Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μεγάλο ΑΕΠ (Σουηδία, Κάτω Χώρες, Φινλανδία και Δανία).

Σε λιγότερο από μία δεκαετία, οι σταθμοί φόρτισης της ΕΕ πρέπει να αυξηθούν κατά 27 φορές!

Σε λιγότερο από μία δεκαετία, οι σταθμοί φόρτισης της ΕΕ πρέπει να αυξηθούν κατά 27 φορές!

 
Αφιέρωμα: Τα 13+1 ηλεκτρικά φορτηγά
 
Σύμφωνα πάντως με πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων αποδίδουν. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι. «Για να συνεχιστεί αυτή η πρόοδος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει τώρα να διασφαλίσει επειγόντως ότι υπάρχουν όλες οι σωστές συνθήκες - και ότι καμία χώρα ή πολίτης δεν μένει πίσω. Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων πρέπει να είναι προσιτά για όλους», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema.
 
Δείτε το μερίδιο αγοράς των Top 5 χωρών με τις λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών. Στην παρένθεση αναφέρονται οι ταξινομήσεις και το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα του 2020).
  1. Kύπρος: 0,47% (42 - 23.580 ευρώ)
  2. Λιθουανία: 1,13% (453 – 17.460 ευρώ)
  3. Eσθονία: 1,82% (425 – 20.440 ευρώ)
  4. Κροατία: 1,86% (676 – 12.130 ευρώ)
  5. Πολωνία: 1,89% (8.099 – 13.600 ευρώ)
Το Top 5 των χωρών με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών έχει ως εξής:
  1. Σουηδία: 32,2% (45.610 ευρώ)
  2. Ολλανδία: 25,0% (45.790 ευρώ)
  3. Φινλανδία: 18,1% (42.940 ευρώ)
  4. Δανία: 16,4% (53.470 ευρώ)
  5. Γερμανία: 13,5% (40.070 ευρώ)
 

Πέμπτη από το τέλος η Ελλάδα στους φορτιστές

Εύλογα, αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε ό,τι αφορά στις υποδομές φόρτισης της ΕΕ, όπου το 70% όλων των φορτιστών είναι συγκεντρωμένοι σε μόλις τρεις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Συγκεκριμένα, στην Ολλανδία υπάρχουν 66.665 σταθμοί, στη Γαλλία 45.751 και στη Γερμανία 44.538, με τις τρεις αυτές χώρες να καταλαμβάνουν εδαφικά μόνο το 23% της ΕΕ. Περιττό είναι ίσως να αναφέρουμε, πως το υπόλοιπο 30% των φορτιστών εξυπηρετεί το 77% της Ένωσης.
 
Ενδεικτική της άνισης κατανομής είναι η περίπτωση της Ρουμανίας, η οποία είναι σχεδόν έξι φορές μεγαλύτερη σε έκταση από την Ολλανδία, αλλά έχει μόλις 493 σημεία φόρτισης ή αλλιώς το 0,2% της ΕΕ. Αυτονόητο είναι πως τα πάντα συνδέονται με το χρήμα, καθώς χώρες με μεγάλη έκταση αλλά χαμηλό ΑΕΠ, μένουν πίσω. Για παράδειγμα η Πολωνία και η Ισπανία κατέχουν το 0,8% και 3,3% των φορτιστών, αντίστοιχα.
 
Συνεργασία κορυφής στη φόρτιση βαρέων οχημάτων
 
Αξίζει να αναφέρουμε τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην 3η και στην 4η χώρα της λίστας. Συγκεκριμένα, η 3η Γερμανία έχει μερίδιο 19,9%, ενώ η 4η Ιταλία βρίσκεται πολύ μακριά με 5,8%. Από εκεί και πέρα, η «κατηφόρα» γίνεται ακόμα πιο απότομη… «Όποιος θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα ή ένα κυψελών καυσίμου στηρίζεται στο ότι θα βρίσκει ένα αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης και ανεφοδιασμού, ανεξάρτητα με το αν μιλάμε για το σπίτι, το γραφείο ή το δρόμο. Έφτασε ο καιρός για τις κυβερνήσεις στην Ευρώπη να επιταχύνουν προς την πράσινη κινητικότητα», δήλωσε σχετικά ο Eric-Mark Huitema.
 
Σημειώνεται, πως με βάση τους υπολογισμούς της Κομισιόν, ο περαιτέρω περιορισμός κατά 50% των εκπομπών CO2 από τα οχήματα έως το 2030, συνεπάγεται στην ανάγκη για 6 εκατομμύρια δημόσια προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης. Από τη στιγμή που σήμερα υπάρχουν λιγότεροι από 225.000, αυτό σημαίνει πως σε λιγότερο από μία δεκαετία, πρέπει να αυξηθούν κατά 27 φορές!
 
Όπως και να έχει, οι Top 5 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές είναι οι εξής:
  1. Ολλανδία (66.665)
  2. Γαλλία (45.751)
  3. Γερμανία (44.538)
  4. Ιταλία (13.073)
  5. Σουηδία (10.370)
Οι Top 5 χώρες με τους λιγότερους φορτιστές, ανάμεσα στις οποίες δυστυχώς είναι και η Ελλάδα, είναι οι παρακάτω:
  1. Κύπρος (70)
  2. Μάλτα (96)
  3. Λιθουανία (174)
  4. Βουλγαρία (194)
  5. Ελλάδα (275)

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »