Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

To πρωτότυπο –Level 4- αυτόνομα κινούμενο φορτηγό των 26t. της Einride ξεκίνησε δοκιμές εξέλιξης σε δημόσιους δρόμους της Σουηδίας, χωρίς να φέρει καμπίνα οδηγού.

Φορτηγά χωρίς οδηγό στη Σουηδία

3.540 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2019)

Το πρωτότυπο φορτηγό «T-Pod» της εταιρείας Einride ξεκίνησε τις πρώτες πιλοτικές δοκιμές εξέλιξης σε δημόσιο δρόμο της Σουηδίας, αποτελώντας μια πρωτιά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ένα ιδιαίτερο θέαμα αντικρίζουν ορισμένοι εκ των κατοίκων της πόλης Jonkoping της Σουηδίας από την περασμένη εβδομάδα καθώς, το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο και πλήρως αυτόνομα κινούμενο φορτηγό «T-Pod» της εταιρείας Einride, ενσωματώθηκε στον στόλο οχημάτων της μεταφορικής εταιρείας DB Schenker και πλέον πραγματοποιεί τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια, χωρίς να φέρει καμπίνα οδηγού, στην βιομηχανική ζώνη της πόλης.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας Einride, τόνισε πως η εταιρεία του εξειδικεύεται στην εξέλιξη του κατάλληλου λογισμικού για το εν λόγω πρωτότυπο όχημα με μεικτό βάρος 26t. που καλύπτει τις προδιαγραφές του «Επιπέδου 4» (Level 4) σε ότι αφορά την δυνατότητα αυτόνομης κίνησης του. Ωστόσο, εντός του τρέχοντος έτους φιλοδοξεί να έχει ήδη καταλήξει σε συμφωνία συνεργασίας με κάποια από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που εξειδικεύονται στην παραγωγή βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, προκειμένου να δρομολογηθεί η περαιτέρω εξέλιξη του εν λόγω οχήματος και –φυσικά- η μαζική παραγωγή σχετικών λύσεων που θα προκύψουν στα ηλεκτροκίνητα και αυτόνομα φορτηγά του μέλλοντος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας, το κόστος λειτουργίας του πρωτότυπου T-Pod είναι κατά 40% σε σχέση με ένα αντίστοιχο φορτηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης (με καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης) ενώ, ένας χειριστής που βρίσκεται αρκετά χιλιόμετρα μακριά, μπορεί να επιφορτιστεί με τον έλεγχο έως και 10 οχημάτων αυτού του είδους ταυτόχρονα.
Προς το παρόν, εκτός από την εταιρεία DB Schenker με την οποία η Einride συνεργάζεται στην εξέλιξη του εν λόγω πρωτότυπου, η σουηδική εταιρεία έχει δεχθεί αρκετές ακόμη παραγγελίες από μεγάλες επιχειρήσεις όπως οι Lidl, Svenska Retusystem κ.ά. που δραστηριοποιούνται κυρίως στο λιανικό εμπόριο εντός της πόλης. Μάλιστα στόχος της Einride είναι η παράδοση έως και 200 οχημάτων έως το τέλος του 2020.
Το «Επίπεδο 4» σε ότι αφορά στα αυτόνομα κινούμενα οχήματα αφορά στο στάδιο «High Automation» και είναι μόλις ένα στάδιο πριν από το «Επίπεδο 5» (Complete Automation). Σε αυτό το επίπεδο το όχημα μπορεί να ενημερώσει τον οδηγό πως οι συνθήκες είναι… ιδανικές για να τον «αποδεσμεύσει» από την ανάγκη ελέγχου διαδικασιών όπως ο έλεγχος της πορείας, η πέδηση, η επιτάχυνση ή ακόμη και ο έλεγχος των τεκταινόμενων γύρω από το όχημα, με τη σύμφωνη γνώμη του οδηγού να είναι φυσικά… απαραίτητη.