Μια νέα υπηρεσία της γαλλικής εταιρείας έρχεται να αποκαλύψει τις θέσεις των δημόσιων σταθμών φόρτισης για e-trucks πανευρωπαϊκά.
Πρόκειται για εγκαταστάσεις οι οποίες είτε έχουν δημιουργηθεί είτε βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Περίπου 500 τέτοιοι σταθμοί περιλαμβάνονται ήδη στο συγκεκριμένο σύστημα.
Η εν λόγω πρωτοβουλία έρχεται να συμπληρώσει το project της Milence.
Έναν χάρτη ανοιχτής πρόσβασης στον εταιρικό της ιστότοπο, ο οποίος αποκαλύπτει τη θέση των δημόσιων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά στην Ευρώπη, αποφάσισε να δημοσιεύσει η Renault Trucks, σηματοδοτώντας έτσι μια νέα δομική παρέμβαση ως προς τη μετάβαση των εμπορευματικών μεταφορών στη βιώσιμη κινητικότητα.
Μη λησμονούμε εξάλλου πως ένα υψηλής απόδοσης & προσβάσιμο δημόσιο δίκτυο φόρτισης κατά μήκος των κύριων αυτοκινητοδρόμων, παρέχει τη δυνατότητα στους μεταφορείς να προγραμματίζουν με ομαλό τρόπο τις διαδρομές τους με ηλεκτρικά φορτηγά, ακόμη και σε μεγάλες αποστάσεις.
Πρόκειται για εγκαταστάσεις οι οποίες είτε έχουν δημιουργηθεί είτε βρίσκονται υπό ανάπτυξη
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στη δεδομένη ρύθμιση αξίζει να σημειωθεί εδώ πως πρόκειται για ένα χρήσιμο & βολικό εργαλείο, που ενημερώνει τους οδηγούς και τους fleet managers με σαφήνεια γύρω τόσο από την τρέχουσα, όσο και την προγραμματισμένη κατάσταση του δικτύου.
Υπενθυμίζεται δε, πως αυτές οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν στους οδηγούς να επαναφορτίζουν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια των υποχρεωτικών διαλειμμάτων τους, δίχως να επηρεάζεται αρνητικά η παραγωγικότητά τους, ενώ καλύπτουν τις κυριότερες ευρωπαϊκές οδικές αρτηρίες – με το πλάνο
για μεγαφόρτιση (MCS) στο εγγύς μέλλον να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, επιτυγχάνοντας την επαναφόρτιση των οχημάτων μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
Περίπου 500 τέτοιοι σταθμοί περιλαμβάνονται ήδη στο συγκεκριμένο σύστημα
Σε κάθε περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι πως ο συγκεκριμένος χάρτης ανοιχτής πρόσβασης της Renault Trucks θα ενημερώνεται τακτικά, ενώ ήδη στην παρούσα φάση περιλαμβάνει γύρω στους 500 υφιστάμενους ή εν δυνάμει δημόσιους σταθμούς φόρτισης για φορτηγά στη «Γηραιά Ήπειρο».
Αναλυτικότερα, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, έχει υπολογιστεί πως πανευρωπαϊκά υπάρχουν:
- 191 λειτουργικοί σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά.
- 157 λειτουργικοί σταθμοί φόρτισης κατάλληλοι για φορτηγά.
- 135 σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά υπό κατασκευή.
Από αυτούς μάλιστα, επισημαίνεται πως η διαδρομή Βόρειας Θάλασσας - Βαλτικής (Άμστερνταμ – Βαρσοβία, 1.200 χλμ.) περιλαμβάνει 13 σταθμούς αποκλειστικά για φορτηγά, εκ των οποίων οι 7 βρίσκονται υπό κατασκευή ή σε φάση σχεδιασμού, την ίδια ώρα που το οδικό δίκτυο Ρήνου - Άλπεων (Ρότερνταμ – Γένοβα, 1.240 χλμ.) διαθέτει επίσης 13 σταθμούς, εκ των οποίων οι 3 βρίσκονται ήδη σε λειτουργία.
Πέρα από όλα τα παραπάνω, ωστόσο, υπάρχουν και σημεία φόρτισης συμβατά με βαρέα οχήματα – ασχέτως αν δεν έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτά.
Η εν λόγω πρωτοβουλία έρχεται να συμπληρώσει το project της Milence
Είτε έτσι είτε αλλιώς, καλό είναι να θυμόμαστε πως αυτό δεν είναι το μοναδικό εγχείρημα της Renault Trucks που προάγει την ηλεκτροκίνηση στα φορτηγά – κι αυτό, γιατί έχει προηγηθεί η κοινοπραξία
της Milence μεταξύ των Daimler Truck, TRATON GROUP & Volvo Group που έχει θέσει ως στόχο τη σύσταση 1.700 δημόσιων σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος για φορτηγά & λεωφορεία στην Ευρώπη μέχρι το 2027.
Υπό αυτό το πρίσμα, συνεπώς, ο χάρτης της Renault Trucks μπορεί να αξιοποιηθεί ως ένα επιπλέον βοήθημα για τους φορείς των ηλεκτρικών μεταφορών, εξασφαλίζοντας ένα πανοραμικό πλαίσιο οπτικής απεικόνισης και ενισχύοντας τις ευρωπαϊκές διαδρομές μεταφοράς.