Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Σε τρία πρωτότυπα, ηλεκτρικά ΜΑΝ eTGE θα τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά πάνελ οροφής.

Από αριστερά: Jona Christians, Συνιδρυτής και CEO της Sono Motors, Mathieu Baudrit, Επικεφαλής R&D στη Sono Motors και Dennis Affeld, Ανώτερος Αντιπρόεδρος & Επικεφαλής Πωλήσεων Truck & Van στη MAN.

Ηλεκτρικό MAN eTGE με φωτοβολταϊκά

2.564 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2021)

Τη δυνατότητα επέκταση της αυτονομίας του ηλεκτρικού eTGE εξετάζει η ΜΑΝ, τοποθετώντας του ηλιακά πάνελ, τα οποία θα τροφοδοτούν με ενέργεια και τις δευτερεύουσες λειτουργίες του.

Μια επιστολή προθέσεων υπέγραψαν πρόσφατα οι εκπρόσωποι των MAN Truck & Bus και Sono Motors, με τις δύο εταιρείες να συμφωνούν να διερευνήσουν την τεχνική και οικονομική σκοπιμότητα της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας της Sono Solar στο ηλεκτροκίνητο ΜΑΝ eTGE.
 
«Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τη Sono Motors να συνεργαστεί με έναν τόσο σεβαστό συνεργάτη της βιομηχανίας όπως η MAN και να δουλέψει από κοινού για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Η τεχνολογία της Sono Solar προσφέρει μια ελαφριά και προσαρμόσιμη πλατφόρμα που είναι ιδανική για ελαφριά επαγγελματικά οχήματα όπως τα ηλεκτρικά MAN eTGE που τροφοδοτούνται με ενέργεια από μπαταρία», δήλωσε ο Jona Christian, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sono Motors, προσθέτοντας: «Προσβλέπουμε σε όλες τις ευκαιρίες που μπορούν να συνδυάσουν αυτές οι δύο βιώσιμες τεχνολογίες».
 
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θα υπάρξουν τρεις εφαρμογές, τρία πρωτότυπα οχήματα δηλαδή που θα εξοπλιστούν με την τεχνολογία ηλιακών πάνελ της Sono Solar. Αυτά είναι ένα MAN eTGE panel van, ένα MAN eTGE combi με ισχυρό σύστημα κλιματισμού οροφής και ένα MAN eTGE με ψυκτικό θάλαμο. Στα τρία αυτά πρωτότυπα οχήματα, το ενδιαφέρον θα πέσει στο πόσο θα διευρυνθεί η αυτονομία των οχημάτων με την ηλιακή ενέργεια ή στο πόσο ικανοποιητικά θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά, οι δευτερεύουσες λειτουργίες των οχημάτων όπως ο κλιματισμός.
 
Σημειώνεται, πως η Sono Solar Technology προσφέρει μια ελαφριά, στιβαρή και οικονομικά προσιτή λύση ηλιακών πάνελ, που μπορεί να προσαρμοστεί σε μια σειρά από πολύπλοκες γεωμετρίες, χάρη στον σχεδιασμό με βάση το πολυμερές. Λόγω της μεγαλύτερης επιφάνειας σε σύγκριση με τα επιβατικά αυτοκίνητα, σε οχήματα όπως Van, φορτηγά ή λεωφορεία, τα πάνελ είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για εμπορικές εφαρμογές, όπως το Last-Mile-Delivery. Ωστόσο, τα ενσωματωμένα στο όχημα φωτοβολταϊκα (ViPV) δεν προορίζονται να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, όπως οι μπαταρίες ή οι κυψέλες καυσίμου. Μπορούν, όμως, να μειώσουν τις ενεργειακές απαιτήσεις και τον αριθμό των απαιτούμενων διαστημάτων φόρτισης, επεκτείνοντας έτσι την αυτονομία. Επιπλέον, η ληφθείσα ηλιακή ενέργεια θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία βοηθητικών συσκευών, όπως μονάδες θέρμανσης, κλιματισμού ή ψύξης.
 
Ικανοποιημένος με τη συνεργασία με την Sono Motors, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, δήλωσε ο Dennis Affeld, Ανώτερος Αντιπρόεδρος & Επικεφαλής Πωλήσεων Truck & Van στη MAN Truck & Bus. «Θα συνδυάσουμε την κοινή τεχνογνωσία μας για να δοκιμάσουμε διάφορα πρωτότυπα με ενσωματωμένη στο όχημα φωτοβολταϊκή τεχνολογία. Ο στόχος είναι να μάθουμε πόση ενέργεια μπορεί να αποκτηθεί από τη φωτοβολταϊκή τεχνολογία κατά τη διάρκεια του έτους. Χρησιμοποιώντας αυτήν την εικόνα, μπορούμε στη συνέχεια να αξιολογήσουμε εάν η τεχνολογία αποδίδει στους πελάτες μας και ταυτόχρονα βοηθά στην προστασία του περιβάλλοντος», είπε χαρακτηριστικά το μεγαλοστέλεχος της γερμανικής εταιρείας.