Η πανδημία δεν ήταν δυνατόν να μην επηρεάσει τις Μεταφορές και τα Logistics.

Η πανδημία δεν ήταν δυνατόν να μην επηρεάσει τις Μεταφορές και τα Logistics.

Μεγάλο στοίχημα είναι η προάσπιση της οδικής ασφάλειας.

Μεγάλο στοίχημα είναι η προάσπιση της οδικής ασφάλειας.

  • Η πανδημία δεν ήταν δυνατόν να μην επηρεάσει τις Μεταφορές και τα Logistics.
  • Μεγάλο στοίχημα είναι η προάσπιση της οδικής ασφάλειας.

Μεταφορές, COVID-19 και οδική ασφάλεια!

Λες και δεν ήταν αρκετές οι προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει ο κλάδος των Μεταφορών και των Logistics -ένας από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας- ήρθε τα τελευταία σχεδόν 2 χρόνια να προστεθεί και η πανδημία του κορονοϊού. Δείτε τι λένε οι ειδικοί του χώρου για το πώς -μέσα στην υγειονομική κρίση- δεν θα διακυβευτεί η οδική ασφάλεια.

Οι οδικές μεταφορές αποτελούν κλάδο ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία και αντιπροσωπεύουν σε εθνικό επίπεδο το 7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ), καθώς και το 7% των θέσεων απασχόλησης. Ο ετήσιος τζίρος κατά μέσο όρο τα τελευταία πέντε χρόνια ανέρχεται στα 17,5 δισ. ευρώ, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι το 98% των εμπορευματικών μεταφορών πραγματοποιούνται οδικώς.

Μεγάλο στοίχημα είναι η προάσπιση της οδικής ασφάλειας.

Μεγάλο στοίχημα είναι η προάσπιση της οδικής ασφάλειας.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

Ήδη από το 2020, ο κλάδος των Μεταφορών και Logistics δοκιμάστηκε, όπως και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας, από την πανδημία του COVID-19. Ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης, ο κλάδος παρουσίασε πτώση της τάξης του 19% πέρυσι σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Icap για τις επιπτώσεις της πανδημίας covid-19 στις επιχειρήσεις και τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιχειρήσεις του κλάδου, όπως αποτυπώνονται στην έρευνα της Icap, μεγαλύτερη πτώση (-28%) υπολογίζεται στις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 2 εκατ. ευρώ και μικρότερη (-13%) στις επιχειρήσεις με τζίρο από 2 εκατ. έως 10 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, αύξηση τζίρου 4% υπήρξε για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών από 10 εκατ. ευρώ και πάνω.

Για το 2021 που ετοιμάζεται να μας αφήσει, οι επιχειρήσεις του κλάδου προβλέπουν μικρότερη πτώση η οποία εκτιμάται στο 14%. Ο εκτιμώμενος περιορισμός της μείωσης του τζίρου αποδίδεται στη μείωση της πτώσης στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Ειδικότερα, για το 2021 αναμένεται πτώση 23% για τις επιχειρήσεις με τζίρο έως 2 εκατ. ευρώ και πτώση 11% για τις επιχειρήσεις με τζίρο από 2 εκατ. έως 10 εκατ. ευρώ , ενώ για τις επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 10 εκατ. ευρώ αναμένεται αύξηση 3%.
 

Ζωτικής σημασίας η οδική ασφάλεια

 
Όσο δυναμικός, ωστόσο, είναι ο κλάδος των μεταφορών, άλλο τόσο είναι και ευαίσθητος. «Οι μεταφορικές εταιρείες είναι τροχοφόρες επιχειρήσεις» επισημαίνει η κα Ηρώ Δουμάνη, Γενική Διευθύντρια της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών).

Όταν, λοιπόν, η επιχείρηση σου κινείται πάνω σε τροχούς, πολλοί είναι οι αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη δραστηριότητά σου. Ένας από αυτούς είναι η οδική ασφάλεια, τομέας στον οποίο οι μεταφορικές εταιρείες επενδύουν διαρκώς διασφαλίζοντας τόσο το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό τους, όσο και το εμπορευόμενο φορτίο.

Μεγάλη άνοδος των τροχαίων ατυχημάτων τον Αύγουστο

Αξίζει να αναφερθεί, πως τα θανατηφόρα ατυχήματα με βαρέα οχήματα είναι σχεδόν μηδενικά. Ενδεικτικά σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, το 2019, με φορτηγό άνω των 3,5 τόνων σημειώθηκαν 2 θανατηφόρα ατυχήματα,  ποσοστό 0,3% επί του συνόλου των δυστυχημάτων, ενώ με φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων σημειώθηκαν 69 δυστυχήματα (ποσοστό 10,4%), έναντι 288 (ποσοστό 43,3%) δυστυχημάτων με Ι.Χ. 
 

 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

Advertisement