Δείτε τους τύπους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μουσαμάδων επαγγελματικών οχημάτων.

Ανατρεπόμενο, χωματουργικό φορτηγό με μουσαμά στο πάνω τμήμα της καρότσας.

Μονό φορτηγό με την καρότσα καλυμμένη με μουσαμά.

Ελληνική διασκευή Van σε έκδοση καμπίνας σασί (C+C) με την καρότσα καλυμμένη με μουσαμά.

Διαξονικός τράκτορας με τριαξονικό επικαθήμενο με μουσαμά, γνωστού κατασκευαστή.

Συρόμενο τρέιλερ με τυπωμένο μουσαμά.

Εύκολη φορτοεκφόρτωση εξασφαλίζει η πλευρικά ανοιγόμενη, επικαθήμενη κουρτίνα.

Τρέιλερ κουρτίνα, με πιστοποίηση μεταφοράς ελαστικών.

Πλήθος σημείων πρόσδεσης – ασφάλισης του φορτίου.

Για τους λάτρεις της ιστορίας, ένα Mercedes-Benz L 406 με μουσαμά, από τις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Μουσαμάδες επαγγελματικών οχημάτων

Ο μουσαμάς προστατεύει το φορτίο, γλιτώνει λεφτά τον επαγγελματία και μέσω των ψηφιακών εκτυπώσεων, λειτουργεί ως μέσο προβολής της επιχείρησής του. Ανοίγει με το χέρι ή ηλεκτροκίνητα και τοποθετείται σε όλα τα οχήματα, από Pick-Up & Van έως βαρέα φορτηγά οχήματα.

Ο μουσαμάς είναι ένα εξαιρετικά ανθεκτικό και αδιαπέραστο από το νερό, μεγάλο φύλλο υφάσματος, το οποίο αποτελείται από πολυεστερικά λινά επικαλυμμένα με ουρεθάνη, πολυαιθυλένιο και PVC. Συχνά έχουν ενισχύσεις και ροδέλες στις γωνίες και κατά μήκος των πλευρών για να σχηματίζουν σημεία προσάρτησης για σχοινί, που τους επιτρέπει να είναι δεμένα σε σταθερές αναμονές. Έχουν πολλαπλές χρήσεις, μεταξύ άλλων και ως μέσα προστασίας από τα στοιχεία της φύσης, δηλαδή, τον άνεμο, τη βροχή ή το φως του ήλιου.
 
Η πιο σημαντική τους εφαρμογή είναι στα φορτηγά οχήματα τα οποία χρησιμοποιούν μουσαμά για να ασφαλίσουν και να προστατεύσουν το φορτίο που μεταφέρουν. Έχουν μεγάλο εύρος εφαρμογών, καθώς μπορούν να τοποθετηθούν σε μικρά van (ακόμα και pick-up) ή σε ελαφρά - μεσαία φορτηγά, τα λεγόμενα «φορτοταξί». Από εκεί και πάνω, εφαρμόζονται και σε βαρέα φορτηγά, όπως και σε ανατρεπόμενα και χωματουργικά φορτηγά («μπαζάδικα»), όπου έχουμε τη λεγόμενη «συρταρωτή» χρήση, καθώς το πάνω μέρος της καρότσας ανοίγει (ηλεκτρικά ή χειροκίνητα). Μια κλασική εφαρμογή των μουσαμάδων είναι στα τρέιλερ, συρόμενα και επικαθήμενα, στα οποία συναντάμε πολλές επιμέρους κατηγορίες. Έχουμε, δηλαδή, τους μουσαμάδες τύπου «TIR» αλλά και τους λεγόμενους τύπου «κουρτίνας», σε πολλές παραλλαγές ανάλογα με τη χρήση, το μέγεθος, τους άξονες κ.τ.λ.
 
Ένας τρόπος για να αποκτήσει κανείς ένα τρέιλερ με μουσαμά, είναι να το αγοράσει έτοιμο, απευθείας από κάποια από τις μεγάλες μάρκες της παγκόσμιας βιομηχανίας. Από εκεί και πέρα, μπορεί να απευθυνθεί στην αμαξοποιό εταιρεία της αρεσκείας του, καθώς στη χώρα μας υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες με πολυετή εμπειρία στο αντικείμενο. Μία ακόμα λύση είναι οι εξειδικευμένες εταιρείες στον μουσαμά, οι οποίες γνωρίζουν καλύτερα και τα μυστικά της ψηφιακής εκτύπωσης, στην περίπτωση που αυτό συγκαταλέγεται στις επιθυμίες του πελάτη. Σημειώνεται, πως η προβολή μιας εταιρείας πάνω στον μουσαμά ενός φορτηγού ή ενός τρέιλερ, θεωρείται ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός και οικονομικός τρόπος διαφήμισης, που εξασφαλίζει καθημερινή προβολή με ένα μέσο που όχι μόνο δεν μένει στάσιμο, αλλά γυρίζει τη χώρα (και τον κόσμο στην περίπτωση των διεθνών μεταφορών).
 
Όσον αφορά στην τιμή και στη διάρκεια ζωής του μουσαμά, αυτή εξαρτάται από την ποιότητά του, η οποία καθορίζεται από τα χρησιμοποιούμενα υλικά, από την πλέξη και την επίστρωσή του. Η μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείται είναι το βάρος/τ.μ. και έτσι μπορεί να μιλάμε, για παράδειγμα, για μουσαμά βάρους 440 ή 1.050 γραμμαρίων. Καθοριστικό ρόλο για τη μακροζωία του μουσαμά, εύλογα, παίζει το πόσο καλά τον συντηρεί ο κάθε επαγγελματίας, καθώς η εντατική, σκληρή χρήση και η συνεχής επαφή με τα στοιχεία της φύσης, απαιτούν την τακτική συντήρηση-επισκευή του μουσαμά και ενδεχομένως την αγορά ανταλλακτικών και μερών αντικατάστασης.
 
Κρίσιμες είναι και οι περιβαλλοντικές – τοπογραφικές συνθήκες, καθώς άλλο είναι ένας μουσαμάς να βρίσκεται σε ήπιο κλίμα και άλλο σε ένα αστικό κέντρο σε συνθήκες καύσωνα. Φυσικά, σημαντικό είναι και το είδος της χρήσης στην οποία υποβάλλεται το όχημα που φέρει τον μουσαμά, καθώς ένα τρέιλερ που –για παράδειγμα- μεταφέρει πίσσα, δέχεται μεγαλύτερη καταπόνηση από αυτό που είναι φορτωμένο με ξηρό, χύδην φορτίο. Περιττό είναι ίσως να αναφέρουμε, πως το κόστος της κατασκευής επηρεάζεται από τον εξοπλισμό που θα επιλέξει ο κάθε χρήστης, με το ηλεκτρικό άνοιγμα του μουσαμά για παράδειγμα να κοστίζει περισσότερο, αλλά να αποφέρει κέρδη σε χρόνους (και άρα σε χρήμα).

Αν ψάχνεις τους Specialists για Προϊόντα – Υπηρεσίες Επαγγελματικών οχημάτων, δες εδώ

 

Advertisement