Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ο Τερματικός Σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα είναι ένα μόνο από τα πολλά μεγάλα έργα υποδομών που θα αλλάξουν άρδην τις μεταφορές στην Αττική και όχι μόνο.

Τα μεγάλα έργα υποδομών που έρχονται!

5.212 Επισκέψεις στο άρθρο (21/2/2019)

Μέσα στην επόμενη δεκαετία αναμένεται να υλοποιηθούν πολλαπλά μεγάλα έργα υποδομών (οδικά, σιδηροδρομικά κ.ά.) στην ευρύτερη επικράτεια της χώρας. Ποια είναι και σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτήν τη στιγμή;

Παρά το γεγονός ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τους, οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας έχουν λίγο ως πολύ ολοκληρωθεί, πολλά και σημαντικά είναι τα μεγάλα έργα υποδομών που αναμένεται να υλοποιηθούν μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια και χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε επιγραμματικά τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τον Βόρειο Οδικό ¶ξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τα εναπομείναντα τμήματα (νότιο και βόρειο) του αυτοκινητόδρομου Ε65, την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας κ.ά. χωρίς φυσικά να περιλαμβάνουμε σε αυτά προγράμματα όπως το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, το νέο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο, το νέο προβλήτα στον Πειραιά κ.ά.
Ας τα δούμε αναλυτικά…
 
Γραμμή 4 του Μετρό και οι επεκτάσεις της
Η νέα Γραμμή 4 του Μετρό που θα συνδέει το Γουδή με το Γαλάτσι διαμέσου της πλατείας Εξαρχείων και της Κυψέλης, είναι αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Πέραν όμως του συγκεκριμένου τμήματος, προβλέπονται συνολικά τρεις μεγάλες επεκτάσεις της με συνολικό προϋπολογισμό 2 δις ευρώ.
Η πρώτη αφορά στη διαδρομή Γουδή – Εθνική Οδός με συνολικά 11 σταθμούς (Κατεχάκη, Φάρος Ψυχικού, Φιλοθέη, Σίδερα Χαλανδρίου, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος Αμαρουσίου, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση, Εθνική Οδός) και ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στα 1,1 δις ευρώ.
Ακολούθως, το τμήμα Περισσός - Πετρούπολη (με 6 σταθμούς διαμέσου της Νέας Ιωνίας) έχει προϋπολογισμό 600 εκ. ευρώ ενώ η επέκταση από τον Ευαγγελισμό πως την ¶νω Ηλιούπολη (διαμέσου των περιοχών Παγκράτι, Βύρωνας) θα έχει τρεις σταθμούς και υπολογίζεται πως θα κοστίσει 350 εκ. ευρώ.
 
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Αν και θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως τίποτε δεν πρόκειται να έχει ξεκαθαρίσει πριν από το 2020, το ζήτημα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού τόσο μέσω σήραγγας για το τμήμα Κατεχάκη – Βουλιαγμένης, όσο και ως προς την επέκταση της Λ. Κύμης βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες. Το ίδιο ισχύει και για την επέκταση της Αττικής Οδού προς τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, σε συνδυασμό με την επέκταση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
 
Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η επέκταση της νέας γραμμής του Μετρό της συμπρωτεύουσας από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς το Κορδελιό, την Ευκαρπία και τη Σταυρούπολη καθώς και η επέκταση προς Αεροδρόμιο βρίσκονται στο στάδιο της εξαγγελίας των πρόδρομων εργασιών. Πιθανότατα να αναζητηθεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
 
Βόρεια Οδική & Σιδηροδρομική Παράκαμψη Αττικής
Το εν λόγω έργο βρίσκεται προς το παρόν αδρανές ωστόσο, η δημιουργία του νέου Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο σε συνδυασμό με την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά, ενδεχομένως να το επαναφέρει στο προσκήνιο, σε μια διαδρομή που θα ξεκινά από το Θριάσιο Πεδίο για να καταλήξει στη Θήβα, με κόστος που υπολογίζεται χονδρικά στο 1 δις ευρώ.
 
Παράκαμψη Χαλκίδας
Με κόστος 230 εκ. ευρώ, το εν λόγω έργο αναζητεί χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Προβλέπει την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων ανά ρεύμα κυκλοφορίας από τη μεγάλη κρεμαστή γέφυρα έως στα Ψαχνά (μήκος 17 χλμ. περίπου). Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εξαγγελίες, αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2019.
 
Τερματικός Σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Με εκτιμώμενο κόστος της τάξης των 150 εκ. ευρώ, ο εν λόγω σταθμός θα αντικαταστήσει τους υφιστάμενους σε Κηφισό και Λιοσίων με τη χρηματοδότηση του να καλύπτεται από ιδιωτικά κεφάλαια και ενδεχομένως συμβολή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).