Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το «112» αναβαθμίζεται με το «eCall»

2.095 Επισκέψεις στο άρθρο (21/1/2021)

Η υπηρεσία κλήσης Εκτάκτων Αναγκών «112» αναβαθμίζεται με τη δυνατότητα αποστολής περισσότερων στοιχείων κατά τις κλήσεις «eCall» μέσω της διασύνδεσης με τη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών.

Μέσω του μνημονίου συνεργασίας που συνυπέγραψαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γ. Κεφαλογιάννης, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας & Διαχείρισης Κρίσεων, κ. Ν. Χαρδαλιάς και ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, κ. Στ. Ασθενίδης, η υπηρεσία του Ευρωπαϊκού Αριθμού Κλήσης Έκτακτων Αναγκών, «112», αναβαθμίζεται με τη δυνατότητα αποστολής περισσότερων στοιχείων στις κλήσεις «eCall», αυτόματα από τα οχήματα, σε περίπτωση ατυχήματος.
Ως κλήση «eCall» θεωρείται η κλήση έκτακτης ανάγκης από το όχημα με βάση τον αριθμό 112 σε περίπτωση ατυχήματος. Τα οχήματα που διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, θα ενημερώνουν αυτόματα το 112, στέλνοντας μήνυμα με τα στοιχεία και τη θέση του οχήματος.
Η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον οδηγό, σε περιπτώσεις που έχει χάσει τον προσανατολισμό του ή χρειάζεται βοήθεια.
Σήμερα, κατά την κλήση «eCall», η συσκευή IVS που βρίσκεται εντός του οχήματος στέλνει αυτόματα μια ελάχιστη δέσμη δεδομένων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη θέση του οχήματος (με βάση το GPS της συσκευής IVS), τον αριθμό πλαισίου, το καύσιμο και τη μάρκα/μοντέλο του οχήματος.
Με το Μνημόνιο Συνεργασίας θα εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο πρωτόκολλο επικοινωνίας του «112» με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών, έτσι ώστε με την κλήση «eCall»  θα παρέχονται τα εξής στοιχεία:
  • Αριθμός Κυκλοφορίας
  • Αριθμός Πλαισίου
  • Κωδικός Οχήματος
  • Περιγραφή Αμάξης
  • Μάρκα Οχήματος
  • Εμπορική Ονομασία Οχήματος
  • Χρώμα
  • Καύσιμο
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας Διεθνώς
Υπογραμμίζεται πως δεν θα αποστέλλονται προσωπικά στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη.
Για την υλοποίηση του έργου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παράσχει πρόσβαση στη βάση δεδομένων στοιχείων οχημάτων που τηρεί, ενώ το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μέσω του Αναδόχου του ΟΤΕ ΑΕ, θα αναπτύξει την διασύνδεση της βάσης δεδομένων με το Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112.