Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Υπόλογος ο οδηγός και όχι τα ADAS, στην αλλαγή λωρίδας!

1.047 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2024)
Υπόλογος ο οδηγός και όχι τα ADAS, στην αλλαγή λωρίδας!

-Οι κανονισμοί θα ισχύουν για οχήματα με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2
-Ανησυχία για το τι θα συμβαίνει στο αστικό περιβάλλον
-Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα συστήματα υποβοήθησης ζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι κανονισμοί θα ισχύουν για οχήματα με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2

Μπορεί τα συστήματα υποβοήθησης να έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, ωστόσο οι διαφωνίες αναφορικά με το πού πρέπει να τεθεί η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην ευθύνη του οδηγού και την «ανεξαρτητοποίηση» των ADAS καλά κρατούν.
Να υπενθυμίσουμε εδώ πως οι προτάσεις που προωθούνται από την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη (UNECE) στη Γενεύη, αναφορικά με τις μελλοντικές εκδόσεις συστημάτων υποβοήθησης στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου - όπως το Autopilot της Tesla – αφορούν σε περιπτώσεις ελιγμών, όπως η αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας δίχως τη συγκατάθεση του οδηγού. Καθότι, όμως, οι νέοι κανόνες προβλέπονται για τα λεγόμενα συστήματα υποβοήθησης επιπέδου 2 (βλ. ημιαυτονομία), ο οδηγός θα παραμένει υπόλογος σε περίπτωση σύγκρουσης, ακόμη και αν δεν είχε ο ίδιος την πρωτοβουλία των κινήσεων κατά τον ελιγμό.
Πάνω σε αυτό, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council), έχοντας το ρόλο του επίσημου παρατηρητή στην «ειδική ομάδα για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού» (TF ADAS) της UNECE, η οποία συζητά τους νέους κανονισμούς, προειδοποιεί ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα μπορούσαν να έχουν θανατηφόρες συνέπειες.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>