Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Εν αναμονή της κατάθεσης στη Βουλή του νέου νομοσχεδίου για τα Taxi, έχουν… ανάψει τα αίματα μεταξύ των φορέων της αγοράς που θα επηρεαστούν από αυτό.

«Aρχισαν τα όργανα» στα Taxi

2.390 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2017)

«Πόλεμος» ανακοινώσεων έχει ξεσπάσει στον κλάδο των Taxi εν αναμονή του νέου νομοσχεδίου για τον εξορθολογισμό του κλάδου μεταξύ της εφαρμογής «Beat» και της ΠΟΕΙΑΤΑ.

Εν αναμονή του νέου νομοσχεδίου που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον κλάδο των Taxi, έχει ξεσπάσει ένας… πόλεμος ανακοινώσεων μεταξύ των φορέων της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατες σχετικές του δηλώσεις, ο ιδρυτής της ηλεκτρονικής εφαρμογής «Beat» (πρώην Taxibeat), κ. Νίκος Δρανδάκης, αναφέρθηκε στην πρόθεση του να προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά των διατάξεων του εν λόγω σχεδίου νόμου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Δρανδάκης, ανέφερε σε συνέντευξη του πως: «… θα πρέπει να εξετάσουμε το νομοσχέδιο όταν αυτό κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Είμαι βέβαιος πως θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε κάποια ανώτερη αρχή είτε στην Ελλάδα, είτε στην Ευρώπη». Παράλληλα ανέφερε πως: «… πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται πως επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημαα που λύνει. Στη Βραζιλία, το Περού και το Μεξικό, οι αρχές ελάμβαναν τη γνώμη μας, πολύ καιρό προτού καταρτίσουν ένα αντίστοιχο νομοσχέδιο για τη συγκεκριμένη αγορά».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως η πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργού, κ. Χ. Σπίρτζη, προβλέπει μεταξύ άλλων τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών που παρέχουν μεταφορικό έργο (μέσω διαδικτυακών εφαρμογών) και των αυτοκινητιστών Taxi. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται πως το μοντέλο λειτουργίας τους θα πρέπει να αλλάξει καθώς, θα μετατραπούν από «διαμεσολαβητές» σε επιχειρήσεις μεταφορικού έργου.
 
Η αντίδραση της ΠΟΕΙΑΤΑ
Σε σκληρή γλώσσα ήταν η αντίδραση – ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) που εν ολίγοις απάντησε στον κ. Δρανδάκη:
«… Ο άνθρωπος που πλούτισε από τον ιδρώματα των ταξιτζήδων, που τους έβαλε σε κοινή θέα για να επιλέγει ο πελάτης, όπως γίνεται με τις πόρνες στις βιτρίνες των Red Lights του ¶μστερνταμ, θέλει να έχει λόγο στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου. Εκπροσωπώντας τι; Μια πολυεθνική που αγόρασε την εταιρεία του; Τον εαυτό του; Τους έλληνες ταξιτζήδες;
Κύριε Δρανδάκη, πολλές φορές στο παρελθόν προσπαθήσατε, όπως και σήμερα προσπαθείτε, να χειραγωγήσετε –με τις προσφορές σας- την αγορά των Ταξί, με σκοπό το δικό σας προσωπικό όφελος αλλά και της εταιρείας σας. Το κόμιστρο είναι συγκεκριμένο και ορίζεται από αγορανομική διάταξη του κράτους.
Απαγορεύεται οποιαδήποτε έκπτωση ή αύξηση καθώς και η είσπραξη πέραν του νόμιμου. Οι πρακτικές σας είναι ο ορισμός του αθέμιτου ανταγωνισμού και αυτόν ακριβώς πολεμά το νέο νομοσχέδιο. Μπορεί να σας ενοχλεί αλλά το δικό μας μοντέλο –Ίδιοι κανόνες για όλους- είναι αυτό που θα επικρατήσει κ. Δρανδάκη
».