Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Διαβάστε εδώ τα όσα προβλέπει το επερχόμενο νομοσχέδιο που αναμένεται να μεταβάλλει άρδην –εκ νέου- την αγορά των Taxi.

Καζάνι που βράζει η αγορά!

2.644 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2017)

Το επικείμενο νομοσχέδιο που αναμένεται να… εξορθολογήσει την αγορά των Taxi έχει ήδη προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις τόσο στους εμπλεκόμενους φορείς όσο και στη κοινή γνώμη. Ας δούμε τα όσα έχουν προκύψει…

Όπως έχουμε προαναφέρει, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή μέσα στο άμεσο προσεχές διάστημα, ένα νέο σχέδιο νόμου που ουσιαστικά θα εξορθολογήσει την αγορά των Taxi, θέτοντας και τα –απαραίτητα- θεσμικά πλαίσια αναφορικά με τη λειτουργία των διαφόρων ηλεκτρονικών πλατφορμών και εφαρμογών (applications), μέσω των οποίων, ένα σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού επιλέγει πλέον το Taxi για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
Ωστόσο, με βάση τα πρώτα στοιχεία που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα αναφορικά με τις διατάξεις του εν λόγω νομοσχεδίου, χωρίς φυσικά αυτό να έχει κατατεθεί επίσημα προς το παρόν στη Βουλή, δημιουργούνται πολλαπλά ερωτήματα αναφορικά με τις προθέσεις του υπουργείου, καθώς επίσης και με το κατά πόσο το νέο νομοσχέδιο θα λύνει προβλήματα αντί να δημιουργεί περισσότερα στον κλάδο των Ε.Δ.Χ. Taxi.
Σε κάθε περίπτωση, εν αναμονή της επίσημης κατάθεσης του νομοσχεδίου προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων, αποφεύγοντας τις όποιες κρίσεις, καλό θα ήταν να παραθέσουμε τα όσα γνωρίζουμε για αυτό μέχρι στιγμής.
 
Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τα Taxi
Από τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στον Τύπο μέχρι στιγμής, το νομοσχέδιο για τα Taxi προβλέπει πως φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές Taxi ή τα ράδιο-Taxi) για την άσκηση μεταφορικού έργου (μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη), λογίζεται πως ασκού ως κύρια οικονομική δραστηριότητα, τη μεταφορά επιβατών.
Ουσιαστικά αναφέρεται πως: «… Η υπηρεσία της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, είναι απλώς επικουρική και δευτερεύουσα. Οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατικά δημοσίας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».
Εφεξής, οι φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατικών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως π.χ. παράβολο του Δημοσίου, ύψους 1.000 ευρώ.
Παράλληλα, θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου, τουλάχιστον τριών (3) ετών, αποκλειστικά με οχήματα Taxi, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία (3) και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικά με τα οχήματα αδειών κυκλοφορίας καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς, κατόχους επαγγελματικής –ειδικής- άδειας οδήγησης ΕΔΧ οχήματος. Οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων και κάθε άδεια θα έχει διάρκεια από 3 – 5 έτη, ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης μεταξύ του φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης και των ΕΔΧ συμβεβλημένων οχημάτων.
 
Θα υπάρχουν –φυσικά- και πρόστιμα
Στην περίπτωση λειτουργίας κάποιου φορέα διαμεσολάβησης χωρίς άδεια, αρχικά θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 100.000 ευρώ. Παράλληλα, στον οδηγό του ΕΔΧ οχήματος, που θα στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης Taxi, θα επιβάλλεται ποινή αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για δύο (2) έτη.
Σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος που «εκτελεί παρανόμως έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης», θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα.
Επιπρόσθετα, σε περίπτωση λειτουργείας χωρίς άδεια του φορέα διαμεσολάβησης, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται να κοινοποιεί σχετική απόφαση για την επιβολή προστίμου στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αυτή με τη σειρά της θα προβαίνει στη διακοπή λειτουργίας τυχόν διαδικτυακού ιστότοπου του φορέα και των κάθε είδους εφαρμογών αυτού σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα μέσα.
Αντίστοιχα, τα ΕΔΧ οχήματα που θα συμβάλλονται με τον φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, θα πρέπει να φέρουν διακριτικό γνώρισμα σε εμφανές σημείο στο εσωτερικό και το εξωτερικό του οχήματος.
Τέλος, θα απαγορεύονται ρητώς «… οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για μεταφορά επιβατών με ΙΧ οχήματα» ενώ, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης εντός της ελληνικής επικράτειας, θα φορολογούνται με βάση την κείμενη ελληνική φορολογική νομοθεσία.