Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η Scania συνεχίζει σε αμείωτους ρυθμούς τις δοκιμές εξέλιξης της διαδικασίας platooning για τα φορτηγά οχήματα της.

Ολοένα και πιο κοντά το «platooning»

5.529 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2018)

Δείτε στο σχετικό video που σας παρουσιάζουμε πως λειτουργεί και ποια είναι η σημασία της διαδικασίας «platooning» στην βελτίωση των μελλοντικών μεταφορών στην ΕΕ και όχι μόνο.

Σε μια ειδική πίστα δυτικά της Στοκχόλμης (Σουηδία), η εταιρεία Scania συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, της διαδικασίας «platooning» δηλαδή, της σχεδόν αυτόνομης κίνησης φορτηγών οχημάτων σε συρμό κατά τη διάρκεια του δρομολογίου τους.
Για τον εξωτερικό παρατηρητή, τα τέσσερα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στην νέες δοκιμές της Scania ουσιαστικά κινούνται το ένα πίσω από το άλλο, με μικρή απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους. Ωστόσο, το μυστικό είναι πως, αν και κάθε ένα εξ αυτόν έχει οδηγό, μόνο αυτός του πρώτου οχήματος ουσιαστικά ασχολείται με την οδήγηση. Οι υπόλοιποι απλώς… ξεκουράζονται.
Η διαδικασία «platooning» ουσιαστικά ενσωματώνει τις πιο προηγμένες τεχνολογικές καινοτομίες από τον κλάδο των αυτόνομων οχημάτων. Ένα ειδικό σύστημα επιτρέπει στα οχήματα να… επικοινωνούν μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνουν / μεταβιβάζουν δεδομένα συνεχώς. Με αυτόν τον τρόπο, όταν το όχημα που προπορεύεται στο κονβόι επιταχύνει ή επιβραδύνει, τα οχήματα που ακολουθούν αντιδρούν ταυτόχρονα στις εναλλαγές ρυθμού και μάλιστα, σημαντικά πιο γρήγορα από ότι θα μπορούσε να αντιδράσει ποτέ ένας άνθρωπος (δηλαδή ο οδηγός τους).
Η δυνατότητα σχεδόν… ακαριαίας αντίδρασης των οχημάτων που έπονται στον συρμό, ουσιαστικά επιτρέπει σε εταιρείες όπως η Scania να μειώσουν την ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση ασφαλείας μεταξύ τους, με αποτέλεσμα την μείωση της αντίστασης του αέρα που δέχονται όλα τα οχήματος εντός του συρμού, εκτός φυσικά του πρώτου.
Παράλληλα, η Scania πραγματοποίησε και επιπλέον δοκιμές στη λειτουργία του συστήματος της, με επιπλέον οχήματα να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κονβόι των φορτηγών. Στόχος ήταν να διαπιστωθεί η «συμπεριφορά» των φορτηγών εντός του συρμού, τα οποία στην περίπτωση που ένα όχημα αποφασίσει να «εισέλθει» σε αυτόν, απλώς… κάνουν χώρο για του το επιτρέψουν. Όταν το εν λόγω ή κάποιο άλλο όχημα, αποφασίσει να εξέλθει του συρμού, τότε οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων επανακαθορίζονται αυτόματα από το σύστημα.
Περισσότερα για τη λειτουργία του συστήματος platooning της Scania μπορείτε να δείτε στο video που σας παρουσιάζουμε…