Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα.

Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα.

Diesel και LPG
Diesel και LPG
  • Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα.
  • Diesel και LPG
  • Diesel και LPG

Diesel και LPG

25.062 Επισκέψεις στο άρθρο

Τα συστήματα διπλού καυσίμου diesel-LPG θα σας προσφέρουν μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΟΛΕΦΙΝΗ Α.Ε.Β.Ε.

Τα συστήματα διπλού καυσίμου diesel-LPG θα σας προσφέρουν μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ παράλληλα θα αυξήσουν την απόδοση του κινητήρα σας και θα επιμηκύνουν τα διαστήματα service του αυτοκινήτου σας. Και όλα αυτά ρυπαίνοντας λιγότερο το περιβάλλον.
Το υγραέριο κίνησης είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο οικονομικά εναλλακτικά καύσιμα και τώρα πλέον μπορούν και οι επαγγελματίες οδηγοί να επωμίζονται τα πλεονεκτήματα του LPG με το diesel blend. Αλλωστε για τους επαγγελματίες οδηγούς το κόστος του καυσίμου είναι το μεγαλύτερο έξοδο που επωμίζονται. Για αυτό και η κύρια επιδίωξη κάθε επαγγελματία είναι να μειώσει το κόστος των καυσίμων με τρόπο νόμιμο και φυσικά ασφαλή για το όχημά του. Στην περίπτωση των επαγγελματιών οδηγών, η οικονομική μετακίνηση είναι πλέον και γι αυτούς μια εφικτή και ασφαλής επιλογή, αφού υπάρχει δυνατότητα των συστημάτων διπλού καυσίμου με κέρδος που φτάνει έως και το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του κινητήρα/οχήματος. Μάλιστα μετά την τελευταία Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ 2733 Β/17-12-2015, επιτρέπεται και στην Ελλάδα η μετασκευή πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα με κινητήρα διπλού καυσίμου.
Τι είναι το diesel blend;
Diesel blend, όπως μαρτυρά και η ονομασία (blend = μίγμα) είναι η ανάμειξη του πετρελαίου κίνησης με κάποιο άλλο εναλλακτικό καύσιμο, η οποία και δημιουργεί ένα μείγμα που κινεί το όχημα.
Συνεπώς όταν αναφερόμαστε σε κινητήρες διπλού καυσίμου, πρόκειται για κινητήρες πετρελαίου (diesel), οι οποίοι μετά την μετασκευή τους, μπορούνε να λειτουργούν ταυτόχρονα με καύσιμο diesel και με LPG (ή και φυσικό αέριο), ανάλογα με την επιλογή που θα κάνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος ως προς το είδος του αερίου καυσίμου που θα χρησιμοποιήσει. 
Η αρχή λειτουργίας του συστήματος ανάμειξης πετρελαίου με LPG είναι σχετικά απλή. Βασική αρχή του συγκεκριμένου συνδυασμού είναι η υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με υγραέριο, στις περισσότερες φάσεις λειτουργίας του κινητήρα. 
Μάλιστα δεν απαιτείται καμία μετατροπή του κινητήρα, αφού το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου παραμένει το κύριο σύστημα λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα, ενώ το σύστημα παροχής υγραερίου είναι το δευτερεύον σύστημα.

Κοινοποίησέ το »

Lpg και diesel όχημα

Lpg και diesel όχημα
Η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος.

Η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος.

Η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος.

Η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος.

H μεγάλη ανάπτυξη των πρατηρίων υγραερίου (περίπου 800 σήμερα), αυξάνει περισσότερο το ενδιαφέρον και στα επαγγελματικά οχήματα.

H μεγάλη ανάπτυξη των πρατηρίων υγραερίου (περίπου 800 σήμερα), αυξάνει περισσότερο το ενδιαφέρον και στα επαγγελματικά οχήματα.

  • Lpg και diesel όχημα
  • Η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος.
  • Η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος.
  • H μεγάλη ανάπτυξη των πρατηρίων υγραερίου (περίπου 800 σήμερα), αυξάνει περισσότερο το ενδιαφέρον και στα επαγγελματικά οχήματα.

Η οικονομικότερη λύση για την μετακίνηση και τις μεταφορές των επαγγελματιών οδηγών με πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι η μετατροπή των οχημάτων τους σε οχήματα με σύστημα διπλού καυσίμου diesel-lpg


Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης τα έξοδα των αυτοκινήτων για καύσιμα, συντήρηση και τέλη κυκλοφορίας, κλονίζουν κάθε οικογενειακό προϋπολογισμό αλλά και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν μικρά, ελαφρά και βαρέα οχήματα.
Ειδικά τις τελευταίες μέρες που έχουν κυκλοφορήσει οι προτάσεις της Κυβέρνησης για αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε πετρέλαιο κίνησης και βενζίνη, προκειμένου να κλείσει η διαπραγμάτευση, δημιουργούν σε όλους μας μεγαλύτερη ανησυχία και φόβο.
Τυχόν αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης θα αυξήσει σημαντικά το μεταφορικό κόστος αλλά και τις τελικές τιμές σε μεγάλο αριθμό προϊόντων, με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία των επαγγελματιών των περισσότερων κλάδων εις βάρος του ήδη υπερφορολογούμενου επαγγελματία.
Φαίνεται όμως ότι υπάρχει εναλλακτική επιλογή η οποία είναι το υγραέριο (LPG – AutoGas), ως καύσιμο για την κίνηση των αυτοκινήτων το οποίο ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια να διατίθεται στους καταναλωτές από τα μικτά πρατήρια υγρών καυσίμων και υγραερίου και κατέληξε σήμερα, να κατέχει την κορυφαία θέση σε προτίμηση σε σχέση με τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα.
Η επιτυχία αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι είναι πιο οικονομικό από τα συμβατικά καύσιμα και φιλικότερο προς το περιβάλλον.
Από πολύ νωρίς ο Όμιλος ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ είχε εντοπίσει τα θετικά αυτά χαρακτηριστικά του υγραερίου κίνησης και προχωρώντας μεθοδικά σε μία σειρά ενεργειών, όπως η διενέργεια ενημερωτικών ημερίδων προς επαγγελματικούς φορείς και ενώσεις του κλάδου των πρατηρίων καυσίμων και των συνεργείων, συμμετοχή στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και υπήρξε σημαντικός παράγοντας στην προώθηση της υγραεριοκίνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης αρχικά απευθυνόταν κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα, σήμερα όμως με την μεγάλη ανάπτυξη των πρατηρίων υγραερίου (περίπου 800 σήμερα), αυξάνει περισσότερο το ενδιαφέρον και στα επαγγελματικά οχήματα, δεδομένου ότι βρίσκουν εύκολα κάποιο σημείο ανεφοδιασμού.
Σημαντικό στοιχείο, αποτελεί και το γεγονός ότι το υγραέριο κίνησης παραμένει μέχρι σήμερα το οικονομικότερο καύσιμο και από τη βενζίνη και από το πετρέλαιο κίνησης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τα επαγγελματικά οχήματα.
Στην περίπτωση των επαγγελματιών οδηγών με πετρελαιοκίνητα οχήματα, η οικονομικότερη λύση για την μετακίνηση και τις μεταφορές είναι η μετασκευή των οχημάτων τους σε οχήματα Dual Fuel τα οποία διαθέτουν ικανότητα αποθήκευσης υγραερίου (LPG) και χωριστή ικανότητα αποθήκευσης πετρελαίου (Diesel) και είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με ταυτόχρονη χρήση και των δύο καυσίμων.
Σε αυτές τις περιπτώσεις η οικονομία του καυσίμου φτάνει το 30%, αναλόγως την ετήσια χιλιομετρική μετακίνηση και τον τύπο του οχήματος και υπολογίζεται μία μέση εξοικονόμηση 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης.
Με δεδομένο ότι το κόστος μετατροπής να κυμαίνεται μεταξύ 8.000 ευρώ και 10.000 ευρώ ο χρόνος απόσβεσης υπολογίζεται σε περίπου 18 μήνες (με δεδομένο ότι κατΆ έτος το επαγγελματικό όχημα διανύει πάνω από 80.000 χιλιόμετρα).
Η μετασκευές των πετρελαιοκίνητων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζουν θεαματικά αποτελέσματα στην οικονομία, τις εκπομπές των καυσαερίων αλλά και τις αποδόσεις των κινητήρων.
Η ολοένα αυξανόμενη ανάπτυξη της υγραεριοκίνησης τόσο στα επιβατικά αυτοκίνητα όσο και στα επαγγελματικά οχήματα, φαίνεται ότι θα δημιουργήσει αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου, όπως πρατήρια καυσίμων, συνεργεία συντήρησης και επισκευής καθώς και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ).
ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

Η εξέλιξη έφερε τη σωστή αναλογία

Ο πνεύμονας είναι υπεύθυνος για την μετάβαση του υγραερίου από την υγρή σε αέρια μορφή.

Ο πνεύμονας είναι υπεύθυνος για την μετάβαση του υγραερίου από την υγρή σε αέρια μορφή.

Η εξέλιξη έφερε τη σωστή αναλογία
Η εξοικονόμηση χρημάτων φαίνεται από την πρώτη στιγμή λόγω των μειωμένων εξόδων για καύσιμα.

Η εξοικονόμηση χρημάτων φαίνεται από την πρώτη στιγμή λόγω των μειωμένων εξόδων για καύσιμα.

  • Ο πνεύμονας είναι υπεύθυνος για την μετάβαση του υγραερίου από την υγρή σε αέρια μορφή.
  • Η εξέλιξη έφερε τη σωστή αναλογία
  • Η εξοικονόμηση χρημάτων φαίνεται από την πρώτη στιγμή λόγω των μειωμένων εξόδων για καύσιμα.

Όπως αναφέραμε και πιο πριν το σύστημα διπλού καυσίμου με ανάμειξη πετρελαίου και LPG βασίζεται στην υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με υγραέριο. Η εξέλιξη του συστήματος κράτησε αρκετές δεκαετίες. Αρχικά έγιναν αρκετές δοκιμές σχετικά με την ανάμειξη του diesel με το LPG και συγκεκριμένα ξεκίνησαν στα τέλη του 1980, όπου ένας στατικός μονοκύλινδρος πετρελαιοκινητήρας μπορούσε να λειτουργήσει με 10% diesel και 90% υγραέριο. Δυστυχώς όμως υπέφερε από προανάφλεξη και ο κινητήρας καταστράφηκε. Αργότερα έγιναν δοκιμές και με αναλογίες 50-50, αλλά το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Τελικά η λύση βρέθηκε στα μέσα του 1990, όπου η επιτυχημένη αναλογία των 10-30% LPG και 90-70% diesel ήταν επιτυχής με τη βοήθεια ενός συστήματος που τροφοδοτούσε το μείγμα μέσω μιας μονάδας ανάμειξης, ενώ διέθετε πλέον έναν αισθητήρα προανάφλεξης.


Αύξηση ροπής και ιπποδύναμης
Η αύξηση στην απόδοση οφείλεται σε δύο παραμέτρους. Αρχικά γίνεται αποτελεσματικότερη καύση του μίγματος, ενώ επιπλέον και το υγραέριο παράγει ισχύ καθώς καίγεται, το οποίο συνεισφέρει στη συνολική αύξηση ισχύος, η οποία επιτυγχάνεται μάλιστα ακόμα και αν ακλουθείτε οικονομικό τρόπο οδήγησης. Επιπλέον με την πάροδο του χρόνου θα παρατηρήσετε επιπρόσθετη ισχύ από τη στιγμή που ο κινητήρας θα καθαρίζει σταδιακά από τα υπολείμματα άνθρακα στο θάλαμο καύσης.

Το AutoΤρίτη από την αρχή παρακολουθούσε τις εξελίξεις
Το περιοδικό AutoΤρίτη ήταν από τα πρώτα μέσα που ασχολήθηκαν με το diesel blend. Μάλιστα για αυτό το σκοπό είχε πραγματοποιήσει  εσπερίδα στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην Θέρμη το 2011, με εισηγητές από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ. Η εσπερίδα αυτή συγκέντρωσε περίπου 180 άτομα. Εκεί για πρώτη φορά στη Βόρεια Ελλάδα γίνεται αναφορά σε μια νέα τεχνολογία ανάμιξης υγραερίου και πετρελαίου και το κοινό πραγματικά αρχίζει να ψάχνει τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει η τεχνολογία αυτή.

Ποια τα οφέλη του diesel blend
Τα οφέλη που έχουν τα συστήματα διπλού καυσίμου είναι άμεσα και έμμεσα. Φυσικά το κυριότερο είναι η εξοικονόμηση χρημάτων η οποία φαίνεται από την πρώτη στιγμή στη μείωση των εξόδων λόγω καυσίμων, αλλά και έμμεσα λόγω της αύξησης των διαστημάτων που απαιτούνται μεταξύ των service. Παράλληλα έχουμε λιγότερες επικαθήσεις στον θάλαμο καύσης, ενώ και τα λιπαντικά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια, τα οποία και συνεισφέρουν στη μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα.
Όσον αφορά στο λειτουργικό κομμάτι με τη μίξη των καυσίμων επιτυγχάνει αυξημένη ενεργειακή απόδοση, με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης μέχρι και 25%, καθώς επίσης και της ροπής. Παράλληλα μετά τη μετατροπή θα παρατηρήσετε και τεράστια διαφορά στον ήχο του κινητήρα, με το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα», που κάνουν οι πετρελαιοκινητήρες να έχει ελαχιστοποιηθεί. Παράλληλα με λησμονούμε πως αυξάνεται και η αυτονομία του οχήματος.
Τέλος σε ό,τι αφορά το περιβάλλον υπάρχει μείωση των εκπομπών CO2, αιθάλης, υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου.

4.000 χιλιάδες ευρώ το ετήσιο κέρδος

Το κέρδος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο από την τιμή του καυσίμου.

Το κέρδος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο από την τιμή του καυσίμου.

To diesel blend είναι αρκετά συμφέρουσα λύση για τα οχήματα βαρέως τύπου.

To diesel blend είναι αρκετά συμφέρουσα λύση για τα οχήματα βαρέως τύπου.

Ένας διακόπτης είναι υπεύθυνος για την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του συστήματος διπλού καυσίμου.

Ένας διακόπτης είναι υπεύθυνος για την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του συστήματος διπλού καυσίμου.

  • Το κέρδος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο από την τιμή του καυσίμου.
  • To diesel blend είναι αρκετά συμφέρουσα λύση για τα οχήματα βαρέως τύπου.
  • Ένας διακόπτης είναι υπεύθυνος για την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του συστήματος διπλού καυσίμου.

Ο σκοπός του diesel blending είναι η μείωση των εξόδων και προφανώς όσα περισσότερα χιλιόμετρα διανύετε τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το οικονομικό όφελος. Υπό αυτό το πρίσμα τα συστήματα διπλού καυσίμου είναι καταλληλότερα για τους επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι καταγράφουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως. Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν γίνει το κέρδος φτάνει τα 0,04-0,05 ευρώ/ χιλιόμετρο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν το όχημα διανύει 150.000 χιλιόμετρα ανά έτος, προκύπτει όφελος 4.000 ευρώ! 
Αναλυτικά:
Ποσοστό καυσίμων (diesel-lpg): 75%-25%
Ετήσια χιλιόμετρα: 150.000
Τιμή Diesel: 1,03 ευρώ
Τιμή LPG: 0,67 ευρώ
Κόστος καυσίμων: 50.000 λτ diesel = 51.000 ευρώ 
Κόστος καυσίμων diesel blend: 
37.500 λτ diesel = 38.625 ευρώ +
12.500 λτ LPG = 8.375 ευρώ 
Σύνολο 47.000 ευρώ
Αρα το ετήσιο όφελος ανέρχεται σε 4.000 ευρώ

Πως λειτουργεί ένα κινητήρας διπλού καυσίμου
Το σύστημα ανάμειξης καυσίμου τοποθετείται παράλληλα με το σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα, το οποίο και παραμένει το κύριο σύστημα τροφοδοσίας, για αυτό άλλωστε ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής να κινηθεί μόνο με πετρέλαιο ή με πετρέλαιο μαζί με υγραέριο. Δηλαδή το όχημα δεν μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με υγραέριο.
Αυτή τη στιγμή τα συστήματα που υπάρχουν στην αγορά ταξινομούνται σε αυτά που χρησιμοποιούν μπεκ στην πολλαπλή εισαγωγή και σε αυτά με μείκτη στην εισαγωγή του αέρα, αλλά και σε αυτά που διαθέτουν σύστημα με μονού ή πολλαπλού σειριακού ψεκασμού.
Το LPG μετατρέπεται σε αέριο το οποίο περνά μέσα από μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και μέσω ηλεκτρονικού ελέγχου καθορίζεται  η ακριβής ποσότητα του αερίου, η οποία φτάνει πολλαπλή εισαγωγής ως ένα μείγμα από αέρα και αέριο. 
Ο εγκέφαλος του συστήματος χρησιμοποιώντας παραμέτρους, όπως οι στροφές του κινητήρα και η θέση του πεντάλ γκαζιού, υπολογίζει την ιδανική αναλογία πετρελαίου με LPG. Αντίστοιχα αποκλείει την έκχυση του υγραερίου, όταν ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί και είναι προγραμματισμένος να ελαχιστοποιεί την ποσότητα του αερίου που εισάγεται κατά την λειτουργία του στο μέγιστο φορτίο. Παράλληλα όταν ο οδηγός φρενάρει ή γκαζώνει το σύστημα διακόπτει την ροή του υγραερίου. 

Ποιους συμφέρει η μετατροπή
Από την παραπάνω ανάλυση είναι εμφανές πως το κέρδος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο από τα χιλιόμετρα που θα διανύσετε, αλλά και από την τιμή του καυσίμου. Αν δηλαδή η τιμή του diesel εξισωθεί με αυτή της αμόλυβδης, όπως υπήρχε κάποια στιγμή σαν σκέψη στο οικονομικό επιτελείο, στο παραπάνω παράδειγμα το κέρδος θα έφτανε τις 9.000 ευρώ! 
Συνεπώς τα οχήματα που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και άρα θα δουν μεγάλη διαφορά είναι τα εξής: 

• Φορτηγά – Λεωφορεία
• Απορριμματοφόρα
• Ελαφρά φορτηγά 
• Ταξί
• Στόλοι οχημάτων πχ. μεταφορικές εταιρείες 

Το «μαγικό κουμπί»
Το σύστημα διπλού καυσίμου λειτουργεί με το πάτημα ενός κουμπιού που τοποθετείτε συνήθως στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Φυσικά σε περιπτώσεις που το υγραέριο έχει τελειώσει, η απενεργοποίηση γίνεται αυτόματα. 

Κοινοποίησέ το »