Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Η χρήση του υγραερίου ως καύσιμο κίνησης μειώνει το κόστος των μετακινήσεων στο 50% χάρη στη γρήγορη απόσβεση και την οικονομία στην κατανάλωση που προσφέρει.

Η χρήση του υγραερίου ως καύσιμο κίνησης μειώνει το κόστος των μετακινήσεων στο 50% χάρη στη γρήγορη απόσβεση και την οικονομία στην κατανάλωση που προσφέρει.

Καιρός για LPG

12.229 Επισκέψεις στο άρθρο

Η χρήση του υγραερίου ως καύσιμο κίνησης μειώνει το κόστος των μετακινήσεων στο 50% χάρη στη γρήγορη απόσβεση και την οικονομία στην κατανάλωση που προσφέρει. Δείτε όλα όσα πρέπει να ξέρετε πριν και μετά την εγκατάσταση.

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΟΛΕΦΙΝΗ Α.Ε.Β.Ε.

«Βάλε 50 ευρώ», έλεγες στον βενζινά πριν πέντε χρόνια. Και με αυτά τα λεφτά γέμιζες ένα ρεζερβουάρ. Σήμερα όμως; Αυτή η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει συρρικνώσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό τόσο που σε συνδυασμό με την τιμή της βενζίνης στα 1,5 ευρώ/ λίτρο (ok δεν είναι και στα ακριβότερά της, όμως αυτό δεν σημαίνει πως είναι και φθηνή) τα 50 ευρώ δεν σου φτάνουν ούτε για… «ζήτω». ¶ρα; Τι κάνεις; Σκέφτεσαι: το πετρέλαιο είναι πιο φθηνό από την αμόλυβδη και κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα. Όμως από την άλλη πρέπει να αλλάξεις αυτοκίνητο. Καινούριο ή μεταχειρισμένο. Και τα έξοδα είναι πολλά. Που σημαίνει ότι έχεις «κολλήσει» με το παλιό. Επομένως, μία λύση φαντάζει ως η πιο συμφέρουσα για να βελτιώσεις τα οικονομικά σου. Το υγραέριο. Θα δώσεις μεν κάποια λεφτά στην αρχή για την μετατροπή, όμως θα κάνεις γρήγορα απόσβεση, αφού είναι πιο φθηνό. Και έτσι δεν θα χρειαστεί να το κλειδώσεις στο γκαράζ και να καβαλήσεις το ποδήλατο. Καιρός λοιπόν για LPG. Δείτε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, τα πλεονεκτήματά του, όμως και τι να προσέξετε πριν και μετά την εγκατάσταση.

Κοινοποίησέ το »

ΠΡΙΝ την εγκατάσταση

Η μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου.

Η μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου.

    Η μετατροπή ενός βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου, ενώ, κατά περίπτωση, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 2.000 ευρώ. Η διαφορά αυτή εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα (δηλαδή τη χωρητικότητα του και τον αριθμό των κυλίνδρων).
    Για παράδειγμα, για την μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα 1.600 κυβικών απαιτούνται λιγότερα χρήματα σε σχέση με έναν V6 4,0 λίτρων.
    Για την μετατροπή χρειάζονται περίπου στις 2 ημέρες. Εκτός από τις βασικές εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.

    Απόσβεση από τον πρώτο χρόνο

    Η απόσβεση της εγκατάστασης μπορεί να γίνει ακόμη και τον πρώτο χρόνο, εφόσον τα χιλιόμετρα που κάνετε σ¶ αυτό το διάστημα είναι άνω των 15.000.

    Η απόσβεση της εγκατάστασης μπορεί να γίνει ακόμη και τον πρώτο χρόνο, εφόσον τα χιλιόμετρα που κάνετε σ¶ αυτό το διάστημα είναι άνω των 15.000.

      Με βάση τα τωρινά δεδομένα, η μέση τιμή του υγραερίου διαμορφώνεται στα 0,785 ευρώ/λίτρο και της αμόλυβδης στα 1,562 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, το κόστος του υγραερίου είναι το μισό της βενζίνης. Τι σημαίνει τώρα αυτό στην πράξη; Ας πάρουμε για παράδειγμα, έναν οδηγό που κάνει περίπου 15.000 χλμ./έτος και το αυτοκίνητο του έχει μέση κατανάλωση 8 λτ./100 χλμ. Επίσης, σημειώστε ότι, η συγκεκριμένη τιμή αυξάνεται κατά 15% περίπου με το υγραέριο (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λτ./100 χλμ.). Έτσι, με υγραέριο, ο οδηγός θα χρειαστεί 10,85 ευρώ/έτος, ενώ με αμόλυβδη τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 19,21 ευρώ/έτος. ¶ρα, σε ετήσια βάση, το όφελος διαμορφώνεται στα 838 ευρώ, κάτι που συνεπάγεται ότι, η απόσβεση του κόστους της μετατροπής, μπορεί να επιτευχθεί σχεδόν από τον πρώτο χρόνο.

      Υπάρχει εγγύηση ή θα μείνω «κρεμασμένος»;

      Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της.

      Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της.

        Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το διευκρινίσετε πριν προχωρήσετε στην μετατροπή. Επίσης, θα πρέπει να σας πούμε ότι κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχετε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.

        Που υπερτερούν τα συστήματα LPG 5ης γενιάς

        Κιτ υγραεριοκίνησης υπάρχουν και για τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Ωστόσο, είναι πιο πολύπλοκα στη λειτουργία τους και έχουν μεγαλύτερο κόστος.

        Κιτ υγραεριοκίνησης υπάρχουν και για τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Ωστόσο, είναι πιο πολύπλοκα στη λειτουργία τους και έχουν μεγαλύτερο κόστος.

          Τα συστήματα υγραεριοκίνησης 5ης γενιάς, ψεκάζουν το υγραέριο σε υγρή φάση, άρα, περισσότερο αέριο εκχύνεται στον κύλινδρο από ό,τι στα συστήματα της 4ης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη απόδοση ισχύος και ροπής, σε σύγκριση με τη βενζίνη. Το σύστημα έχει εμβαπτιζόμενη αντλία μέσα στην δεξαμενή και στο ταμπελάκι έξω από τη δεξαμενή γράφει (συνήθως) «pump inside», δηλαδή αντλία εσωτερικά στη δεξαμενή.
          Για τους απλούς κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού, η μετατροπή είναι πιο απλή υπόθεση. Όμως, με τα καινούργιας τεχνολογίας μοτέρ που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να είμαστε βέβαιοι πως ο εγκαταστάτης γνωρίζει καλά τη δουλειά του και πως το σύστημα που τοποθετούμε είναι δοκιμασμένο επί της ουσίας. Για παράδειγμα, υπάρχουν kit για κινητήρες TSI της VW (όπως αυτό της ολλανδικής εταιρείας Vialle) που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό και χρησιμοποιούν τα μπεκ της βενζίνης, ενώ μας επιτρέπουν να κινούμαστε με υγραέριο από την πρώτη στιγμή που θα βάλουμε μπροστά. Εναλλακτικά, υπάρχουν άλλα συστήματα για μοτέρ άμεσου ψεκασμού που απαιτούν να ξεκινήσουμε με βενζίνη, μέχρι ο κινητήρας να έρθει σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Ακόμα, άλλα συστήματα προβλέπουν πως το υγραέριο χρησιμοποιείται μόνο όταν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα βρίσκονται μεταξύ των 1.200 σ.α.λ. και 5.400 σ.α.λ. Πριν και μετά από αυτό το φάσμα στροφών λειτουργίας, γυρνούν αυτόματα στη βενζίνη. Ειδικά λοιπόν, αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου που έχουμε είναι άμεσου ψεκασμού, πρέπει να ενημερωθούμε σωστά για τη λειτουργία του kit που θα τοποθετήσουμε καθώς και για το ποσοστό αξιοπιστίας του σε βάθος χρόνου.

          Τα μικρά και το μεγάλο service

          Όπως συμβαίνει και με τους κινητήρες, έτσι και στα συστήματα υγραερίου υπάρχουν τα «μικρά» και τα «μεγάλα» service.

          Όπως συμβαίνει και με τους κινητήρες, έτσι και στα συστήματα υγραερίου υπάρχουν τα «μικρά» και τα «μεγάλα» service.

            Όπως συμβαίνει και με τους κινητήρες, έτσι και στα συστήματα υγραερίου υπάρχουν τα «μικρά» και τα «μεγάλα» service.
            Στο μικρό περιοδικό service, αυτό δηλαδή ανά 15.000 χλμ. περίπου, η προγραμματισμένη συντήρηση περιλαμβάνει:
            • έλεγχο των σωληνώσεων για τυχόν διαρροές
            • έλεγχο στο κύκλωμα ψύξης για διαρροή (έλεγχος στάθμης αντιψυκτικού)
            • έλεγχο δεξαμενής
            • ρύθμιση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα)
            • έλεγχο ηλεκτρικών καλωδιώσεων της εγκατάστασης
            • έλεγχο των μπέκ
            • έλεγχο παραμέτρων ηλεκτρονικής μονάδας και διόρθωση αν χρειαστεί
            • έλεγχο στο σύστημα ανάφλεξης
            • αντικατάσταση φίλτρου υγρής φάσης (ηλεκτροβαλβίδας)
            • αντικατάσταση φίλτρου αέριας φάσης
            Με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα και περισσότερο έμφαση δίνεται σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις από τον εγκαταστάτη-συντηρητή, το κόστος αυτού του service είναι πολύ μικρό.

            Το μεγάλο service
            Μετά από κάθε 90.000 χλμ. περίπου, καλό είναι να γίνεται το μεγάλο service, ώστε να είστε σίγουροι πως το κιτ δουλεύει στην εντέλεια. Το service αυτό περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα), επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. Στο πνεύμονα αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη (μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του. Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του (έμβολο – O ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό. Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμματισμός του συστήματος.
            Το service αυτό είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται βέβαια και από τον εγκαταστάτη.

            Κοινοποίησέ το »