Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Σημαντική ήταν η τοποθέτηση της Europegas, δια μέσου του κ. Αλέκου Σταχτούρη, ο οποίος επισήμανε τα εξής: Ο κόσμος θα πρέπει να είναι τυπικός με την συντήρηση του συστήματος LPG που έχει επιλέξει.

    Expert Tips ΙΙ

    35.568 Επισκέψεις στο άρθρο

    Απευθυνθήκαμε σε γνωστούς εγκαταστάτες υγραερίου της αγοράς και τους ρωτήσαμε για τις δικές τους συμβουλές στο τομέα της συντήρησης. Οι απόψεις φυσικά και συγκλίνουν μιας και ο κάθε ειδικός τονίζει, ότι η σωστή και επιμελής συντήρηση είναι ζωτικής σημασίας για το καλή λειτουργία του συστήματος. 


    Europegas
    Σημαντική ήταν η τοποθέτηση της Europegas, δια μέσου του κ. Αλέκου Σταχτούρη, ο οποίος επισήμανε τα εξής: «Ο κόσμος θα πρέπει να είναι τυπικός με την συντήρηση του συστήματος LPG που έχει επιλέξει. Να ακολουθεί και να ενημερώνει το Service book του, ώστε να απολαμβάνει την ισχύ των εγγυήσεων που έχει». 

    Auto Turbo
    «Τα αυτοκίνητα με σύστημα LPG σε εμάς πρέπει να προβαίνουν στην καθιερωμένη συντήρησή τους ανά 15.000 χλμ. Σε αυτό το διάστημα γίνονται οι παρακάτω έλεγχοι:
    1 -  έλεγχος καλής λειτουργιάς σε βενζίνη!
    2 -  αλλαγή φίλτρων του συστήματος
    3 -  έλεγχος βαλβίδων ασφαλείας
    4 -  έλεγχος διαρροών
    5 -  έλεγχος σωληνώσεων (υγραερίου, ψεκασμού, κεντρικής παροχής, νερού κτλ)
    6 -  έλεγχος καλής λειτουργίας των μπεκ ψεκασμού
    7 -  έλεγχος πίεσης πνεύμονα
    8 -  έλεγχος σωστής ρύθμισης συστήματος μέσω εγκεφάλου και OBD αυτοκινήτου
    9 -  έλεγχος πνεύμονα για τυχόν διάβρωση και διαρροή
    10 - έλεγχος δεξαμενής 
    Επίσης κάθε 30.000 χλμ, γίνεται συντήρηση της μπεκιέρας του υγραερίου, με αλλαγή σε όλα τα κινούμενα μέρη, (έμβολα, μεμβράνες ελατήρια, ρύθμιση διάκενου με ειδικό μικρόμετρο.) Αυτές οι εργασίες αφορούν τις περισσότερες μπεκιέρες των συστημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά.

    Δ.Μωραϊτης & Σια ΕΠΕ 
    Ο εκπρόσωπος της Δ. Μωραϊτης & Σια ΕΠΕ, μας ανέφερε, ότι αρχικά και ο οδηγός θα πρέπει να διενεργεί οπτικούς προληπτικούς ελέγχους στο αυτοκίνητο και να ελέγχει:
    • την στεγανότητα των συνδέσεων
    • τη τυχόν παραμόρφωση και την κακή στερέωση των σωλήνων 
    • τη στερέωση και σύνδεση των καλωδίων του ηλεκτρικού κυκλώματος 
    • την τυχόν υπερθέρμανση των μερών, 
    ενώ θα πρέπει να μεριμνεί και να έχει πάντα βενζίνη στο ρεζερβουάρ. 
    Έπειτα από 1.000 χλμ θα πρέπει να γίνει ένας προληπτικός, οπτικός έλεγχος του συστήματος, που θα περιλαμβάνει: 
    3 Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος. 
    3 Έλεγχος διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. 
    3 Έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
    Η προγραμματισμένη συντήρηση πραγματοποιείται ανά 15.000 χλμ και περιλαμβάνει:
    3 έλεγχος των σωληνώσεων για τυχόν διαρροές
    3 έλεγχος στο κύκλωμα ψύξης για διαρροή (έλεγχος στάθμης αντιψυκτικού) 
    3 έλεγχος δεξαμενής 
    3 ρύθμιση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα)
    3 έλεγχος ηλεκτρικών καλωδιώσεων της εγκατάστασης 
    3 έλεγχος των μπέκ 
    3 έλεγχος παραμέτρων ηλεκτρονικής μονάδας και διόρθωση αν χρειαστεί 
    3 έλεγχος στο σύστημα ανάφλεξης 
    3 αντικατάσταση φίλτρου υγρής φάσης (ηλεκτροβαλβίδας)
    3 αντικατάσταση φίλτρου αέριας φάσης 
    Γ. Μεγάλο service κάθε 90.000χλμ 
    Μετά από 90.000χλμ κίνησης του αυτοκινήτου με υγραέριο απαιτείται να γίνεται περιοδικός έλεγχος ανά 15.000χλ, όμως θα πρέπει να γίνει και επισκευή σε κάποια μηχανικά μέρη για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία τους με σκοπό την αποφυγή προβλημάτων στο κινητήρα. Το service περιλαμβάνει εκτός από τον έλεγχο των 10 σημείων, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης ( πνεύμονα), επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. Στο πνεύμονα αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη ( μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του. 
    Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του (έμβολο – o ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό. Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμματισμός του συστήματος. 
    Τα έξοδα συντήρησης του συστήματος υγραεριοκίνησης είναι ελάχιστα μπροστά στα οφέλη που έχουμε από την χρήση του στο αυτοκίνητό μας.

    Logothetis Gas
    «Μετά την μετατροπή ενός αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο, είναι σημαντικό ο ιδιοκτήτης του οχήματος να μην αμελεί τη συντήρηση του συστήματος όποτε αυτό είναι προγραμματισμένο. Συνήθως, ένα service υγραερίου γίνεται μετά από 15.000 -20.000 χλμ. Σαφώς και η καταμέτρηση χιλιομέτρων είναι βοηθητική και ενδεικτική, καθώς η ηλεκτρονική μονάδα υγραερίου, δηλαδή ο «εγκέφαλος» καταγράφει ώρες λειτουργίας του συστήματος και όχι χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο της πόλης, μπορεί να δουλεύει πολλές ώρες στο ρελαντί χωρίς ωστόσο να κινείται.
     Τα σύγχρονα συστήματα υγραερίου καταγράφουν τις ώρες λειτουργίας του συστήματος υγραερίου και όντας προγραμματισμένα, υπενθυμίζουν με έναν χαρακτηριστικό ήχο ενός beeper, στον οδηγό ότι πρέπει να γίνει το service. Το τελευταίο περιλαμβάνει καθαρισμό και ρύθμιση των μπεκ, αλλαγή στα φίλτρα του υγραερίου και μηδενισμό στην καταγραφή ωρών λειτουργίας για τον επαναπρογραμματισμό του επόμενου service. Λοιπές αλλαγές ή ρυθμίσεις γίνονται μόνο στην περίπτωση που ο ειδικός κρίνει ότι είναι αναγκαίες. Το κόστος service ενός υγραεριοκίνητου οχήματος σε εμάς κυμαίνεται από 45 έως 65 ευρώ».

    LPG Greece
    Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η εταιρεία LPG Greece, όπου μέσω του κύριου Κολιοπάνου ανέφερε ότι στα καθιερωμένα διαστήματα service των συστημάτων που εμπορεύονται πραγματοποιούνται οι πιο κάτω εργασίες. 
    αλλαγή φίλτρων
    έλεγχος σωληνώσεων υγραερίου
    έλεγχος σωλήνων νερού
    επαναπρογραμματισμός συστήματος
    έλεγχος beck
    έλεγχος πνεύμονα
    έλεγχος πολυβαλβίδων
    έλεγχος διαρροών

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
    ΤΟΨΗΣ Α.Ε.