|
|
Οι τρεις φιάλες αποθήκευσης του φυσικού αερίου
(δύο στην περίπτωση των επιβατικών εκδόσεων του μοντέλου) είναι σε θέση να φιλοξενήσουν 111 λίτρα καυσίμου σε αέρια μορφή υπό πίεση 200 bar και θερμοκρασία 15ο C.
|
To Fiat Doblo Natural Gas εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 1.596 κ.εκ., ο οποίος μπορεί να κάνει χρήση τόσο αμόλυβδης βενζίνης, όσο και φυσικού αερίου ως καύσιμο. Πέραν του ρεζερβουάρ της βενζίνης, η εν λόγω έκδοση του ιταλικού μοντέλου φέρει τρεις ειδικές φιάλες αποθήκευσης του φυσικού αερίου (χωρητικότητας 111 λίτρων) κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Παρά το γεγονός ότι το συνολικό βάρος του φυσικού αερίου ανέρχεται στα 18 κιλά (26,4 κ.μ.), ο όγκος του χώρου φόρτωσης δεν επηρεάζεται στο ελάχιστο.
Κατά την έναρξή του, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων του Fiat Doblo Cargo χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη βενζίνη και αμέσως μετά, αυτόματα το σύστημα τροφοδοσίας στρέφεται προς τις δεξαμενές φυσικού αερίου. Οι τελευταίες αποθηκεύουν το φυσικό αέριο σε αέρια μορφή (πίεση 200 bar και θερμοκρασία 15 βαθμών Κελσίου). Ωστόσο, χάρη στις εκτεταμένες δοκιμές της Fiat, το σύστημα έχει να επιδείξει ένα υψηλότατο ποσοστό ασφάλειας, αντίστοιχο (ίσως και υψηλότερο) με αυτά των συμβατικών καυσίμων. Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε, πως -αντίθετα με τις τυχόν πεποιθήσεις μιας μεγάλης μερίδας του κοινού- προκειμένου να παρατηρηθεί ανάφλεξη του φυσικού αερίου, θα πρέπει η περιεκτικότητά του ως προς τον ατμοσφαιρικό αέρα να βρίσκεται στο 5-15%. Στην περίπτωση που η συγκέντρωσή του είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη, δεν καθίσταται εφικτή η ανάφλεξη. Παράλληλα, το γεγονός ότι το φυσικό αέριο είναι πιο ελαφρύ από τον αέρα, ευνοεί στο να διασκορπιστεί άμεσα. Τέλος, τα συστήματα αποθήκευσης φυσικού αερίου υπό πίεση είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά τόσο σε συγκρούσεις, όσο και στη φωτιά, ενώ υπόκεινται σε δοκιμές ακόμη και με δυναμίτη, προκειμένου να διαπιστωθεί η στεγανότητά τους.
Το Fiat Doblo Cargo Natural Gas είναι σε θέση να κινηθεί με καύσιμο τόσο τη βενζίνη, όσο και το φυσικό αέριο και παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει χειροκίνητα τον τύπο καυσίμου που επιθυμεί μέσω ενός ειδικού διακόπτη, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Μέσω μιας ειδικής μονάδας ελέγχου του ψεκασμού καυσίμου στον κινητήρα, το φυσικό αέριο διέρχεται από τέσσερις μειωτήρες πίεσης, προτού εισέλθει στο θάλαμο καύσης. Η ειδική μονάδα ελέγχου είναι ουσιαστικά μια ηλεκτροβαλβίδα, που παρέχει προστασία από υπερβολική ροή καυσίμου ή την υπερθέρμανση του κινητήρα και είναι σε θέση να διακόψει την παροχή σε περίπτωση ατυχήματος ή φωτιάς.
|
|
|
Μέσω αυτού του διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που επιθυμεί. Οι πέντε φωτεινές λυχνίες στο επάνω μέρος ενημερώνουν για την ποσότητα του φυσικού αερίου.
|
|
Πέραν του γεγονότος ότι οι ειδικές φιάλες για την αποθήκευση του
φυσικού αερίου είναι ιδιαίτερα
ανθεκτικές, προστατεύονται και
από μια ιδιαίτερα στιβαρή επένδυση. |
|
|