Όλα όσα θέλατε να μάθετε για τον Τεχνικό Έλεγχο των Βαρέων Οχημάτων. Τι πρέπει να έχετε μαζί σας στο ΚΤΕΟ;

Όλα όσα θέλατε να μάθετε για τον Τεχνικό Έλεγχο των Βαρέων Οχημάτων. Τι πρέπει να έχετε μαζί σας στο ΚΤΕΟ;

Τι ισχύει ανά περίσταση στις ειδικές κατηγορίες οχημάτων.

Τι ισχύει ανά περίσταση στις ειδικές κατηγορίες οχημάτων.

  • Όλα όσα θέλατε να μάθετε για τον Τεχνικό Έλεγχο των Βαρέων Οχημάτων. Τι πρέπει να έχετε μαζί σας στο ΚΤΕΟ;
  • Τι ισχύει ανά περίσταση στις ειδικές κατηγορίες οχημάτων.

ΚΤΕΟ & Βαρέα Οχήματα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τι δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσετε στο ΚΤΕΟ; Τι ισχύει για όλες τις ειδικές κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων; Ποια είναι τα στάδια του τεχνικού ελέγχου ανά περίσταση; Αυτά και άλλα πολλά στο αφιέρωμά μας για τα ΚΤΕΟ των βαρέων οχημάτων.

Ακόμα πιο σημαντική από ότι σε ένα ΙΧ αυτοκίνητο, είναι η άριστη κατάσταση ενός επαγγελματικού οχήματος, ειδικά όταν πρόκειται για βαρέα οχήματα που μεταφέρουν πολλούς τόνους φορτίου, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για λεωφορεία και πούλμαν στα οποία επιβαίνουν κάθε φορά δεκάδες άνθρωποι.


Τι ισχύει ανά περίσταση στις ειδικές κατηγορίες οχημάτων.

Τι ισχύει ανά περίσταση στις ειδικές κατηγορίες οχημάτων.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

 Εύλογα, λοιπόν, είναι ιδιαίτερα κρίσιμος ο ρόλος των ΚΤΕΟ, καθώς αυτά έχουν τον θεσμικό ρόλο να ελέγξουν και να επιβεβαιώσουν την εύρυθμη λειτουργία των επαγγελματικών οχημάτων ή να εντοπίσουν πιθανά προβλήματα που χρίζουν επιδιόρθωσης. Με αυτόν τον τρόπο προάγεται καταρχάς η οδική ασφάλεια, την ίδια στιγμή που οι μεταφορικές ή τουριστικές εταιρείες έχουν και οικονομικό όφελος, καθώς μπορούν να αποφύγουν μια απρόβλεπτη ακινητοποίηση του οχήματός τους, λόγω πιθανής δυσλειτουργίας που δεν είχε υποπέσει στην αντίληψή τους.

Top Experts: Πώς ένα Scania παραμένει μάχιμο
 
Ποιες είναι, όμως, οι κατηγορίες των οχημάτων που ελέγχονται στα ΚΤΕΟ και τι ισχύει για τις ειδικές κλάσεις; Ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να έχει μαζί του ο άνθρωπος που θα τα συνοδεύσει στο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου; Τα παραπάνω και μια σειρά άλλα ερωτήματα, απαντώνται παρακάτω.
 

Κατηγορίες Οχημάτων

  • Φορτηγά & ελκυστήρες με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων
  • Φορτηγά & ελκυστήρες με μεικτό βάρος άνω των 12 τόνων
  • Λεωφορεία έως 10 μέτρα
  • Λεωφορεία άνω των 10 μέτρων
  • Λεωφορεία αρθρωτά-διώροφα
  • Ρυμουλκούμενα-ημιρυμουλκούμενα με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων
  • Ρυμουλκούμενα-ημιρυμουλκούμενα με μεικτό βάρος άνω των 10 τόνων
  • Συνδυασμός οχημάτων (συρμός) με ενιαία άδεια κυκλοφορίας
  • Εκπαιδευτικά φορτηγά
  • Οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων υλικών και ευπαθών τροφίμων ADR-ATP
 
Οι ενδιαφερόμενοι, καλό είναι να προσέξουν τα εξής:
  • Το όχημα κατά την προσκόμισή του στο ΚΤΕΟ πρέπει να είναι καθαρό εσωτερικά και εξωτερικά και ειδικότερα στις θέσεις χάραξης του αριθμού πλαισίου και του αριθμού κινητήρα.
  • Τα φορτηγά και τα λεωφορεία με αερόφρενα, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με αναμονές λήψης παροχής αέρα για τον έλεγχο του συστήματος.
 

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά

  • Αδεια Κυκλοφορίας
  • Δίπλωμα ή Ταυτότητα
  • Δελτίο προηγούμενου ελέγχου (αν έχει εκδοθεί κατά το παρελθόν)
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Πιστοποιητικό Ταχογράφου (για όσα οχήματα προβλέπεται)
  • Βεβαίωση περιοριστή ταχύτητας (για όσα οχήματα προβλέπεται)
  • Υπηρεσιακό Σημείωμα Υδραυλικής Πόρτας ή αναγραφή επί της Άδειας Κυκλοφορίας των στοιχείων της Υδραυλικής Πόρτας
  • Γερανοφόρα Οχήματα (Βεβαίωση Ανυψωτικού, κατά περίπτωση)
 
Υπάρχουν, όμως και ορισμένα πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται στην περίπτωση τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος που εμπίπτει στις λεγόμενες «ειδικές κατηγορίες». Αναλυτικότερα ισχύουν τα εξής:
Εκπαιδευτικά
  • Αδεια λειτουργίας της σχολής (εκτός της φάσης ένταξης του οχήματος – πρώτος έλεγχος)
  • Βεβαίωση μηχανολόγου μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδοπλήκτρων-πεντάλ (μόνον κατά τον πρώτο έλεγχο)

Οχήματα προς Ταξινόμηση (Aνάριθμα)

  • Πιστοποιητικό ταξινόμησης
  • Αδεια κυκλοφορίας από τη χώρα στην οποία έχει εισαχθεί το όχημα
  • Πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ. (αν πρόκειται για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.)

Οχήματα Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR)

  • Φύλλο Δοκιμών Δεξαμενής
  • Έγκριση του τύπου της Δεξαμενής
  • Πιστοποιητικό ADR (από ΚΤΕΟ για τον περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο)
  • Οχήματα μεταφοράς ευπαθών προϊόντων (ATP)
  • Πιστοποιητικό ATP εν ισχύ
 

Συχνότητα Τεχνικού Ελέγχου


Περιττό είναι ίσως να τονίσουμε πως ο τεχνικός έλεγχος των βαρέων οχημάτων είναι υποχρεωτικός και πρέπει να διενεργείται:
  • Κάθε 1 χρόνο από την ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας (αρχικός έλεγχος)
  • Κάθε 1 χρόνο από την προηγούμενη ημερομηνία τεχνικού ελέγχου (περιοδικός έλεγχος).
Σημειώνεται, πως το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου επέχει θέση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων με διάρκεια ισχύος έξι μήνες.
 

Τα στάδια του ελέγχου


Ο τεχνικός έλεγχος του βαρέου οχήματος διενεργείται από πιστοποιημένους τεχνικούς του εκάστοτε ΚΤΕΟ και ακολουθούνται τα παρακάτω στάδια:
  • Παραλαβή και έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών
  • Έλεγχος της ταυτότητας του οχήματος
  • Έλεγχος καυσαερίων
  • Έλεγχος φρένων
  • Έλεγχος φώτων
  • Έλεγχος τζόγων στον λάκκο κατόπτευσης
  • Γενικός οπτικός έλεγχος
 
Αξίζει να αναφερθεί, πως σε περιπτώσεις βαρέων οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων υλικών ADR και οχημάτων μεταφοράς ευπαθών τροφίμων ΑΤΡ, διενεργούνται επιπλέον ειδικοί έλεγχοι. Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία και ειδικά τα σχολικά, ενώ σε περιπτώσεις βαρέων οχημάτων με μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς, η διαδικασία ελέγχου και μέτρησης των φρένων γίνεται με ειδικό τρόπομ ώστε να μην δημιουργείται κανένα πρόβλημα στο σύστημα τετρακίνησης του οχήματος.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

Advertisement