Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Παρουσίαση

Φόρτηγα
«Πράσινο» στις οικολογικές διανομές
Οικολογικές ανησυχίες
Διαβάστηκε από 5590 αναγνώστες
Η βασική πηγή ισχύος του DAF LF Hybrid είναι ο πετρελαιοκινητήρας PACCAR FR των 4,5 λτ., που αποδίδει ισχύ 160 ίππων και καλύπτει τις προδιαγραφές του ιδιαίτερα αυστηρού πρωτοκόλλου EEV και μάλιστα χωρίς την χρήση φίλτρου μικροσωματιδίων. 
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με ένα -νέου τύπου- κιβώτιο της Eaton με έξι σχέσεις. 
Έπειτα από μια "εξαντλητική" 2ετή περίοδο δοκιμών, όπου το 12τονο LF Hybrid κλήθηκε να επιχειρήσει κάτω από όλες τις δυνατές συνθήκες χρήσης, αποφασίστηκε πως θα προαχθεί στο στάδιο της μαζικής παραγωγής καθώς, χωρίς να παρατηρούνται προβλήματα αξιοπιστίας του παράλληλου συστήματος κινητήρων του όπως και των υπολοίπων μηχανικών του μερών, είναι σε θέση να προσφέρει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 10%- 20%, ανάλογα με την χρήση. 
Όπως προαναφέραμε, ο πετρελαιοκινητήρας της PACCAR αναλαμβάνει να κινήσει το φορτηγό, ενώ κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης του, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει τις 96 κυψέλες ιόντων λιθίου των 3,4V έκαστη. Με συνολικό βάρος 100 κιλών, όταν οι εν λόγω μπαταρίες έχουν φορτιστεί πλήρως, είναι σε θέση να προσφέρουν την απαιτούμενη ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, για να κινήσει το 12τονο φορτηγό σε αποστάσεις έως και 2 χιλιομέτρων περίπου. Όταν το φορτηγό είναι σε στάση ή κινείται με την βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, το μηχανικό σύνολο εσωτερικής καύσης βρίσκεται σε αδράνεια, χάρη στο ειδικό σύστημα Start/Stop με το οποίο η DAF εφοδιάζει το LF Hybrid. Μεταξύ των υπολοίπων μερών του παράλληλου συστήματος κινητήρων, αξίζει επίσης να αναφέρουμε έναν ειδικό μετασχηματιστή, που αναλαμβάνει να μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα σε συνεχές, προκειμένου να είναι σε θέση να αποθηκευτεί στις μπαταρίες. 
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως, το συνολικό απόβαρο της υβριδικής έκδοσης του LF Hybrid είναι κατά 300 κιλά μεγαλύτερο από τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου. Ωστόσο, με δεδομένο το -παραδοσιακά- χαμηλό απόβαρο των οχημάτων της DAF, το LF Hybrid εξακολουθεί να προσφέρει την δυνατότητα μεταφοράς φορτίων με ωφέλιμο βάρος 7,5t. περίπου. 
Όπως προαναφέραμε, κατά την διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης του, το DAF LF Hybrid πέτυχε να προσφέρει μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 10%- 20% καθώς και αντίστοιχη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου. Παράλληλα, όμως, μειώνεται το συνολικό κόστος συντήρησης του οχήματος, καθώς τόσο το σύστημα πέδησης, όσο και ο συμπλέκτης του οχήματος δέχονται μικρότερες επιβαρύνσεις, δεδομένου ότι η επιβράδυνση του οχήματος πραγματοποιείται, ως επί το πλείστον, από τον ηλεκτροκινητήρα.
Μέσω μιας ειδικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων, ο οδηγός ενημερώνεται για το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών.

Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο Autoshift της Eaton επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί τόσο με τον πετρελαιοκινητήρα όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα.

O ηλεκτροκινητήρας του DAF LF Hybrid μπορεί είτε να κινήσει το φορτηγό διανομών, είτε να φορτίσει τις μπαταρίες κατά την επιβράδυνση του οχήματος.

Με συνολικό βάρος 100 κιλών, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του LF Hybrid επιτρέπουν αυτονομία κίνησης 2 χλμ. με την χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα

Το συνολικό απόβαρο του LF Hybrid είναι αυξημένο κατά 300 κιλά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, ωστόσο μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 7,5t.

 
 DAF LF Hybrid
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οικολογικές ανησυχίες
Ξεκινούν οι πωλήσεις μέσα στο 2010