Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το πρωτότυπο Iveco Z Truck Concept που παρουσιάστηκε στην 66η ΙΑΑ 2016 ενσωματώνει συνολικά 29 νέες πατέντες ευρεσιτεχνίας!

Η άκρως φουτουριστική σχεδίαση ολόκληρου του οχήματος βασίζεται στην προσπάθεια αναβάθμισης πολλαπλών λειτουργιών του…

… ενώ το ίδιο ισχύει και σε ότι αφορά στον εσωτερικό διάκοσμο που πλέον μπορεί να τροποποιηθεί πλήρως αναλόγως των αναγκών του οδηγού.

Το ευμετάβλητο εσωτερικό της καμπίνας του μεταβάλλεται ανάλογα με τις ασχολίες του οδηγού κατά τη διάρκεια της ημέρας…

… ενώ το ίδιο ισχύει και με το σύστημα διεύθυνσης που μεταβάλλεται αναλόγως του αν το όχημα κινείται αυτόνομα ή όχι.

Πρωτότυπο Iveco Z Truck

3.940 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2016)

Το φουτουριστικό πρωτότυπο «Z Truck» που η Iveco Trucks παρουσίασε στην 66η ΙΑΑ 2016 μας προσφέρει μια πρόγευση ενός φορτηγού μεγάλων αποστάσεων με μηδενικούς ρύπους και πλήρως ανανεωμένο ρόλο για τον οδηγό!

Η παγκόσμια πρεμιέρα του Iveco Z Truck Concept στην 66η ΙΑΑ αποτέλεσε ένα ακόμη δείγμα γραφής πως το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να αλλάξει άρδην σε σχέση με τα όσα γνωρίζουμε στο, όχι και τόσο μακρινό, μέλλον.
Ποια είναι τα βασικότερα νέα στοιχεία που το Z Truck έχει να επιδείξει;
Καταρχάς αξίζει να αναφέρουμε τις μηδενικές εκπομπές ρύπων μέσω της χρήσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG: Liquified Natural Gas) ως καύσιμο, που μάλιστα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η βιομάζα, δηλαδή «Bio-LNG». Επιπρόσθετα, η σχεδίαση της καμπίνας του οχήματος έχει τροποποιηθεί άρδην προκειμένου να αναβαθμιστούν στο έπακρο η αεροδυναμική του οχήματος και ο ρόλος του οδηγού εντός της.
Όλα τα παραπάνω, καθιστούν ρεαλιστικό το σενάριο ενός φορτηγού διεθνών μεταφορών με μηδενικούς ρύπους και αυτονομία έως και 2.200 χλμ.!
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθούμε στην πληθώρα αυτοματοποιημένων τεχνολογιών που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος καθώς και τεχνολογικών καινοτομιών που επιφέρουν ουσιαστικά την δυνατότητα αυτόνομης κίνησης του οχήματος. Το τελευταίο έχει ως αποτέλεσμα και την αλλαγή του ρόλου του οδηγού που πλέον μετατρέπεται ουσιαστικά σε έναν επιβαίνοντα οργανωτή των διαδικασιών logistics, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου!
Όπως προαναφέραμε, η σχεδίαση του εσωτερικού της καμπίνας έχει τροποποιηθεί άρδην με γνώμονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του οδηγού ανάλογα με την ασχολία του στην εκάστοτε φάση (οδήγηση, αυτόνομη κίνηση του οχήματος, ξεκούραση, διαχείριση άλλων δραστηριοτήτων κ.ο.κ.) ενώ, πολλαπλές και σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις σε ότι αφορά στην «διαδραστικότητα» μεταξύ του ανθρώπου και του οχήματος (HMI: Human Machine Interface) προκειμένου το όχημα να είναι σε θέση να προσφέρει στον οδηγό τις κατάλληλες πληροφορίες στον κατάλληλο χρόνο, με τον κατάλληλο τρόπο.
Σε σχετικές δηλώσεις του αναφορικά με το εν λόγω πρωτότυπο φορτηγό που έχει να επιδείξει 29 πατέντες, ο πρόεδρος της Iveco, Pierre Lahutte, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Είμαστε ενώπιον μιας επανάστασης που συντελείται εξαιτίας των προβλημάτων που σχετίζονται με το περιβάλλον, την οικονομία και την οδική ασφάλεια, τα οποία απαιτούν λύσεις. Για τον λόγο αυτό στην Iveco εργαζόμαστε συνεχώς στην εξεύρεση λύσεων που θα μειώσουν τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των οχημάτων μας με τη χρήση π.χ. εναλλακτικών τύπων καυσίμου όπως το Bio-LNG ενώ, θέτουμε τον οδηγό και τους πελάτες μας στο επίκεντρο των εξελίξεων τόσο στην εφαρμοσμένη τεχνολογία όσο και τη σχεδίαση των προϊόντων μας. Με το Iveco Z Truck ουσιαστικά καθορίζουμε ένα νέο τύπο οχήματος που προσαρμόζεται ανά πάσα στιγμή στις ανάγκες του επιβάτη του (εργασία, ξεκούραση κ.ο.κ.) ενώ παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα πραγματοποίησης εμπορευματικών μεταφορών σε μεγάλες αποστάσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενικά ατυχήματα».
Δραματική μείωση των εκπομπών CO2
Το Iveco Z Truck εφοδιάζεται με έναν νέας τεχνολογίας κινητήρα LNG που αποδίδει ισχύ 460 ίππων και ροπή 2.000 Nm ενώ, συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο Powershift 16 σχέσεων.
Σε σχέση με τις μέχρι τώρα προτάσεις της Iveco Truck αναφορικά με τους κινητήρες φυσικού αερίου, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει έως και 33% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου!
Παράλληλα, συνεργασίες της Iveco Trucks με κορυφαίους προμηθευτές όπως η Petronas Lubricants για τα λιπαντικά του κινητήρα αλλά και τη Michelin για τα ελαστικά, έχουν επιφέρει δραματική μείωση τόσο του κόστους συντήρησης όσο και του κόστους χρήσης του οχήματος, γεγονός που μεταφράζεται φυσικά στη μεγάλη μείωση του Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας του οχήματος.
Παράλληλα, το Iveco Z Truck υιοθετεί ένα νέο πρωτότυπο σύστημα δεξαμενών καυσίμου, σχεδιασμένο σε συνεργασία με την εταιρεία SAG.
Κατασκευασμένη από αλουμίνιο και με ένα ειδικό σύστημα μόνωσης με την ονομασία «MLI» (Multi Layer Insulation), η εν λόγω δεξαμενή επιδεικνύει ένα τετραγωνισμένο σχήμα που επιτρέπει την βέλτιστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων επί του πλαισίου, με αποτέλεσμα τη μέγιστη χωρητικότητα των 1.200 λτ. που μεταφράζεται σε αυτονομία έως και 2.200 χλμ., δηλαδή 60% περισσότερο από τις επιδόσεις του υπάρχοντος Stralis NP και ακόμη περισσότερο σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα.
Εντελώς νέα –ανθρωποκεντρική- σχεδίαση καμπίνας

Το Σχεδιαστικό Τμήμα της CNH Industrial φρόντισε πέραν της βέλτιστης εξέλιξης του αεροδυναμικού σήματος τόσο της καμπίνας όσο και ολόκληρου του οχήματος, να παρουσιάσει μια πρώτη γεύση των αλλαγών που η αυτόνομη κίνηση των μελλοντικών οχημάτων θα επηρεάσει το ρόλο του οδηγού στο εσωτερικό του.
Αφιερώνοντας σημαντικά λιγότερο χρόνο στον χειρισμό του οχήματος, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει τον εσωτερικό διάκοσμο του Z Truck ανάλογα με την ασχολία του και τις απαιτήσεις του δηλαδή ανάλογα με το αν κινείται εντός ή εκτός της πόλης, αν ασχολείται με «δουλειά γραφείου, αν χαλαρώνει ή αν κοιμάται κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ο οδηγός μπορεί να επεκτείνει ουσιαστικά το πίσω τοίχωμα της καμπίνας αυξάνοντας το ωφέλιμο μήκος της κατά 500 χλστ. με αποτέλεσμα τη δυνατότητα χρήσης διάφορων συστημάτων όπως το αναδιπλούμενο κρεβάτι, το ψυγείο, η κουζίνα, ο νεροχύτης ή ακόμη και το μπάνιο!
Αντίστοιχα, έχει τροποποιηθεί άρδην η διαδικασία με την οποία ο οδηγός «συνεργάζεται» με το όχημα καθώς το νέο «έξυπνο» παρμπρίζ μπορεί μεταξύ άλλων να προβάλει ακόμη και πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών εφόσον απαιτείται ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το περιμετρικό οπτικό πεδίο είναι σημαντικά μεγεθυμένο ενώ η θέση του οδηγού σε συνδυασμό με το τιμόνι και τον πίνακα οργάνων αποτελούν ουσιαστικά μια «αυτόνομη» μονάδα.