Οδηγούμε το νέο Citroen C3 Van – Είναι το νέο «σημείο αναφοράς» στην πόλη;
Mini Vans: Μια κατηγορία που εκλείπει αλλά μπορεί να προσφέρει λύσεις!
Ηλεκτρική, βενζινοκίνητη ή υβριδική είναι η καλύτερη λύση για την πόλη;
Με ωφέλιμο έως 1,1 κ.μ. το C3 Van, +140kg μέγιστο ωφέλιμο για το Yaris Van.
Πληρέστατα σε εξοπλισμό, πιο προσιτό οικονομικά το νέο C3 Van
Με μόλις 187 νέες ταξινομήσεις στο 8μηνο του 2025 (-64% έναντι του 2024) και μερίδιο 2,7% επί του συνόλου της αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, τα Mini Vans, η μικρότερη κατηγορία των LCVs, αφορά σε παραλλαγές των αντίστοιχων επιβατικών οχημάτων, στα οποία έχει αφαιρεθεί η 2η σειρά καθισμάτων προκειμένου να δημιουργηθεί ένας επίπεδος και εύκολα προσβάσιμος χώρος φόρτωσης, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν φορτία όγκους έως και 1,0κ.μ. και βάρους >500kg. Μάλιστα, η ύπαρξη των πίσω πλευρικών θυρών, προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία πρόσβασης στην καρότσα, δεδομένου ότι, το κατώφλι φόρτωσης της 5ης πόρτας, είναι αρκετά ψηλό (600+mm).
Η αλματώδης εξέλιξη των –λίγο μεγαλύτερων- Μικρών Vans, έχει περιορίσει σημαντικά τον… ζωτικό χώρο στην αγορά για τα Mini Vans ωστόσο, εξακολουθούν να προσφέρουν εξαιρετικές λύσεις σε ορισμένες κατηγορίες επαγγελματιών όπως π.χ. τα τεχνικά επαγγέλματα, οι ταχυμεταφορές εντός της πόλης κ.ά.
Από την αγορά έχουν πλέον αποσυρθεί σχετικές εκδόσεις μοντέλων όπως τα Ford Fiesta, Renault Clio, Suzuki Jimny, Fiat Panda & Dacia Spring, που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμες και στη χώρα μας, σαφές δείγμα του ότι πρόκειται για μια κατηγορία που είναι δεν… πείθει πως μπορεί να υποστηρίξει τη νέα εποχή Μεταφορών ως προς την μικροκινητικότητα σε αστικό περιβάλλον.
Μπορεί λοιπόν από την ελληνική αγορά να έχουν αποσυρθεί πολλαπλές προτάσεις στην κατηγορία των Mini Vans ωστόσο, τα δύο μοντέλα που παραμένουν, έχουν να επιδείξουν μια πληρέστατη γκάμα επιλογών ως προς το σύστημα μετάδοσης της κίνησης τους.
Συγκεκριμένα, το νέο Citroen C3 Van, προσφέρεται τόσο με βενζινοκινητήρα όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό (e-C3 Van) ενώ, το Toyota Yaris Van είναι διαθέσιμο με ένα υβριδικό σύστημα βενζινοκινητήρα / ηλεκτροκινητήρα.
Ο PureTech 1.200άρης βενζινοκινητήρας του C3 Van αποδίδει ισχύ 100hp και 205Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση από 5,7lt./100km και εκπομπές ρύπων από τα 128g/km.
Το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 Van έχει να αντιπαραβάλλει έναν ηλεκτροκινητήρα 113hp που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης και μπαταρία LFP 44,2kWh που μπορεί να φορτίσει σε μόλις 42% για το 0%-100% σε παροχές DC 100kW. «Δυνατό χαρτί» του γαλλικού ηλεκτρικού Mini Van είναι τα έως και 454km που μπορεί να κάνει εντός της πόλης με μια φόρτιση!
Από την άλλη πλευρά, το Toyota Yaris Van εφοδιάζεται με έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 116 άλογα και 120Nm ροπής. Στην πράξη, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT), προσφέρει εξαιρετικές επιταχύνσεις και τελική ταχύτητα αρκετά υψηλότερη του Citroen C3 Van.
Την ίδια στιγμή, οι μπαταρία ιόντων λιθίου επιτρέπει την αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση σε ταχύτητες έως 130km/h, δηλαδή στο 80%+ των ημερήσιων μετακινήσεων, χωρίς να απαιτείται φόρτιση καθώς το «Hybrid Electric» σύστημα της Toyota Professional είναι αυτό-φορτιζόμενο. Παράλληλα, τόσο η κατανάλωση βενζίνης (3,9lt./100km) όσο και οι εκπομπές ρύπων (88g/km) είναι σημαντικά χαμηλότερες έναντι του Citroen C3 Van.
Κινητήρες - Επιδόσεις | Citroen C3 Van | Citroen e-C3 Van | Toyota Yaris Van |
---|---|---|---|
Κινητήρας | PureTech 1,2 | Ηλεκτροκινητήρας | 1,5 Hybrid Electric |
Καύσιμο | Βενζίνη | - | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | - | 1.490 |
Ισχύς (hp) | 100 | 83kw / 113hp | 116 |
Ροπή (Nm) | 205 | 120 | 120 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Μηχανικό, 6 σχ. | Αυτόματο, 1 σχ. | e-CVT |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 160 | 135 | 175 |
Επιτάχυνση 0 - 100km/h (δλ.) | 10,6 | 10,4 | 9,7 |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου (lt.) | 44 | - | 36 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | - | LFP / 44,2kWh | 0,74 |
Κατανάλωση πόλης | 6,8lt/100km | 12,3kWh/100km | 3,0lt/100km |
Κατανάλωση εκτός πόλης | 4,9lt/100km | - | 3,5lt/100km |
Μέση κατανάλωση | 5,7lt/100km | 17,2kWh/100km | 3,9lt/100km |
Εκπομπές CO2 (g/km_ | 128 | - | 88 |
Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας (AC) | - | 11kW (0%-100%: 4 ώρ. 26 λ.) | - |
Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας (DC) | - | 100kW (0%-100%: 42 λ.) | - |
Αυτονομία σε μεικτό κύκλο (km) | - | 324 | - |
Αυτονομία στην πόλη (km) | - | 454 | - |
Που υπερτερούν και που υστερούν τα μικρά επαγγελματικά πόλης που είναι διαθέσιμα αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
Με μήκος αμαξώματος στα 4m, αμφότερα τα Mini Vans που παρουσιάζουμε επιδεικνύουν εξαιρετική ευελιξία εντός της πόλης δεδομένου ότι ο κύκλος στροφής τους μόλις και υπερβαίνει τα 10m!
Οι διαφορές τους εστιάζονται στο εσωτερικό του χώρου φόρτωσης όπου, το Yaris Van έχει να επιδείξει αυξημένο ωφέλιμο μήκος & πλάτος, ωστόσο, το μεγαλύτερο ωφέλιμο ύψος του νέου C3 Van διασφαλίζει καλύτερη επίδοση σε ότι αφορά στον μέγιστο ωφέλιμο όγκο φόρτωσης.
Αντίστοιχα, με το μεικτό βάρος των οχημάτων να είναι ουσιαστικά παρεμφερές, το Yaris Van έχει να επιδείξει σημαντικά υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο ενώ, το C3 Van μπορεί να έλξει trailers με φρένα 100 – 150kg βαρύτερα από αυτά που μπορεί να υποστηρίξει το Yaris Van.
Διαστάσεις - Βάρη | Citroen C3 Van (e-C3 Van) | Toyota Yaris Van |
---|---|---|
Μήκος αμαξώματος (mm) | 4.015 | 3.940 |
Πλάτος αμαξώματος (mm) | 1.813 | 1.745 |
Ύψος αμαξώματος (mm) | 1.567 - 1.577 | 1.500 |
Μεταξόνιο (mm) | 2.540 | 2.560 |
Εμπρός πρόβολος (mm) | 790 | 790 |
Πίσω πρόβολος (mm) | 685 | 590 |
Κύκλος στροφής (m) | 10,6 | 10,4 |
Μήκος χώρου φόρτωσης (mm) | 1.131 | 1.245 |
Πλάτος χώρου φόρτωσης (mm) | 1.015 | 1.137 (θόλοι: 866) |
Ύψος χώρου φόρτωσης (mm) | 931 (εταζέρα: 515) | 788 |
Όγκος χώρου φόρτωσης (m3) | 1,06 (εταζέρα: 0,61) | 0,96 |
Μεικτο βάρος (kg) | 1.520 (1.745) | 1615 |
Απόβαρο (kg) | 1.246 (1.443) | 1.173- 1.178 |
Ωφέλιμο φορτίο (kg) | 274 (302) | 437 - 442 |
Δυνατότητα ρυμούλκησης (kg) | 600 (550) | 450 |
Ξεκινώντας από το κόστος αγοράς τους, το κόστος αγοράς των διαθέσιμων εκδόσεων των δύο Mini Vans στην ελληνική αγορά αυτήν τη στιγμή διαμορφώνεται ως εξής:
Μοντέλο | Λιανική τιμή (μετά φόρων) |
---|---|
Citroen C3 Van 1,2 PureTech 100hp | 20.713€ |
Citroen e-C3 Van 113hp 44kWh | 29.500€ |
Toyota Yaris Van 1,5 HDF 116hp e-CVT Active | 26.020€ |
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.