Πώς να διατηρήσεις το ψυκτικό μηχάνημα σε άριστη κατάσταση!
Linglong Crosswind A/T 100: Ελαστικό για πόλη & χώμα, σε 4x4 ή Pick-Up
Πώς θα φορτώσεις σωστά το φορτίο σου: Κανόνες που σώζουν ζωές!
Η αγορά επιβάλλεται να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση ενώ προβλέπονται και πρόστιμα!
Με το Leasing να κυριαρχεί, είναι πιθανόν να… βουλιάξει η αγορά!
Ηλεκτροκίνητα όλα τα νέα Taxi από 1η Ιανουαρίου 2026 (ή όχι);
Τι θα ισχύσει με τις εταιρείες που νοικιάζουν Vans;
Ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος (Ν.4936/2022) που έχει τεθεί σε ισχύ από το 2022, θεσμοθετεί μια σειρά μέτρων και υποχρεώσεων που αφορούν επιχειρήσεις, δημόσιους οργανισμούς, την τοπική αυτοδιοίκηση κ.ά. με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% ως το 2030 και κατά 80% ως το 2040 (σε σχέση με τα επίπεδα του 1990).
Στο άρθρο 12 αναφέρεται για παράδειγμα πως από τη 1η Ιανουαρίου, όλα τα νέα Ταξί που θα ταξινομούνται σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά! Για τα νέο-τόξινομούμενα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, η αντίστοιχη ημερομηνία είναι η 1η Ιανουαρίου του 2030!
Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου του 2024, το ¼ των εταιρικών οχημάτων πρέπει να είναι ηλεκτρικό ενώ, από το 2026 (όπως ισχύει και για τα Taxi δηλαδή), το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων θα πρέπει επίσης να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Σε όλα τα παραπάνω προβλέπονται πρόστιμα έως και 10.000€ για τη μη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κλιματικού Νόμου.
Ωστόσο, πόσο «έτοιμη» δείχνει να είναι η ελληνική αγορά (ειδικά στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων και των Taxi) για να συμβιβαστεί με τις συγκεκριμένες διατάξεις;
Πως ο Εθνικός Κλιματικός Νόμος αλλάζει τα πάντα για επιχειρήσεις & Μεταφορές;
Με το Leasing να κατέχει αυτήν τη στιγμή μερίδιο >60% στις ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην παρούσα φάση, με την έναρξη της υποχρέωσης για υποχρεωτική ταξινόμηση του 25% των οχημάτων των εν λόγω εταιρειών ως ηλεκτρικά, αν η ζήτηση δεν είναι ανάλογη, τότε είναι πολύ πιθανόν να παρατηρηθεί μια μεγάλη –άμεση- πτώση στις νέες ταξινομήσεις.
Με βάση δε τα στοιχεία των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών, από τη στιγμή που οι πωλήσεις ηλεκτρικών LCVs αφορούν στο 10% περίπου του συνόλου (στοιχεία 2025), είναι σαφές πως σε αυτό το σενάριο οδηγούμαστε, από τη στιγμή άλλωστε που ουσιαστικά το θέμα των κρατικών επιδοτήσεων (Κινούμαι Ηλεκτρικά) έχει ουσιαστικά… βαλτώσει.

Από 1η Ιανουαρίου 2026, όλα τα νέα Taxi που θα ταξινομούνται σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι ηλεκτρικά!
Οι συνεχείς κινητοποιήσεις των επαγγελματιών του κλάδου των Taxi, αφορούν σε μεγάλο βαθμό και με την επερχόμενη έναρξη της υποχρεωτικής στροφής σε ηλεκτρικά οχήματα (από 1.1.2026), ειδικά για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη (το μέτρο θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη την Ελλάδα).
Οι… περιρρέουσες πληροφορίες αναφέρουν πως έστω και την τελευταία στιγμή, η Πολιτεία θα τροποποιήσει τις διατάξεις του νόμου προκειμένου να επιτραπεί σε κατόχους μεμονωμένων αδειών Taxi να διατηρήσουν το δικαίωμα επιλογής ενός νέου οχήματος με συμβατικό κινητήρα (diesel).
Για τις εταιρείες Taxi οι διατάξεις θα διατηρηθούν ως έχουν ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως το πρόγραμμα επιδοτήσεων «Πράσινα Taxi» που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2025 (με επιδοτήσεις έως 22.500€!) δεν έτυχε της ανταπόκρισης από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.
Ανακαλύψτε πως εξελίσσεται η ενεργειακή «μετάβαση» των Taxi σε πανευρωπαϊκό επίπεδο!
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.