Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Σύστημα τετρακίνησης φορτηγών Hydro drive από τη Man
Η Man παρουσίασε ένα μοναδικό στο είδος του σύστημα τετρακίνησης για φορτηγά της σειράς TGA. Tο εν λόγω σύστημα με την ονομασία Hydro drive φροντίζει μέσω δύο υδροστατικών κινητήρων για καλύτερη πρόσφυση στον μπροστινό άξονα όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Σε αντίθεση με τα συμβατικά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης, το Hydro drive ενδείκνυται για ελαφριά φορτηγά δρόμου. Σε κανονικές συνθήκες και σε φορτηγά τα οποία εφοδιάζονται με το συγκεκριμένο σύστημα η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Όταν όμως οι συνθήκες οδήγησης δεν είναι οι ενδεδειγμένες (ολισθηρό οδόστρωμα, ανηφόρες, χιόνι, λάσπη), τότε η πρόσφυση των πίσω τροχών μειώνεται, πολύ περισσότερο δε όταν το όχημα δεν είναι φορτωμένο. Σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν ο οδηγός με το "γύρισμα" ενός διακόπτη στο ταμπλό ενεργοποιεί το προαναφερθέν σύστημα και οι δύο υδροστατικοί κινητήρες οι οποίοι είναι ενσωματωμένοι στον μπροστινό άξονα κινούν τους μπροστινούς τροχούς εξασφαλίζοντας στο όχημα αυξημένη πρόσφυση και κατευθυντικότητα. Το Hydro drive μπορεί να ενεργοποιηθεί και εν κινήσει (ακόμη και με φορτίο), ενώ όταν η ταχύτητα του οχήματος υπερβεί τα 30 χλμ. αυτό απενεργοποιείται αυτόματα και τίθεται εκ νέου σε λειτουργία (αν το επιθυμεί ο οδηγός) όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 24 χλμ. Το Hydro drive αποτελείται από μια υδραυλική αντλία υψηλής πίεσης, δύο υδροστατικούς κινητήρες τοποθετημένους στον μπροστινό άξονα, ένα εφεδρικό δοχείο λαδιού, ένα ψυγείο λαδιού και ένα σύστημα βαλβίδων. Το εν λόγω σύστημα εγκαθίσταται σχετικά εύκολα σε διαξονικά, τριαξονικά ακόμη και σε τετραξονικά φορτηγά της σειράς ΤGA από 18 τόνους με D20 Common Rail κινητήρες, ενδεικτικά αναφέρουμε κάποια εξ αυτών: μεταφοράς ξυλείας, μπετονιέρες, οχήματα συγκομιδής γάλακτος, πυροσβεστικά κ.ά. Το Ηydro drive έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην 14η διεθνή έκθεση για την ανακύκλωση απόνερων και απορριμμάτων (IFAT) στο Μόναχο της Γερμανίας και μπορεί να το προμηθευτεί κάποιος κατόπιν παραγγελίας.
Η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται εύκολα με τον εικονιζόμενο διακόπτη ενώ η απενεργοποίησή της γίνεται αυτόματα.

Στον πίνακα οργάνων διακρίνεται το είδος της κίνησης, το οποίο έχει επιλεγεί από τον οδηγό. (Στη φωτό: Kεντρικό κλείδωμα).

Ι-shift από τη Volvo
Πρόκειται για ένα κιβώτιο ταχυτήτων 12 σχέσεων με σειριακή ή αυτόματη λειτουργία και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα. Η διαδικασία επιλογής των σχέσεων γίνεται αυτόματα με μικρή μείωση της ροπής. Το εν λόγω σύστημα ζυγίζει 70 κιλά λιγότερο από ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και διαθέτει λογισμικό σε διάφορες εκδοχές ενώ ενδείκνυται για οχήματα μέχρι 44 τόνων.

ΑCC (Adaptive Cruise Control) από τη Man
Η ταχύτητα καθώς και η απόσταση από το μπροστινό όχημα υπολογίζονται πολλές φορές λάθος με συνέπεια την πρόκληση ατυχημάτων. Με το σύστημα ACC (Adative Cruise Control) όμως είναι δυνατόν να αποφευχθούν τα ατυχήματα καθώς αυτό είναι σε θέση να υπολογίσει τόσο την ταχύτητα όσο και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και να ειδοποιήσει έγκαιρα τον οδηγό. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 χλμ./ώρα.