Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Στα σκαριά 750 νέα λεωφορεία και τρόλεϊ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

6.272 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2024)
Στα σκαριά 750 νέα λεωφορεία και τρόλεϊ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

-Νέος διαγωνισμός φέρνει 525 ηλεκτρικά λεωφορεία και 175 τρόλεϊ
-Επιπλέον πρόβλεψη για 50 λεωφορεία υδρογόνου στην πρωτεύουσα
-Συμφωνία και για τη μίσθωση 300 νέων λεωφορείων
-1.600 νέα οχήματα μέχρι το 2027, περιλαμβάνει το πλάνο συνολικά

Νέος διαγωνισμός φέρνει 525 ηλεκτρικά λεωφορεία και 175 τρόλεϊ

Η επιλογή της Planet Α.Ε. ως τεχνικού συμβούλου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτει τις βάσεις για τη διενέργεια ενός δεύτερου διαγωνισμού που θα φέρει στην εξίσωση επιπλέον 525 ηλεκτρικά λεωφορεία (175 γρήγορης φόρτισης και 350 αργής φόρτισης) και 175 τρόλεϊ.
Ήδη άλλωστε από τον πρώτο διαγωνισμό – του οποίου η Planet τελεί επίσης χρέη συμβούλου – έχουν προβλεφθεί 550 λεωφορεία, τα 300 φυσικού αερίου και τα υπόλοιπα 250 ηλεκτρικά.     
 

Επιπλέον πρόβλεψη για 50 λεωφορεία υδρογόνου στην πρωτεύουσα

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία της συγκεκριμένης εξέλιξης πάντως είναι πως υπάρχει πρόβλεψη και για έναν ακόμα διαγωνισμό, που θα αφορά σε 50 λεωφορεία υδρογόνου. ΚατΆ αυτόν τον τρόπο, η πρωτεύουσα της χώρας θα γίνει μια από τις πρώτες πόλεις στην Ευρώπη που θα εμπλουτίσει τους δρόμους της με τέτοια οχήματα, με την ΟΣΥ να έχει πραγματοποιήσει ήδη κάποιες δοκιμές με πιλοτικό μοντέλο.
Για το σύνολο των 750 οχημάτων, συνεπώς, το κόστος βγαίνει περίπου στα 400 με 450 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η χρηματοδότησή του θα πραγματοποιηθεί μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ 2021-2027, με αφετηρία το προσεχές καλοκαίρι και στόχο την ολοκλήρωση της προμήθειας των οχημάτων μέχρι το 2027.   
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Συμφωνία και για τη μίσθωση 300 νέων λεωφορείων

Όσον αφορά στα λεωφορεία leasing που έχουν προβλεφθεί από τους διαγωνισμούς, αυτά θα έχουν διάρκεια μίσθωσης για 10 + 1 χρόνια έναντι 250 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), με τα οχήματα να χωρίζονται σε 100 ντιζελοκίνητα κανονικά λεωφορεία κατηγορίας EURO VI στις εκπομπές ρύπων, 100 ντιζελοκίνητα αρθρωτά λεωφορεία επίσης κατηγορίας EURO VI και 100 ηλεκτρικά λεωφορεία Midi 8.6 με ελάχιστη αυτονομία 180 χλμ με μια φόρτιση.  
Από εκεί και πέρα, η καταληκτική ημερομηνία για τις προσφορές προβλέπεται στις 10 Ιουνίου, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει την παράδοση των λεωφορείων μέσα σε 6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη, έχει εγκριθεί κονδύλι 30 εκατομμυρίων ευρώ για πετρελαιοκίνητα – και ενδεχομένως μεταχειρισμένα – λεωφορεία, με τη συμφωνία να αφορά στα έτη 2025, 2026, 2027 και (εφόσον χρειαστεί με δεδομένο πως υπάρχει option) το 2028.   
 

1.600 νέα οχήματα μέχρι το 2027, περιλαμβάνει το πλάνο συνολικά

Αν η Αθήνα είναι μια από τις πρώτες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εισαγάγει την υδρογονοκίνηση στις αστικές συγκοινωνίες της, τότε η Θεσσαλονίκη αντίστοιχα φιλοδοξεί με την ολοκλήρωση του δεύτερου διαγωνισμού να έχει ένα στόλο αποτελούμενο αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μόνο βέβαιο είναι πως οι δυο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας έχουν κινήσει τις διαδικασίες ενός ολικού lifting που θα φέρει την ανανέωση στις αστικές τους συγκοινωνίες, χάρη τόσο στα 300 λεωφορεία leasing που προαναφέρθηκαν όσο και στα 1.300 συνολικά νέα λεωφορεία που προβλέπονται από τους διαγωνισμούς. Από αυτά μαζί (μισθωμένα και καινούργια), τα 875 προβλέπεται να είναι ηλεκτρικά, τα 200 πετρελαιοκίνητα, τα 50 υδρογόνου, τα 300 φυσικού αερίου και τα 175 τρόλεϊ.