Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΔΙΑΦΟΡΑ
Σύστημα μείωσης καυσαερίων επαγγελματικών οχημάτων από τη Siemens VDO
Με τη νέα κοινοτική οδηγία Euro 4, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2005, τα όρια εκπομπής ρύπων για τα επαγγελματικά οχήματα "συρρικνώνονται" ακόμη περισσότερο και αυτό σημαίνει μείωση του ορίου των εκπομπών καυσαερίων κατά 30% και μείωση 80% όσον αφορά τα εκπεμπόμενα σωματίδια σε σχέση πάντα με την ισχύουσα στις μέρες μας νομοθεσία (Euro 3). Για τη διαχείριση των καυσαερίων υπάρχουν δύο συστήματα στις μέρες μας: το ένα είναι το φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων και φυσικά τα γνωστά σε όλους μας συστήματα καταλυτών τα οποία βασίζονται στην αρχή της επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (selective catalytic reduction- SCR). Για την τήρηση των τιμών που προαναφέρθηκαν απαραίτητα είναι τα ξεχωριστά συστήματα διαχείρισης καυσαερίων. Η Siemens κατασκεύασε ένα τέτοιο σύστημα (αισθητήρα) το οποίο βασίζεται σε ένα πρόσθετο το οποίο και ψεκάζεται στη ροή εξόδου των καυσαερίων. Σημαντική για την ιδανική αντίδραση του καταλύτη είναι η ακριβής δοσολογία ψεκασμού της προαναφερθείσας ουσίας. Στο Newport των Ηνωμένων Πολιτειών οι ερευνητές της Siemens Vdo επεξεργάζονται έναν αισθητήρα για SCR καταλύτες ο οποίος θα μετράει τη θερμοκρασία, την πυκνότητα και τη στάθμη του μείγματος και εν συνεχεία θα μεταβιβάζει τις πληροφορίες σε ένα εσωτερικό σύστημα ελέγχου. Η μέτρηση της θερμοκρασίας είναι σημαντική επειδή το διάλυμα μπορεί να παγώσει σε θερμοκρασία -12 C, αν λοιπόν πέσει πολύ η θερμοκρασία θερμαίνεται το ντεπόζιτο. Ο αισθητήρας παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην προστασία του συστήματος SCR. Aν για παράδειγμα "δηλώσει" χαμηλή περιεκτικότητα διαλύματος ή ξένα σωματίδια στο ρεζερβουάρ, τότε αποτρέπεται ο ψεκασμός. Μελλοντικά υπάρχει η σκέψη για την εισαγωγή ενός μηχανισμού ελέγχου ο οποίος θα "στραγγαλίζει" την ισχύ του κινητήρα σε ποσοστό 30% έως 50% σε περίπτωση μειωμένου διαλύματος στο ρεζερβουάρ. Ο αισθητήρας της Siemens μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από γεωργικά και σκαπτικά μηχανήματα με εξίσου καλά αποτελέσματα προς όφελος του περιβάλλοντος φυσικά. Η Siemens Vdo δοκιμάζει δύο ακόμη αισθητήρες: τον DT και τον DLT οι οποίοι και είναι παρεμφερείς με τον αισθητήρα του θέματός μας.
Τρόπος λειτουργίας του αισθητήρα
Πρόκειται για ένα μείγμα μιας ουσίας και νερού το οποίο και μεταφέρεται σε ξεχωριστό ντεπόζιτο. Η αμμωνία (NH3) μετατρέπει τα κατά την καύση παραγόμενα στον καταλύτη οξείδια σε μοριακό άζωτο το οποίο αποτελεί κύριο συστατικό του αέρα και του νερού. Με αυτό τον τρόπο έχουμε μείωση των καυσαερίων κατά 80% και της εκπομπής σωματιδίων κατά 40%.
Ad Blue
O AdBlue είναι η πρόταση της Mercedes Daimler Chrysler όσον αφορά τη διαχείριση των καυσαερίων και είναι κάτι αντίστοιχο του αισθητήρα της Siemens Vdo. Πρόκειται για ένα υγρό προφανώς μπλε απόχρωσης, όπως φανερώνει και το όνομά του, η χρήση του οποίου μετατρέπει την αμμωνία σε αβλαβές άζωτο και σε ατμό. Το εν λόγω υλικό μεταφέρεται σε ξεχωριστή δεξαμενή. Αν υπολογίσουμε ότι μια τυπική δεξαμενή ενός φορτηγού έχει χωρητικότητα 100 λίτρων, τότε αυτό θα διαθέτει επαρκή ποσότητα για την κάλυψη 5.000 χλμ.
"Καθαρότερα" επαγγελματικά οχήματα και λιγότερα καυσαέρια είναι τα αποτελέσματα της χρήσης του αισθητήρα διαχείρισης καυσαερίων της Siemens Vdo.