Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας για φορτηγά
Αν ένα όχημα κινδυνεύει να ανατραπεί, τότε το ζητούμενο είναι η άμεση και αποτελεσματική αντίδραση του οδηγού ούτως ώστε να αποκτήσει εκ νέου τον έλεγχό του. Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, τότε επεμβαίνει το ESP. Το ESP (Electronic Stability Program) παρακολουθεί συνέχεια τη δυναμική του οχήματος και επεμβαίνει άμεσα στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα αλλά και σε αυτό των φρένων σε περίπτωση που επίκειται ανατροπή του οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι σε θέση να επέμβει πιο γρήγορα και από έναν έμπειρο οδηγό και να επαναφέρει το όχημα στο σωστό δρόμο χωρίς περαιτέρω συνέπειες. Με αυτό τον τρόπο οι συνηθισμένες αιτίες ατυχήματος, όπως είναι για παράδειγμα η γρήγορη οδήγηση στις στροφές, το γλιστερό οδόστρωμα, το απότομο φρενάρισμα και οι ελιγμοί για την αποφυγή κάποιου εμποδίου, αντιμετωπίζονται και ο κίνδυνος ατυχήματος μειώνεται. Το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας είναι στην ουσία ένας συνδυασμός δύο λειτουργιών: 1) DSP (Dynamic Stability Program - Δυναμικό Σύστημα Ευστάθειας) και 2) ROP (Roll Over Protection - Σύστημα Προστασίας Ανατροπής). Το DSP φροντίζει κατά κύριο λόγο για την ευστάθεια του οχήματος σε γλιστερό δρόμο, πάγο ή χιόνι και επεμβαίνει όταν υπάρχει κάποια απόκλιση μεταξύ της επιθυμητής από τον οδηγό πορείας και της κίνησης του οχήματος, στην ουσία δηλαδή όταν υπάρχει μια δυσαρμονία μεταξύ των δύο παραγόντων. Το ROP μειώνει τον κίνδυνο ανατροπής σε στεγνό οδόστρωμα. Για να λειτουργήσουν όμως τα δύο συστήματα από κοινού, πρέπει όπως είπαμε να συντρέχουν ειδικοί λόγοι και να ληφθούν υπόψη κάποιοι παράγοντες. Έτσι λοιπόν υπολογίζονται η γωνία στροφής του οχήματος, η πλευρική επιτάχυνση, η ταχύτητα περιστροφής του γύρω από τον κάθετο άξονα και η γωνία περιστροφής του τιμονιού.