Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Υβριδικό όχημα Mercedes Sprinter
Αθόρυβο, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον
Αυτά ακριβώς είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Mercedes Sprinter 311 CDI με τον υβριδικό κινητήρα, ο οποίος σε συνδυασμό με το μοτέρ πετρελαίου συμβάλλει κατά πολύ στη μειωμένη εκπομπή ρύπων και στην εξοικονόμηση καυσίμων με ευεργετικές για το περιβάλλον συνέπειες.
Τα αποθέματα των παραδοσιακών μορφών ενέργειας μειώνονται καθημερινά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και ως εκ τούτου η ανάγκη για εναλλακτικές μορφές ενέργειας καθίσταται εκ των πραγμάτων πιο επιτακτική από ποτέ, γι' αυτό λοιπόν και πολλές εταιρείες αυτοκινήτων προχωρούν στην κατασκευή οχημάτων με κινητήρες οικολογικών καυσίμων -μια από αυτές είναι και η Μercedes με το νέο Sprinter. Το νέο όχημα της Mercedes διαθέτει έναν υβριδικό κινητήρα ο οποίος είναι ενσωματωμένος μεταξύ του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων και αντλεί την ενέργειά του από έναν συσσωρευτή που είναι τοποθετημένος κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Η διάταξη αυτή της επιπλέον κινητήριας μονάδας δεν επηρεάζει το χώρο φόρτωσης ο οποίος παραμένει απόλυτα εκμεταλλεύσιμος. Το εν λόγω επαγγελματικό όχημα είναι το ιδανικό για τις λεγόμενες "ευαίσθητες" περιοχές όπως είναι οι εκθεσιακοί χώροι, οι πεζόδρομοι κ.λπ. Ο οδηγός του Sprinter μπορεί να επιλέξει την επιθυμητή κίνηση κατά το δοκούν με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην υβριδική επιλογή οι δύο κινητήρες κινούν το όχημα από κοινού με εναλλασσόμενους ρόλους και με απώτερο στόχο την όσο δυνατόν πιο οικονομική λειτουργία. Σε μία άλλη περίπτωση μπορεί να επιλέξει κανείς (πάλι με το πάτημα ενός μπουτόν) την ταυτόχρονη λειτουργία και των δύο κινητήρων και τότε η πλεονάζουσα ροπή η οποία παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα "ανακουφίζει" τον πετρελαιοκινητήρα με συνέπεια τη μειωμένη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Μια άλλη διάσταση στην "υβριδική" οδήγηση είναι η εναλλαγή ενέργειας για παράδειγμα σε κατηφόρα, αφού τότε η κίνηση γίνεται με τον κινητήρα πετρελαίου ο οποίος "μεταβάλλεται" σε γεννήτρια και φορτίζει με το παραγόμενο ρεύμα την μπαταρία κίνησης, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι τα υβριδικά οχήματα "επανακτούν" ένα μέρος της χρησιμοποιηθείσας ενέργειας. Το νέο Sprinter διατίθεται σε δύο εκδόσεις : α) μοντέλο Plug-in με κινητήρα πετρελαίου και ηλεκτροκινητήρα 70 KW το οποίο διαθέτει πρίζα μέσω της οποίας γίνεται η φόρτιση της μπαταρίας, και β) με κινητήρα απόδοσης 30 KW χωρίς πρίζα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα εκκίνησης του ηλεκτροκινητήρα εν στάσει με λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια με απόδοση 40 KW. Επειδή το υδραυλικό σύστημα του οχήματος πρέπει να λειτουργεί και με σβηστό κινητήρα, οι τεχνικοί της Mercedes στο Mannheim εφοδίασαν το Sprinter με μια αντλία χαμηλής πίεσης για το σύστημα φρένων, μια βοηθητική αντλία γι' αυτό της διεύθυνσης και έναν συμπιεστή για το σύστημα κλιματισμού καθώς και έναν ανεμιστήρα και μια αντλία νερού για τον κινητήρα και την ψύξη της μπαταρίας. Η ηλεκτρική εγκατάσταση ζυγίζει επιπλέον 350 κιλά (μπαταρία νικελίου 230 Volt με αυτονομία καθαρής ηλεκτροκίνησης 30 χλμ.) ενώ υπάρχει και ηλεκτρική εγκατάσταση με μπαταρία λιθίου (160 κιλά) αλλά είναι πιο ακριβή. Τέλος πρέπει να αναφέρουμε ότι εννιά μέλη της Ε.Ε παρέχουν φοροελαφρύνσεις για την αγορά υβριδικών οχημάτων, ενώ θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τα εν λόγω οχήματα θα κατέχουν εξέχουσα θέση στην αγορά στο εγγύς μέλλον. Τα πρώτα υβριδικά οχήματα θα δοθούν για δοκιμές στoυς ενδιαφερόμενους στις αρχές του 2005 και θα χρησιμοποιηθούν για μεταφορές αλλά και σαν Μini-Bus.
Με τον ηλεκτροκινητήρα το υβριδικό Sprinter κινείται αθόρυβα και συμβάλλει τα μέγιστα σε ένα καθαρό περιβάλλον.

Προσωρινά καλωδιωμένο: Εξωτερικά ξεχωρίζει το Plug-in Hybrid Sprinter μόνο από το καπάκι για την παροχή ρεύματος μέσω του οποίου φορτίζει ο κινητήρας κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Δύο σε ένα. Πετρελαιοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται αρμονικά και δίνουν την ενέργεια τους σε έναν κοινό άξονα.