Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΔΙΑΦΟΡΑ
Σύστημα ελέγχου και πρόληψης ατυχημάτων από την SARA
Τα ραντάρ μικρής εμβέλειας μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των ατυχημάτων και ταυτόχρονα στην αύξηση της ασφάλειας των οδηγών, όπως τόνισε μεταξύ άλλων ένα επιφανές μέλος της SARA (Short range Automotive Radar frequency Allocation) σε μια συνάντηση στο Βερολίνο. Διάφοροι κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές του εν λόγω επιτελείου έχουν εξελίξει το συγκεκριμένο σύστημα το οποίο βασίζεται σε έναν αισθητήρα 24 GHz και η παραγωγή του θα μπορούσε να ξεκινήσει ανά πάσα στιγμή. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα και αυτό έχει να κάνει με τις συχνότητες οι οποίες είναι κοινές με αυτές άλλων συστημάτων (δορυφόροι, ραδιοαστρονομία) και ελλοχεύει ο κίνδυνος παρεμβολών. Στην Αμερική βέβαια έχουν δοθεί ειδικές συχνότητες και από το έτος 2002 επιτρέπεται η χρήση του εν λόγω συστήματος με πολύ καλά αποτελέσματα. Τα ραντάρ κοντινής εμβέλειας είναι στην ουσία ένα "συμπλήρωμα" στα μέχρι τώρα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και η αποστολή τους είναι να παρακολουθούν ένα πεδίο γύρω από το όχημα και να ενημερώνουν για επικείμενη σύγκρουση σε κλάσματα δευτερολέπτου. Στο σύντομο αυτό διάστημα το αυτοκίνητο με τη βοήθεια διάφορων αμυντικών μηχανισμών προετοιμάζεται για μία σύγκρουση, ενώ και ο οδηγός ενημερώνεται άμεσα. Στόχος του συστήματος είναι να μειωθεί -αν δεν είναι δυνατόν να αποφευχθεί- η ορμή της πρόσκρουσης. Με τη βοήθεια του ραντάρ ανιχνεύεται μια ακτίνα 20 μέτρων και με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζονται διάφορα εμπόδια έγκαιρα ενώ χρήσιμο είναι επίσης στην αλλαγή λωρίδας, στο παρκάρισμα κ.α. Η τεχνολογία των 24 GHz έχει πολλά πλεονεκτήματα. Ο αισθητήρας βασίζεται σε μικρά κομμάτια και μπορεί να παραχθεί σε μεγάλες ποσότητες σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ χάρη στην υψηλή του ανάλυση μπορεί να διακρίνει αρκετά αντικείμενα καθώς και την θέση και την ενδεχόμενη κίνηση και φορά τους και με αυτό τον τρόπο μπορεί να ξεχωρίσει κανείς ποια από αυτά αποτελούν πραγματικά εμπόδια και ενδεχόμενους κίνδυνους για το όχημα. Η ευρωπαϊκή επιτροπή πιστεύει ότι με τη χρησιμοποίηση των εν λόγω ραντάρ οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν μέχρι και 50% σε έναν χρονικό ορίζοντα έως το έτος 2010. Στον όμιλο SARA που έχει σαν στόχο την μείωση των ατυχημάτων ανήκουν μεταξύ άλλων οι εταιρείες Daimler Chrysler, BMW Group, Bosch, Delphi, Siemens και Tyco.
Ο αισθητήρας αποτελείται από σταθερά ηλεκτρονικά κομμάτια και ως εκ τούτου μπορεί να παραχθεί σε μεγάλες ποσότητες σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ έχει και προσιτή τιμή.
Τα ραντάρ κοντινής εμβέλειας είναι εύκολα στη χρήση τους και παρέχουν στον οδηγό πληροφορίες ζωτικής σημασίας ενώ η ακτίνα δράσης τους είναι περίπου 20 μέτρα περιμετρικά του οχήματος.