Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΦΡΕΝΑ- ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας
H ΜΑΝ συγκαταλέγεται μεταξύ των 23 αυτών εταιρειών που οφείλουν να εξελίξουν τις κατάλληλες "προϋποθέσεις" για την αύξηση της ασφάλειας των μεταφορών. Αναφερόμαστε φυσικά σε νέα προϊόντα (οχήματα και ηλεκτρονικά συστήματα) που θα διευκολύνουν κατά πολύ τους οδηγούς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με έρευνες, το 40% του κυκλοφοριακού προβλήματος σε αστικές περιοχές σχετίζεται με τις οδικές μεταφορές ενώ έχει αποδειχθεί στατιστικά πως το κόστος σε ανθρώπινες ζωές σε τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται κάποιο φορτηγό είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο σε σχέση με τον μέσο όρο. Η εταιρεία ΜΑΝ έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του προγράμματος INVENT να εξελίξει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για τα οχήματά της που είναι σε θέση να βοηθούν τους οδηγούς. Τα σημαντικότερα από τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που εφαρμόζονται ήδη σε μοντέλα της MAN, όπως η νέα γενιά του TGA, είναι τα εξής:
"Turn-Off Assistant"
Μια κατάσταση που προκαλεί συχνά προβλήματα στους οδηγούς φορτηγών είναι οι κλειστές στροφές. Χάρη στην ύπαρξη ειδικών αισθητήρων στα πλαϊνά του οχήματος, το εν λόγω σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να αντιληφθεί εγκαίρως τυχόν εμπόδια πλησίον του οχήματός του (για παράδειγμα κάποιον πεζό ή ποδηλάτη) που μπορεί εξαιτίας του μικρού μεγέθους τους να βρεθούν σε κάποιο "νεκρό" σημείο του οπτικού του πεδίου τη δεδομένη στιγμή. Το "Turn-Off Assistant" μπορεί βάσει ειδικών αλγορίθμων να υπολογίσει την πορεία και την απόσταση διάφορων εμποδίων από το όχημα και να ειδοποιήσει τον οδηγό με ηχητικά σήματα αλλά και ενδείξεις στους πλευρικούς καθρέφτες.
"ACC- Adaptive Cruise Control"
Ο υπολογισμός της ταχύτητας κίνησης σε συνάρτηση με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα εγκυμονεί πολλές φορές μεγάλους κινδύνους, ιδιαίτερα στους οδηγούς βαρέων οχημάτων, καθώς σε περίπτωση προβλήματος είναι πολύ πιθανό να μην προλάβουν να ακινητοποιήσουν εγκαίρως το φορτηγό. Το ACC αναλαμβάνει να υπολογίσει την κατάλληλη απόσταση ασφαλείας σε σχέση με τα οχήματα που προηγούνται χάρη σε ειδικούς αισθητήρες με εμβέλεια έως και 150 μέτρων. Αναγνωρίζοντας την εν λόγω απόσταση μεταξύ των δύο οχημάτων και λαμβάνοντας υπόψη περαιτέρω παράγοντες όπως η μορφολογία του οδικού δικτύου κ.λπ., αναλαμβάνει αυτόματα να ρυθμίσει μέσω του retarder και του συστήματος πέδησης την ταχύτητα του οχήματος. Ο οδηγός διατηρεί ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο του οχήματος με τη χρήση των πεντάλ του γκαζιού ή του φρένου.
"ESP- Electronic Stability Program"
Σε περιπτώσεις που το όχημα τείνει να ολισθήσει ή να ανατραπεί, ο οδηγός οφείλει να αντιδράσει άμεσα και με ακρίβεια προκειμένου να επανακτήσει τον έλεγχό του. Το ηλεκτρονικό σύστημα ESP αναλαμβάνει αυτόν ακριβώς το ρόλο και χάρη σε ειδικούς αισθητήρες είναι σε θέση να αντιδράσει ταχύτερα και από τον πιο πεπειραμένο και σε εγρήγορση οδηγό. Το εν λόγω πρόγραμμα ελέγχει συνεχώς τη γωνία των εμπρός τροχών, τα περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών, την ταχύτητα κίνησής τους καθώς και τις τάσεις περιστροφής του οχήματος γύρω από τον άξονά του και αναλαμβάνει να ελέγξει το σύστημα πέδησης και την εφαρμοζόμενη ισχύ του κινητήρα στους τροχούς προκειμένου να επαναφέρει την ευστάθεια του οχήματος.