Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Νέος κινητήρας 2,0 D-4D 125 της Toyota
Πολλοί έχουν κατηγορήσει την Toyota για το γεγονός, ότι ο υπάρχον κινητήρας του Hilux δεν είναι ανταγωνιστικός έναντι των υπολοίπων Pick-Up, που διατίθενται και στην ελληνική αγορά. Ο νέος 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας D-4D 125, ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να αντιστρέψει αυτό το κλίμα.
Tο νέο μηχανικό σύνολο D-4D 125 αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη στους νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρες της ιαπωνικής εταιρείας και δεν αποκλείεται, από τις αρχές του επομένου έτους, να "υιοθετηθεί" και από το σκληροτράχηλο Pick- Up, αν και προς το παρόν η ιαπωνική εταιρεία τηρεί… σιγή ιχθύος. Τι είναι όμως αυτό, που κάνει ξεχωριστό το νέο αυτόν πετρελαιοκινητήρα; Κάνοντας χρήση κοινών μηχανικών μερών με το 2,2 D-4D, όπως το αλουμινένιο μπλοκ (που στην περίπτωσή του είναι κατά 14% ελαφρύτερο), ο D-4D 125 έχει να επιδείξει 9% περισσότερη ισχύ και 7% περισσότερη ροπή από τον προκάτοχό του 2,0 D-4D, των 116 ίππων. Συγκεκριμένα, το νέο μηχανικό σύνολο αποδίδει ισχύ 126 ίππων και ροπή 300 Nm. Μάλιστα, η μέγιστη τιμή της ροπής του είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 2.000-2.800 σ.α.λ. Παράλληλα, ο νέος αυτός κινητήρας εκπέμπει 146 g/km διοξειδίου του άνθρακα (CO2), που αποτελεί και κορυφαία επίδοση για τους κινητήρες αυτής της κατηγορίας. Προκειμένου να διασφαλιστεί η κατά 9% αυξημένη απόδοση του 2,0 D-4D, σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη βελτίωση του συστήματος καύσης. Βασικά σημεία - κλειδιά σε αυτήν την προσπάθεια είναι η χαμηλή συμπίεση (16,8:1), η αυξημένη πίεση του common-rail και η ιδιαίτερα προσεγμένη διαδικασία της έγχυσης του καυσίμου. Πέραν λοιπόν των τεσσάρων μπεκ, ο D-4D 125 εφοδιάζεται και με ένα 5ο, που αναλαμβάνει τον ψεκασμό μιας μικρής ποσότητας καυσίμου στην εξαγωγή των καυσαερίων, με σκοπό την αύξηση της θερμοκρασίας τους και τον αυτοκαθαρισμό του φίλτρου DPF, στο οποίο εισέρχονται ακολούθως. Το DPF (Diesel Particulate Filter) της Toyota αναλαμβάνει να μειώσει την ποσότητα των βλαβερών ρύπων σε σημαντικό βαθμό, γεγονός που κατατάσσει τον D-4D 125 μεταξύ των πιο "φιλικών προς το περιβάλλον" κινητήρων. Πέραν όλων αυτών, ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας έχει να επιδείξει μια πιο οικονομική -σε καύσιμο- αλλά και πιο αθόρυβη λειτουργία, σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Στο συγκεκριμένο σχέδιο φαίνονται τα μπεκ στην εισαγωγή του καυσίμου, καθώς και πάνω δεξιά το 5ο μπεκ, που βρίσκεται τοποθετημένο στην εξαγωγή των καυσαερίων από τον κινητήρα.

Με διαφορετικό χρώμα (χάλκινο) αποτυπώνεται το φίλτρο μικροσωματιδίων DPF, ενώ παραπλεύρως βλέπουμε το εν λόγω σύστημα σε τομή.