Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Νέα έκδοση VW Caddy EcoFuel
Διαβάστηκε από 1560 αναγνώστες
Στο γράφημα αποτυπώνεται η διάταξη των δεξαμενών φυσικού αερίου υπό πίεση στο πίσω μέρος του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο δε μειώνεται ο χώρος φόρτωσης ή ο χώρος για τους πίσω επιβάτες στις 7θέσιες εκδόσεις.
Η VW παρουσίασε πρόσφατα μια νέα έκδοση παραγωγής του Caddy με ένα εξελιγμένο σύστημα κινητήρα, ο οποίος μπορεί να κάνει χρήση τόσο πετρελαίου όσο και φυσικού αερίου, με τεράστια οφέλη στην οικονομία σε καύσιμο και στις εκπομπές ρύπων.
Σε μια προσπάθεια εξέλιξης νέων τύπων κινητήρων στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων της, με στόχο τη δημιουργία -φιλικότερων προς το περιβάλλον- προϊόντων, που παράλληλα θα διακρίνονται για το χαμηλό κόστος χρήσης τους, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε πρόσφατα την έκδοση Caddy EcoFuel. Πρόκειται ουσιαστικά για μία διαφοροποιημένη έκδοση του γερμανικού μοντέλου, που χωρίς να διαφέρει σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο τόσο το φυσικό αέριο (CNG - Compressed Natural Gas), όσο και το πετρέλαιο. Οι τέσσερις δεξαμενές φυσικού αερίου (υπό πίεση) είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω μέρος του αμαξώματος (χώρο φόρτωσης) και έχουν συνολική χωρητικότητα 26 κιλών καυσίμου, που επαρκούν για την κάλυψη 430 χλμ. Η μεγάλη διάμετρος των σωληνώσεων του συστήματος και το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα των βαλβίδων ασφαλείας -στην παροχή του φυσικού αερίου από τη δεξαμενή του πρατηρίου προς τη δεξαμενή του οχήματος- διασφαλίζουν μικρή χρονική διάρκεια για τον ανεφοδιασμό, καθώς και περιορισμένα επίπεδα θορύβου. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε, πως ο χρόνος πλήρωσης των δεξαμενών φυσικού αερίου δεν είναι μεγαλύτερος, από το χρόνο που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό ενός βενζινοκίνητου VW Caddy. Παράλληλα, η έξυπνη λύση της τοποθέτησης των εν λόγω δεξαμενών κάτω από το χώρο φόρτωσης (στις εκδόσεις Van) δεν επιφέρει μείωση του ωφέλιμου όγκου και, με αυτόν τον τρόπο, δεν αποκλείεται σύντομα να παρουσιαστούν και επιβατικές (7θέσιες) εκδόσεις του γερμανικού μοντέλου. Όπως προαναφέραμε, το Caddy EcoFuel δε διαφέρει σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι διαφορές του εστιάζονται στο "αμφι-μονοσθενές" σύστημα κινητήρα που χρησιμοποιεί. Ο δίλιτρος κινητήρας, με σχέση συμπίεσης 13,5:1, έχει ρυθμιστεί για τη χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο, αλλά μπορεί να λειτουργήσει και με πετρέλαιο κίνησης, στην περίπτωση που δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα CNG στις δεξαμενές του (πίεση μικρότερη των 10 bar). Η στάθμη και των δύο καυσίμων αναγράφεται ψηφιακά και αναλογικά στον πίνακα οργάνων του οχήματος. Κάνοντας χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο, ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 109 ίππων. Κατά την εκκίνησή του χρησιμοποιείται πάντοτε ως καύσιμο το πετρέλαιο και, στην περίπτωση που ο οδηγός έχει παραβλέψει να γεμίσει το αντίστοιχο ρεζερβουάρ, τότε είναι δυνατή η εκκίνηση του κινητήρα πέντε φορές (Emergency starts), κάνοντας χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο. Δεδομένου του ιδιαίτερα περιορισμένου κόστους του φυσικού αερίου σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, καθώς και της μεγάλης αυτονομίας που προσφέρει στο όχημα, το κόστος χρήσης της εν λόγω έκδοσης είναι σαφώς μικρότερο από το αντίστοιχο των βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων εκδόσεών του. Παράλληλα, τα οφέλη σε ό,τι αφορά στη μείωση της επιβάρυνσης της ατμόσφαιρας με βλαβερούς ρύπους, είναι ιδιαίτερα μεγάλα.
Οι δεξαμενές έχουν συνολική χωρητικότητα 26 κιλών και είναι εύκολα προσβάσιμες στο χώρο του συνεργείου ή με το ανασήκωμα του καλύμματος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης.

Η πλήρωση με φυσικό αέριο του VW Caddy EcoFuel διαρκεί όσο και ο ανεφοδιασμός μιας βενζινοκίνητης έκδοσης.

Πληροφορίες για την ποσότητα και των δύο καυσίμων -που απομένει στα ρεζερβουάρ- αναγράφονται αναλογικά και ψηφιακά στον πίνακα οργάνων του οχήματος.