Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Υβριδικό σύστημα κινητήρων της Mitsubishi
Διαβάστηκε από 1343 αναγνώστες
Το νέο Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid είναι το "οικολογικότερο" ελαφρύ φορτηγό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς πληροί ήδη τις αυστηρότατες προδιαγραφές ρύπων της ιαπωνικής αγοράς.
Η Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), που αποτελεί το παρακλάδι του DaimlerChrysler Truck Group στην Ασία, παρουσίασε πρόσφατα ένα επαναστατικό επαγγελματικό στην ιαπωνική αγορά με την ονομασία "Canter Eco Hybrid". Εφοδιασμένο με ένα υβριδικό σύστημα κινητήρων, που αποτελείται από έναν πετρελαιοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, το εν λόγω μοντέλο έχει να επιδείξει σημαντικά μειωμένους ρύπους και κατανάλωση καυσίμου, σε σχέση με το συμβατικό ανταγωνισμό του. Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε, πως η ιαπωνική εταιρεία έχει λανσάρει από το 2004 ένα ακόμα υβριδικό επαγγελματικό όχημα, το λεωφορείο Aero Nonstep HEV, με δυνατότητα μεταφοράς 68 επιβατών. To Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid έχει μεικτό βάρος 2,83-2,87 τόνων και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του κυμαίνεται από τους 2,0-3,0 τόνους. Το σημείο που διαφοροποιεί το εν λόγω μοντέλο από τις υπόλοιπες εκδόσεις και τον ανταγωνισμό είναι, πως οι εκπομπές των οξειδίων του αζώτου είναι μειωμένες κατά 41%, ενώ των μικροσωματιδίων κατά 46% αντίστοιχα. Παράλληλα, το υβριδικό σύστημα κινητήρων του διακρίνεται για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε ποσοστό 20%. Προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή λειτουργία του υβριδικού συστήματος κινητήρων, το Canter Eco Hybrid εφοδιάζεται με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων INOMAT II, που εκτός των άλλων συμβάλει και στους ευκολότερους χειρισμούς του οχήματος από πλευράς οδηγού. Το μοναδικό είδος καυσίμου που χρησιμοποιεί το εν λόγω μοντέλο είναι το πετρέλαιο. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 16βάλβιδος κινητήρας των 3,0 λίτρων αποδίδει ισχύ 123 ίππων στις 3.200 σ.α.λ. και ροπή 294 Nm στις 1.700 σ.α.λ. Αυτό το -περιορισμένων διαστάσεων- μηχανικό σύνολο συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 47 ίππων, ένα συσσωρευτή ιόντων λιθίου για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτόν και το προηγμένο κιβώτιο INOMAT II, που προαναφέραμε. Το υβριδικό αυτό σύστημα κινητήρων είναι σε θέση να μεταβάλλει τη λειτουργία του ανάλογα με τις απαιτήσεις που δημιουργούνται κατά τη κίνηση του οχήματος. Ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται κατά την εκκίνηση, ενώ σε περιπτώσεις έντονων επιταχύνσεων χρησιμοποιείται παράλληλα και ο πετρελαιοκινητήρας. Στις επιβραδύνσεις, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας το συσσωρευτή από τον οποίο -σε όλες τις άλλες περιπτώσεις- αντλεί την ενέργειά του. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε, πως η μπαταρία ιόντων λιθίου του Canter Eco Hybrid δε χρειάζεται περιοδική αντικατάσταση, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει το υβριδικό σύστημα κινητήρων του είναι αντίστοιχες με αυτές των συμβατικών εκδόσεών του. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε, πως σε πρώτη φάση, το Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid θα διατίθεται μόνο στην αγορά της Ιαπωνίας. Ωστόσο, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγωγής του και στις αγορές άλλων ηπείρων.
Το Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid, που προς το παρόν διατίθεται μόνο στην ιαπωνική αγορά, είναι το φιλικότερο προς το περιβάλλον ελαφρύ φορτηγό παραγωγής, χάρη στο πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα κινητήρων του. Παράλληλα, εμφανίζει κατανάλωση καυσίμου μειωμένη έως και κατά 20%, σε σχέση με τις συμβατικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου.