Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ- ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Σύστημα τετρακίνησης Ford Transit
Διαβάστηκε από 1538 αναγνώστες
Μεταφορές παντός καιρού και εδάφους
Το νέο Ford Transit θα διατίθεται σε εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης (AWD) το οποίο, χάρη στην ιδιαίτερη δομή και αρχή λειτουργίας του, υπόσχεται απροβλημάτιστη κίνηση του οχήματος, ανεξάρτητα από τον τύπο του οδοστρώματος, την ταχύτητα του οχήματος ή το βάρος του φορτίου και μάλιστα χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του οδηγού.
Το σύστημα "All Wheel Drive" του νέου Ford Transit θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς και τον κινητήρα Duratorq TDCi των 2,4 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 140 ίππων και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς του πίσω άξονα, ωστόσο, σε περίπτωση που ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης τους, μέρος της ροπής του κινητήρα μεταφέρεται αυτόματα και με μηχανικό τρόπο και στον εμπρόσθιο άξονα, χωρίς να απαιτείται η εμπλοκή του οδηγού. Το σύστημα τετρακίνησης AWD περιλαμβάνει ένα μικρό ίσιο άξονα μετάδοσης της κίνησης μέσω ενός ελικοειδούς συστήματος γραναζιών, προς τον εμπρόσθιο άξονα του οχήματος. Επιπλέον, ένας πολύδισκος συμπλέκτης στις πλήμνες των τροχών, με ειδικές βαλβίδες, αναλαμβάνει να θέσει σε κίνηση και τους εμπρός τροχούς, όταν απαιτηθεί από το σύστημα. Πυρήνας του συστήματος είναι ένας υδραυλικός αισθητήρας ροπής, που βρίσκεται τοποθετημένος στο διαφορικό του εμπρόσθιου άξονα. Στην περίπτωση που ο εν λόγω αισθητήρας ανιχνεύσει διαφορά στην ταχύτητα κίνησης των τροχών μεταξύ των δύο αξόνων, μια αντλία λαδιού αναλαμβάνει να μπλοκάρει τον πολύδισκο συμπλέκτη στον έναν από τους εμπρός τροχούς, μεταφέροντας μέρος της ροπής του κινητήρα με ομαλό τρόπο στον εμπρόσθιο άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης είναι πλήρως μηχανικό και αξίζει να σημειώσουμε, πως δεν εμφανίζει φθορές (δεν απαιτούνται εργασίες συντήρησης εφ' όρου ζωής, πέραν του ελέγχου της στάθμης του λιπαντικού). Βάσει, λοιπόν, όλων των παραπάνω, όταν οι τροχοί του εμπρός άξονα περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα που περιστρέφονται οι αντίστοιχοι του πίσω άξονα, οι αντλίες στο σύστημα του συμπλέκτη παραμένουν στατικές και ολόκληρο το υδραυλικό σύστημα είναι ανενεργό. Σε περίπτωση που ανιχνευθεί έστω και η ελάχιστη διαφορά στην ταχύτητα κίνησης των τροχών στους άξονες, οι αντλίες λαδιού τίθενται σε ομαλή λειτουργία και αρχίζουν να εγχέουν λιπαντικό μέσα στις βαλβίδες του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να τίθεται σε -μερική- λειτουργία ολόκληρο το σύστημα τετρακίνησης. Όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης των πίσω τροχών, τότε οι αντλίες αυξάνουν την παροχή λαδιού, με αποτέλεσμα να εμπλακεί το διαφορικό στους εμπρός τροχούς, το οποίο και μεταφέρει επαρκή ροπή από τον κινητήρα σε αυτούς. Όταν ανιχνευθεί ότι έχει επιτευχθεί και πάλι αντίστοιχη ταχύτητα περιστροφής στους τροχούς και των δύο αξόνων, το σύστημα απενεργοποιείται, απελευθερώνοντας την πίεση του λαδιού μέσω των αντλιών και των βαλβίδων. Προκειμένου να λειτουργεί το υδραυλικό σύστημα τετρακίνησης, σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -40 έως και 100 βαθμούς Κελσίου, ελέγχεται από μια ειδική βαλβίδα, που ανιχνεύει τη θερμοκρασία και το ιξώδες του λιπαντικού.
Το νέο σύστημα τετρακίνησης του Ford Transit εμπλέκεται αυτόματα και χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, προκειμένου να "ομαλοποιήσει" την οδική συμπεριφορά του οχήματος, ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες κίνησης.

Το σύστημα AWD του νέου Ford Transit είναι πλήρως μηχανικό και δεν απαιτείται η συντήρησή του καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του οχήματος.

Το προηγμένο σύστημα ESP, με το οποίο εφοδιάζεται το νέο Ford Transit, υπόσχεται την απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες (ταχύτητα, οδόστρωμα, φορτίο).