Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΔΙΑΦΟΡΑ
Ελαστικά αυτόνομης επισκευής
Διαβάστηκε από 1385 αναγνώστες
«Κλατάρισμα»...τέλος!
Η Goodyear, πρωτοπόρος εταιρεία στην εξέλιξη των ελαστικών, παρουσίασε ένα νέο προϊόν, με ιδιότητες αυτοεπισκευής, στην περίπτωση που τρυπήσει.
Mία από τις συχνότερες αιτίες ακινητοποίησης ενός επαγγελματικού οχήματος είναι οι περιπτώσεις, που κάποιο αιχμηρό αντικείμενο τρυπάει ένα ελαστικό, προκαλώντας αναπόφευκτα την υποχρεωτική παύση των δραστηριοτήτων, προκειμένου αυτό να επισκευασθεί. Ειδικά στα φορτηγά βαρέως τύπου, που έχουν πεδίο δράσης δύσκολα τερέν, όπως λατομεία, χώρους εξόρυξης κ.ά., το φαινόμενο είναι πολύ συχνό, με άμεσες επιπτώσεις στο χρονοδιάγραμμα εργασιών και εν τέλει στα οικονομικά των επιχειρήσεων και των ιδιωτών. Τέλος σε αυτό το πρόβλημα φαίνεται να βάζει η Goodyear, η οποία ανέπτυξε και είναι έτοιμη να διαθέσει στην αγορά την τεχνολογία DuraSeal, η οποία προσδίδει στα ελαστικά ιδιότητες αυτόνομης επισκευής, χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Η τεχνολογία DuraSeal βασίζεται στην εξέλιξη ενός -συνθετικής βάσης- παχύρρευστου υλικού, που εμφανίζει ιδιότητες όμοιες με αυτές του καουτσούκ. Το κίτρινου χρώματος υλικό τοποθετείται εσωτερικά και πάνω από το σκελετό του ελαστικού, ενώ μια μεμβράνη το κρατά σε επαφή με την επιφάνεια του πέλματος. Στην περίπτωση που κάποιο αντικείμενο διαπεράσει το «σκελετό», το ρευστό αυτό gel εισέρχεται στην οπή και στερεοποιείται, σφραγίζοντάς την και αποτρέποντας τη διαρροή αέρα. Σύμφωνα με την Goodyear, η διαδικασία αυτή μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές, χωρίς το ελαστικό να χρειάζεται περαιτέρω επισκευή ή επιπλέον προσθήκη υλικού DuraSeal, ενώ στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγεται επίσης και η ικανότητα αναγόμωσης των ελαστικών που φέρουν αυτή την τεχνολογία, χωρίς το υλικό να χάσει τις ιδιότητές του. Το DuraSeal δεν επενεργεί στα πλαϊνά του ελαστικού, αλλά μόνο στην επιφάνεια του πέλματος, εκεί δηλαδή που -κατά κανόνα- σημειώνονται οι περισσότερες φθορές και τρυπήματα σε ένα ελαστικό. H Goodyear σκοπεύει να λανσάρει τη νέα αυτή τεχνολογία σε ελαστικά διαστάσεων 13R22.5, με τη Volvo να αποτελεί την πρώτη εταιρεία που θα τα διαθέτει ως προαιρετικό εξοπλισμό στα φορτηγά της, από τον ερχόμενο Ιούλιο, στις αγορές της Ευρώπης.
Αυτόματος έλεγχος πίεσης ελαστικών
Ένα "έξυπνο" σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών έχει παρουσιάσει η Goodyear, εξελίσσοντάς το σε συνεργασία με τη Siemens. Πρόκειται για έναν αισθητήρα σε μέγεθος μπαταρίας ρολογιού, τοποθετημένο εσωτερικά του ελαστικού, όπου καταγράφει τις τιμές ατμοσφαιρικής πίεσης, αλλά και τη θερμοκρασία. Τα δεδομένα αποστέλλονται ασύρματα στον πίνακα ελέγχου του οχήματος, παρέχοντας τη δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης της λειτουργικής κατάστασης των ελαστικών και προειδοποιώντας σε περίπτωση που κάποια από τις συνισταμένες υπερβεί το ανώτατο ή κατώτατο όριο τιμών. Ξεχωριστή λειτουργία αποτελεί ο υπολογισμός των κατάλληλων πιέσεων για τα ελαστικά, κατόπιν επεξεργασίας των δεδομένων βάρους φορτίου, θερμοκρασίας περιβάλλοντος και ταχύτητας του οχήματος. Το σύστημα με την ονομασία "IQ" εφαρμόζεται προς το παρόν σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων παραγωγής, ενώ αναμένεται σταδιακά στα επόμενα χρόνια, η διάθεσή του σε ευρύτερη κλίμακα.
Mία πρόσθετη στρώση ενός παχύρρευστου υλικού εξασφαλίζει τη στεγανοποίηση, σε περίπτωση που κάποιο αντικείμενο διαπεράσει το σκελετό του ελαστικού.

Το συνθετικό υλικό έχει εισέλθει στην οπή του ελαστικού, σφραγίζοντάς την αεροστεγώς και αποτρέποντας την απώλεια αέρα. Οι δυνατότητές του επαρκούν για σχισίματα και τρύπες διαμέτρου ως και 6 χλστ.

H Volvo από τον ερχόμενο Ιούλιο θα συμπεριλάβει τα νέα ελαστικά, ως προαιρετικό εξοπλισμό στα μοντέλα της.