Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Από αριστερά προς τα δεξιά: L 319 (1962 – 1967), T2 (1967 – 1985), T1 (1980 – 1995), Sprinter I (1995–2000), Sprinter I f/l (2000-2006), Sprinter II (2006-2009), Sprinter II f/l (2009-2017).

Πολλαπλές και εντυπωσιακές οι επιτυχίες του Sprinter κατά τη διάρκεια των τελευταίων 22 ετών, μεταξύ των οποίων και ο τίτλος του «International Van of the Year» για το 1995.

Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της υπάρχουσας γενιάς του Sprinter αξίζει να αναφέρουμε τις εκδόσεις «NGT» με καύσιμο το φυσικό αέριο…

… ή τα πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού όπως το Crosswind Assist.

Περισσότερες από δύο δεκαετίες καινοτομιών

Ο προκάτοχος του Mercedes-Benz Sprinter, που παρουσιάστηκε το 1995, ήταν το «T1» που διατίθεντο στις αγορές της ΕΕ από το 1980, με συνολικές πωλήσεις άνω του 1 εκ. οχημάτων.
Από την πρώτη στιγμή ωστόσο, κατέστη σαφές πως με το Sprinter η Mercedes-Benz είχε δημιουργήσει ένα εντελώς νέο όχημα, με σαφέστατα αναβαθμισμένες δυνατότητες σε όλους τους τομείς και πλήρως τροποποιημένη σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού.
Με ιδιαίτερα μικρό εμπρός πρόβολο, μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και ευρύχωρη καμπίνα, το Sprinter ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις με ισχύ από 78 – 122 ίππους, ενώ συγχρόνως ήταν διαθέσιμη και η επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου 4 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.
Μεταξύ των καινοτομιών της 1ης γενιάς του Sprinter συγκαταλέγονταν η ανεξάρτητη ανάρτηση για τον εμπρός άξονα, η ύπαρξη δισκόφρενων σε όλους τους τροχούς, το σύστημα ABS και οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων.
Μια πενταετία μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του (2000), το Sprinter υποβλήθηκε σε ένα εκτεταμένο facelift που αφορούσε, τόσο την σχεδίαση του οχήματος όσο και τον εξοπλισμό του.
Ο εσωτερικός διάκοσμος μεταβλήθηκε πλήρως με βασικότερα νέα γνωρίσματα του την μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, θέση που διατηρείται ως και σήμερα. Παράλληλα, το Sprinter εφοδιάζονταν πλέον με αερόσακο για τον οδηγό στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ενώ τροποποιήθηκε η δομή του εμπρόσθιου τμήματος με γνώμονα την αύξηση της παθητικής ασφάλειας (ζώνες παραμόρφωσης κ.ο.κ.) και την παράλληλη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή (μείωση μέσης κατανάλωσης).
Μεγάλες ήταν όμως και οι αλλαγές στην γκάμα των πετρελαιοκινητήρων με τα 4κύλινδρα και 5κύλινδρα μηχανικά σύνολα που υιοθετήθηκαν, να αποδίδουν ισχύ από 82 – 156 ίππους.
Από την άνοιξη του 2001, το Sprinter μπορούσε να αποκτηθεί και με πλευρικούς αερόσακους τύπου «κουρτίνας» ενώ, το μεικτό βάρος στις εκδόσεις C+C ανήλθε στους 5,99t.
Ωστόσο, οι τεχνολογικές αναβαθμίσεις του Sprinter δεν σταματούν εκεί καθώς, από το 2002 προστέθηκε στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου το ESP ενώ, από το 2004 το Adaptive ESP ήταν σε θέση πλέον να διαμορφώνει τη λειτουργία του με βάση το βάρος του φορτίου, την ύπαρξη trailer κ.ο.κ.
Από το 2006 ξεκινά η εμπορική πορεία της 2ης γενιάς του Sprinter με τρία μήκη μεταξονίου, τέσσερα μήκη αμαξώματος, τρία ύψη οροφής και 1.000 περίπου εκδόσεις αμαξώματος.
Μεταξύ των στοιχείων που φέρνει στην κατηγορία το νέο Sprinter αξίζει να αναφέρουμε την ανεξάρτητη ανάρτηση για τον πίσω άξονα, το σύστημα «Keyless Enty», την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πόρτα για τον χώρο φόρτωσης, χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε την –για μια ακόμη φορά- πλήρως τροποποιημένη αισθητική του αμαξώματος και του εσωτερικού. Στους κινητήρες, ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 2,15λτ. αποδίδει πλέον ισχύ 88 – 150 ίππων ενώ προσφέρονται ακόμη ένας V6 πετρελαιοκινητήρας 3,0λτ. με ισχύ 184 ίππων και ένας –επίσης V6- βενζινοκινητήρας 3,5λτ. με ισχύ 258 ίππων.
Μια 3ετία μετά το 2006, το Sprinter αποκτά των OM 651 κινητήρα των 2,15λτ. σε εκδόσεις με ισχύ από 95 – 163 ίππους που καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές της Euro5 και προαιρετικά του προτύπου «EEV» ενώ συνεργάζεται με το νέο μηχανικό κιβώτιο ECO Gear. Παράλληλα διατηρείται οι V6 κινητήρες πετρελαίου (3,0λτ., 190 ίπποι) και βενζίνης (3,5λτ., 258 ίπποι).
Ωστόσο, οι εξελίξεις αναφορικά με το Sprinter δεν σταματούν εκεί καθώς, μέχρι και σήμερα το γερμανικό μοντέλο έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω, με εκδόσεις μεικτού βάρους έως και 5,5t., αναβαθμισμένους κινητήρες που καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6 με καύσιμο το πετρέλαιο, την αμόλυβδη βενζίνη ή το φυσικό αέριο (εκδόσεις «NGT») χωρίς να παραβλέπουμε τα κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς όπως τα Crosswind Assist, Blind Spot Assist, Collision Prevention Assist, Lane Keeping Assist κ.ο.κ.

 

ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Mercedes-Benz - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ