Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ακόμη και μέσα στο κατακαλόκαιρο, η νέα αεροδυναμική σήραγγα της Scania μπορεί να προσομοιώσει θερμοκρασίες έως και 35 βαθμών Κελσίου υπό το μηδέν.

Scania: Κέντρο δοκιμών… παντός καιρού

3.431 Επισκέψεις στο άρθρο (12/11/2013)

H σουηδική εταιρεία κατασκευής βαρέων φορτηγών παρουσίασε τη νέα αεροδυναμική σήραγγα της η οποία, είναι σε θέση να εξομοιώνει θερμοκρασίες από – 35 έως και +50 βαθμούς Κελσίου!

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Scania Trucks, Martin Lundstedt, η σουηδική εταιρεία πραγματοποίησε μια επένδυση ύψους 45,5 εκ. ευρώ περίπου στην -ήδη κορυφαία- αερόσήραγγα δοκιμών που διαθέτει στο Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης στο Sodertralje της Σουηδίας.

Ουσιαστικά, σκοπός της Scania ήταν η μετατροπή της εξαιρετικής αεροσήραγγας δοκιμών (για φορτηγά και λεωφορεία σε κανονικό μέγεθος) που διαθέτει σε έναν ελεγχόμενο χώρο όπου μπορούν να αναπαραχθούν ακόμη και οι πιο ακραίες θερμοκρασίες και συνθήκες.

Με αυτόν τον τρόπο, η Scania είναι πλέον σε θέση να υποβάλλει τα οχήματα της σε ιδιαίτερα ακραίες καταπονήσεις χωρίς ποτέ αυτά… να βγουν από τις στεγασμένες εγκαταστάσεις του Κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης. Αυτό συνεπάγεται σημαντική μείωση τόσο στους χρόνους όσο και τα κόστη εξέλιξης τους.

Σύμφωνα με τον Executive Vice President for Research and Development της Scania, Harald Ludanek, οι μηχανικοί της εταιρείας είναι σε θέση να εξομοιώσουν απόλυτα τις καταπονήσεις που δέχονται τα οχήματα αλλά και οι οδηγοί τους από παράγοντες όπως το χιόνι, η βροχή, η λάσπη κ.ά. με αποτέλεσμα την βελτιστοποίηση παραμέτρων όπως η ενεργητική και παθητική ασφάλεια των οχημάτων αλλά και το επίπεδο άνεσης που απολαμβάνουν οι επαγγελματίες οδηγοί.

 

Ακραίες συνθήκες πίσω από μια πόρτα

Η νέα αεροσήραγγα της Scania είναι σε θέση να εξομοιώσει θερμοκρασίες από -35 έως +50 βαθμούς Κελσίου καθώς και επίπεδα υγρασίας από 5% - 95%. Παράλληλα, το κύκλωμα μπορεί να εφοδιαστεί με ειδικά «κανόνια χιονιού» που είναι σε θέση να αυξομειώσουν ακόμη και το μέγεθος των χιονονιφάδων που βομβαρδίζουν τα υπό δοκιμή οχήματα. Φυσικά, το χιόνι μπορεί να αντικατασταθεί με βροχή.

Με την χρήση ενός χημικού ειδικής σύστασης που φωσφορίζει κάτω από υπεριώδη φωτισμό (το γνωστό black light), οι υπεύθυνοι της Scania είναι σε θέση να διαπιστώσουν άμεσα πως ανταποκρίνεται η σχεδίαση του οχήματος στις διάφορες καιρικές συνθήκες (αεροδυναμικός συντελεστής, σημεία συσσώρευσης λάσπης, σημεία που αυξάνουν τον παραγόμενο θόρυβο κατά την κίνηση του οχήματος κ.ά.).

Παράλληλα, ειδικά καρούλια που τοποθετούνται σε έναν τροχό ξεχωριστά, επιτρέπουν την προσομοίωση ταχυτήτων κίνησης έως και 100 χλμ./ώρα που είναι και το μέγιστη που –υποθετικά- επιτρέπεται να αναπτύσσουν τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Μεταξύ των δοκιμών που διενεργούνται αξίζει να αναφέρουμε τον έλεγχο της συμπεριφοράς των διαφόρων τμημάτων του οχήματος σε ακραίες θερμοκρασίες (ζέστη – κρύο), την ορατότητα του οδηγού κ.ά.