ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ο νέος 13λιτρος bio-diesel κινητήρας, προδιαγραφών Euro6, της Scania, αποδίδει ισχύ 450 ή 490 ίππων και μέγιστη ροπή 2.350 ή 2.500 Nm αντίστοιχα.

Νέοι Euro6 κινητήρες από τη Scania

2.999 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2014)

Η Scania συνεχίζει την παρουσίαση νέων κινητήρων τεχνολογίας Euro6 για τη γκάμα των φορτηγών της με τελευταία προσθήκη δύο νέες εκδόσεις ενός 13λιτρου κινητήρα με καύσιμο το βιο-ντίζελ.

Τον Οκτώβριο 2013 η Scania παρουσίασε έναν 5κύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 9 λίτρων και απόδοση 320 ή 360 ίππων, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του, ωστόσο διαφέρει από τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα (τεχνολογίας Euro6) της σουηδικής εταιρείας χάρη στο γεγονός ότι είναι σε θέση να κάνει χρήση βιο-ντίζελ ως καύσιμο.

Συνεχίζοντας να εμπλουτίζει και τη συγκεκριμένα γκάμα κινητήρων της για τα φορτηγά της, η Scania ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες την προσθήκη ενός νέου κινητήρα στις επιλογές Euro6 που κάνουν χρήση του εν λόγω, εναλλακτικού τύπου καυσίμου.

Πρόκειται για ένα νέο 13λιτρο κινητήρα που είναι σε θέση να κινηθεί με 100% βιο-ντίζελ στο ρεζερβουάρ του οχήματος και αποδίδει ισχύ 450 ή 490 ίππους.

Αντίστοιχα, τα μέγιστα αποθέματα της ροπής του ορίζονται στα 2.350 Nm από τις 1.000 σ.α.λ. ή στα 2.500 Nm από τις 1.000 σ.α.λ.

 

Οι διαφορές σε σχέση με τους αντίστοιχους Euro6 κινητήρες με καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης

 

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η εταιρεία, ο νέος κινητήρας των 13 λτ. αποδίδει μειωμένη ισχύ κατά 8% (στην χειρότερη των περιπτώσεων) εξαιτίας της περιορισμένης απόδοσης του bio-diesel σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων του, το εν λόγω μηχανικό σύνολο κάνει χρήση των τεχνολογιών SCR και EGR κατά την επεξεργασία των καυσαερίων. Σε αυτά, οι συγκεντρώσεις της τέφρας είναι αυξημένες (βασικό γνώρισμα των κινητήρων που καταναλώνουν 100% bio-diesel ως καύσιμο) ενώ παράλληλα, τα διαστήματα μεταξύ των service είναι αυξημένα. Επιπρόσθετα, η μέση κατανάλωση καυσίμου αλλά και του AdBlue, μπορεί να είναι αυξημένες έως και κατά 10% σε σχέση με τα αντίστοιχα μηχανικά σύνολα με καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης.

Στον αντίποδα ωστόσο, η χρήση 100% bio-diesel ως καύσιμο επιφέρει την ιδιαίτερα μεγάλη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε ποσοστό έως και 80%, ανάλογα με την χρήση του οχήματος. Επιπλέον, το bio-diesel είναι ένα εξαιρετικά «εύκολο» στην χρήση καύσιμο που δεν προϋποθέτει ιδιαίτερες συνθήκες φύλαξης ή διακίνησης. Μάλιστα, στην περίπτωση που ο οδηγός δεν μπορέσει να ανεφοδιάσει το όχημα του με 100% bio-diesel, μπορεί να συμπληρώσει τις δεξαμενές καυσίμου του οχήματος με συμβατικό πετρέλαιο κίνησης, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, οι bio-diesel κινητήρες επιβάλλεται να συντηρούνται πάντοτε με την συχνότητα που προϋποθέτει η χρήση 100% bio-diesel, ακόμη και αν έχουν διανύσει μεγάλο ποσοστό χιλιομέτρων με καύσιμο το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης.