Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η νέα τεχνολογία της Volvo Trucks φιλοδοξεί να εξαλείψει τα τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται κάποιο όχημα της σουηδικής εταιρείας.

Ουσιαστικά, το «Non-Hit Car and Trucks» είναι σε θέση να ανιχνεύει τα σταθερά και κινητά εμπόδια περιμετρικά του οχήματος και να αποτρέπει…

… δυσάρεστες καταστάσεις, λειτουργώντας ως ένας «ψηφιακός συνοδηγός» με οπτικό πεδίο 360 μοιρών.

Μηδενίζοντας τα τροχαία με τη Volvo Trucks

1.962 Επισκέψεις στο άρθρο (10/10/2014)

Μια νέα τεχνολογία εξελίσσει η Volvo Trucks προκειμένου να προσφέρει τη δυνατότητα εξάλειψης των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται τα οχήματα της στο προσεχές μέλλον.

Συγκεκριμένα, η Volvo Trucks σε συνεργασία με τη Volvo Cars, εξελίσσει μια νέα τεχνολογία με την ονομασία «Non-Hit Car and Trucks» μέσω της οποίας, φιλοδοξεί να εξαλείψει τον κίνδυνο εμπλοκής των οχημάτων της σε κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Η βασική ιδέα λειτουργίας της νέας αυτής τεχνολογίας είναι σχετικά απλή.

Μια σειρά από αισθητήρες (κάμερες, ραντάρ κ.ά.) προσφέρει τη δυνατότητα σε μια κεντρική μονάδα ελέγχου να «αντιλαμβάνεται» όλα όσα συμβαίνουν στον χώρο γύρω από το όχημα, σε ακτίνα 360 μοιρών.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, με αυτόν τον τρόπο το σύστημα είναι σε θέση να αντιληφθεί τόσο τα κινούμενα όσο και τα σταθερά εμπόδια γύρω από το όχημα και είναι σε θέση να επέμβει στο σύστημα πέδησης αλλά και το σύστημα διεύθυνσης, αποτρέποντας την επαφή του φορτηγού π.χ. με κάποιον ποδηλάτη.

Φυσικά, σε πρώτη φάση το σύστημα αναλαμβάνει να προειδοποιήσει τον οδηγό σχετικά με τον κίνδυνο που έχει αντιληφθεί ενώ, στην περίπτωση που αυτός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα να «ανταποκριθεί» στην επικίνδυνη κατάσταση, πριν ακόμη αυτή δημιουργηθεί.

Ουσιαστικά, το πρόγραμμα «Non-Hit Car and Trucks» είναι ένας… ψηφιακός συνοδηγός για το φορτηγό ο οποίος, αναλαμβάνει να ελέγχει τα τεκταινόμενα γύρω από το όχημα ανά 25 χλστ. του δευτερολέπτου.

Σύμφωνα μάλιστα με εκπροσώπους της Volvo Trucks, είναι σε θέση να «προβλέψει» επικίνδυνες καταστάσεις ακόμη και πέντε δευτερόλεπτα πριν αυτές να συμβούν!

Ωστόσο, η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι ακόμη σε θέση να εφαρμοστεί στα συμβατικά επαγγελματικά οχήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί, τα φορτηγά είναι ένας διαφορετικός τύπος οχήματος σε σχέση με τα ελαφρά επαγγελματικά και τα ΙΧ και τα διάφορα είδη των φορτίων τους, σε συνδυασμό με τον σημαντικά αυξημένο όγκο τους, δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση απότομων ελιγμών αποφυγής διάφορων επικίνδυνων καταστάσεων.

Για τον λόγο αυτό, απαιτείται η περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος προκειμένου, να είναι σε θέση να ανταποκριθεί απόλυτα και στις απαιτήσεις χρήσης του στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το στρατόπεδο της Volvo Trucks, το εν λόγω σύστημα θα είναι σε θέση να εφαρμοστεί στα φορτηγά που κινούνται στο οδικό δίκτυο της ΕΕ μέσα στα επόμενα 5 – 10 έτη. Στην παρούσα φάση, η δομή του οχήματος και η λειτουργία του έχουν ορισθεί ωστόσο, απαιτούνται εκτεταμένες δοκιμές προκειμένου να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του για όλους τους τύπους οχημάτων, κάτω από όλες τις συνθήκες.

 

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα «Non-Hit Car and Truck»

Το εν λόγω πρόγραμμα ξεκίνησε με συνεργασία των Volvo Trucks, Volvo Car, AF Group, HIQ, Mecel και του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Chalmers στο Γκέτεμποργκ, τον Σεπτέμβριο του 2010. Μέσα στον Δεκέμβριο του 2014 αναμένεται να παρουσιαστούν τα πρώτα αποτελέσματα ωστόσο, τα μέχρι στιγμής δεδομένα καθιστούν σαφές πως θα υπάρξει μια επιπλέον περίοδος 5 – 10 ετών για να είναι σε θέση να εφαρμοστεί στα οχήματα.

Από την πλευρά της, η Volvo Trucks έχει συνεισφέρει με συστήματα ασφάλειας όπως τα Collision Warning, Emergency Brake, Lane Changing Support, Lane Keeping Support και Driver Alert Support