Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Στον αστερισμό της Euro6 και η Scania

3.369 Επισκέψεις στο άρθρο (1/4/2011)

Μετά την Mercedes-Benz και η σουηδική Scania ανακοίνωσε πως είναι σε θέση να προσφέρει κινητήρες για τα βαρέα επαγγελματικά της οχήματα, οι οποίοι καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6. Ο πρώτος είναι ένας 13λιτρος κινητήρας με ισχύ 440 και 480 ίππων.

Όπως ίσως όλοι γνωρίζετε, το ευρωπαϊκό πρότυπο Euro6 που αφορά στις εκπομπές ρύπων των κινητήρων εσωτερικής καύσης που κινούν όλους τους τύπους οχημάτων, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου του 2012 και θα αφορά αρχικά στα νέα επαγγελματικά οχήματα που θα παρουσιάσουν και θα ταξινομούν οι κατασκευάστριες εταιρείες. Έναν χρόνο μετά, όλα τα νέο- ταξινομούμενα επαγγελματικά οχήματα στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ θα πρέπει να εφοδιάζονται με κινητήρες Euro6.
Είναι φυσικό πως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων δεν πρόκειται να κάτσουν με… σταυρωμένα χέρια και ήδη έχουν σπεύσει να εξελίξουν τα νέα μηχανικά σύνολα που θα κινούν τα μελλοντικά τους οχήματα.
Η πρώτη που παρουσίασε κινητήρα που πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων είναι η Mercedes-Benz. Η απάντηση της Scania ήταν άμεση καθώς η σουηδική εταιρεία έσπευσε να δώσει στην δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία και φωτογραφίες του νέου 13λιτρου κινητήρα που θα προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 440 και 480 ίππων.
Προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις της Euro6 η οποία προβλέπει εξαιρετικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με την Euro5, ο νέος κινητήρας της Scania κάνει χρήση τόσο της τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction) όσο και της EGR (Exhaust Gas Recirculation). Συγκεκριμένα τα καυσαέρια που εκλύονται από τον θάλαμο καύσης επανέρχονται σε αυτόν ξανά ως μέρος του μείγματος αέρα/ καυσίμου και στην συνέχεια δέχονται την προσθήκη διαλύματος AdBlue πριν από την επεξεργασία τους στον καταλύτη. Φυσικά περιττεύει να τονίσουμε πως το φίλτρο μικροσωματιδίων είναι παρόν για να μειώσει ακόμα περαιτέρω τους βλαβερούς για το περιβάλλον παράγοντες που εμπεριέχονται στα καυσαέρια που τελικά εξέρχονται από το τελικό της εξάτμισης του νέου κινητήρα.
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως το ευρωπαϊκό πρότυπο Euro6 προβλέπει πως τα οξείδια του αζώτου είναι μειωμένα στο 1/5 και τα μικροσωματίδια στο 1/6 σε σχέση με τις συγκεντρώσεις που επιτρέπει η Euro5!