Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τεχνικό

ΔΙΑΦΟΡΑ
Η Volvo Trucks «κοιτάζει» προς το μεθάνιο
Μεθ-αύριο!
Διαβάστηκε από 1510 αναγνώστες
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το στρατόπεδο της Volvo Trucks, η σουηδική εταιρεία προσανατολίζεται στη χρήση του υγροποιημένου μεθανίου ως καύσιμο για τους κινητήρες diesel των οχημάτων που θα προσφέρει στο μέλλον, με σημαντικά οφέλη σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης.
Ποιο θα είναι το καύσιμο, που τελικά θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο κίνησης; Στην παρούσα φάση κανείς δεν μπορεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα με ασφάλεια, ωστόσο, το σύνολο σχεδόν των διεθνών εταιρειών κατασκευής οχημάτων πειραματίζεται με μια ευρεία γκάμα "υποψηφίων".
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και η Volvo Trucks, που πιστεύει πως στο προσεχές μέλλον θα είναι σε θέση να προσφέρει ένα νέο τύπο καυσίμου, που θα γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και αυτών που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για να το πετύχει αυτό, η Volvo Trucks έχει στρέψει την προσοχή της στη χρήση μεθανίου σε κινητήρες diesel. 
Όπως έχει αποδειχθεί μέχρι τώρα, οι κινητήρες diesel είναι αποδοτικότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που κάνουν χρήση π.χ. φυσικού αερίου ως καύσιμο, σε ποσοστό της τάξης του +30% με +40% περίπου.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της χρήσης του μεθανίου ως καύσιμο σε ένα βενζινοκινητήρα (με τις κατάλληλες τροποποιήσεις) και σε έναν πετρελαιοκινητήρα. Με τον πρώτο, είναι δυνατόν να επιτευχθεί μια αυτονομία της τάξης των 150-200 χλμ. ανά δεξαμενή καυσίμου, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, η αυτονομία του οχήματος είναι διπλάσια.
Σε πρώτη φάση, στόχος της Volvo Trucks είναι να προσφέρει οχήματα με κινητήρες που θα κάνουν χρήση μίξης καυσίμων (75% μεθάνιο-25% πετρέλαιο κίνησης). Οι δοκιμές έχουν δείξει ότι η βέλτιστη απόδοση του κινητήρα επιτυγχάνεται, όταν το μεθάνιο έχει καταψυχθεί στους -160 βαθμούς Κελσίου. Στη θερμοκρασία αυτή, το μεθάνιο υγροποιείται και ο όγκος του συρρικνώνεται κατά το ήμισυ. Με αυτόν τον τρόπο, μια δεξαμενή καυσίμου μπορεί να φιλοξενήσει διπλάσια ποσότητα καυσίμου. Με τη χρήση του συγκεκριμένου συνδυασμού καυσίμου από τους μελλοντικούς "πετρελαιοκινητήρες", οι υπεύθυνοι της Volvo Trucks ευελπιστούν πως θα είναι σε θέση να επιτύχουν αυτονομία της τάξης των 1.000 χλμ., πριν χρειαστεί ανεφοδιασμός.
Ωστόσο, ένα σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί αφορά και στην επάρκεια των σταθμών ανεφοδιασμού με μεθάνιο, καθώς υπάρχουν ελάχιστοι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.