ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Η γνώμη των ανθρώπων της αγοράς

Προκειμένου να καταλάβουμε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στον κλάδο των Taxi σχετικά με της ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ, ζητήσαμε τη γνώμη των ειδικών. Δείτε τι μας απάντησαν… 

«Ταξίμετρα Κοσμάς»,  Service Ταξίμετρων / Ταχογράφων
A.T.E.: Ποιοι είναι κατά την γνώμη σας οι βασικότεροι παράγοντες που έχουν οδηγήσει στην παρούσα κατάσταση με το θέμα των ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ στα Ταξί;
T.K.: Καθυστερήσεις υπήρξαν τόσο στη διαδικασία εγκρίσεων – ελέγχων και δεδομένων λειτουργίας των νέων ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ, όσο στην έγκριση και κατασκευή τους. 
Από τη στιγμή λοιπόν η παράταση που είχε δοθεί για τις –παλαιού τύπου- ΑΔΗΜΕ έληξε, δεν υπάρχουν καινούργιες –νέου τύπου- για την αντικατάσταση τους. Το αποτέλεσμα είναι στην παρούσα φάση, να μην επιτρέπεται καμία μεταβολή αυτών, παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις. 

A.T.E.: Η ΠΟΛ 1220 του 2012 έπρεπε να είχε τεθεί άμεσα σε εφαρμογή ωστόσο, αυτό δεν συνέβη. Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία της εν λόγω εξέλιξης, εκ των υστέρων;
T.K.: Το βασικό πρόβλημα είναι πως έχει δοθεί παράταση σε μόνο τρεις τύπους –παλαιών προδιαγραφών- ΑΔΗΜΕ μέχρι την κυκλοφορία στο εμπόριο των νέων. Αν είχε δοθεί γενικά παράταση έως την κυκλοφορία των νέων, η μετάβαση στη νέα… εποχή θα γίνονταν ομαλότερα. Γιατί εξάλλου οι ιδιοκτήτες Taxi να τοποθετήσουν τώρα μια –παλαιού τύπου- ΑΔΗΜΕ και σε λίγο καιρό να πρέπει να τις αλλάξουν εκ νέου, με επιπρόσθετο κόστος; 

A.T.E.: Έχετε κάποια σαφή ενημέρωση από το υπουργείο αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και στο εξής;
T.K.: Έως την κυκλοφορία των νέων ΑΔΗΜε, δεν γίνονται μεταβολές θέσης λόγω πλήρωσης, μεταβίβασης, παραχώρησης και λύσεις αυτών κατά περίπτωση ενώ, τοποθετείται ένας εκ των τριών… επιτρεπόμενων τύπων ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ. 
Ωστόσο, στις περιπτώσεις παραχωρήσεων από μίσθωση και λύσεων, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να εξετάζει το ζήτημα μαζί με τον τεχνικό και το υπουργείο.


Εταιρεία «TAXI – Κατσά», Αγορές - Πωλήσεις – Ενοικιάσεις ΤΑΧΙ
A.T.E.: Ποιοι είναι κατά την γνώμη σας οι βασικότεροι παράγοντες που έχουν οδηγήσει στην παρούσα κατάσταση με το θέμα των ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ στα Ταξί;
T.K.: Βάσει της ΠΟΛ 1068/
14.04.2015, προβλέπονταν η άδεια καταλληλότητας των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών έως την 31η Δεκεμβρίου 2016. 
Η Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και ειδικότερα η Διεύθυνση Βιβλίων και Στοιχείων, ήταν υποχρεωμένη να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση σχετικής ΠΟΛ, με την οποία θα ρυθμίζονταν η έννομη λειτουργία των ΦΗΜ από την 1η Ιανουαρίου 2016. 
ΑντΆ αυτού, όχι μόνο δεν δόθηκε έγκριση σε –νέου τύπου- μηχανισμούς αλλά δεν παρατάθηκε η αδειοδότηση – έγκριση τύπου των –παλαιού τύπου- ΦΗΜ, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες του κλάδου να είναι ανήμποροι να ανταπεξέλθουν στο κόστος αντικατάστασης των ΦΗΜ των οχημάτων τους. 

A.T.E.: Έχετε κάποια σαφή ενημέρωση από το υπουργείο αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και στο εξής;
T.K.: Έπειτα από αίτημα του κλάδου των Τaxi, ο κ. Αλεξιάδης, με επίσημο έγγραφο του, ζήτησε από τον υπουργό Οικονομίας, κ. Τσακαλώτο, να εξετάσουν τη δυνατότητα υπαγωγής των Ταξίμετρων και των ΦΗΜ στο νέο ΕΣΠΑ. Ωστόσο ακόμη δεν έχει δοθεί απάντηση στο αίτημα αυτό. 
Παράλληλα, στις 08.06.2016, έπειτα από εξώδική δήλωση που είχε καταθέσει στις 11.04.2016 στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και πιο συγκεκριμένα στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, κ. Τ. Αλεξιάδης, η ΠΟΕΙΑΤΑ έλαβε την εξής απάντηση: 
«… Βάσει των επίσημων ανακοινώσεων και αναρτήσεων στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, ισχύουν τα παρακάτω: 
Α) ε καμία ταμειακή μηχανή δεν επιτρέπεται αλλαγή θυρίδας από τον ίδιο εκμεταλλευτή. Όταν γίνει πλήρωση της θυρίδας γίνεται αντικατάσταση με νέα ταμειακή (ΠΟΛ 1220/2012). 
Β) Η παραχώρηση χρήσης γίνεται μόνο σε εντελώς κενή θέση εκμεταλλευτή (ΠΟΛ 1220/2012). Ο περιορισμός αυτός ισχύει για όλους τους τύπους των ταμειακών μηχανών. 
Γ) Μέχρι την 31.08.2016 οι μοναδικοί συνδυασμοί ταξιμέτρου και ΑΔΗΜΕ που επιτρέπεται να διατίθενται στο εμπόριο (μεταχειρισμένοι ή καινούργιοι) είναι οι εξής: 
-ΠΑΝΘΗΡΑΣ P6F
-Digitax τύπου F3 plus-F
-Hale MCT-5
Για τις παραπάνω τύπους επιτρέπεται και η αντικατάσταση φορολογικής μνήμης μέχρι 31.08.2016. 
Επισημαίνουμε πως βάσει των δεσμεύσεων του υπουργού, όσες ταμειακές μηχανές αγοράζονται μέχρι 31.08.2016, θα έχουν διάρκεια χρήσης μέχρι πλήρωσης της μιας θυρίδας». 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ