Μηχανή Αναζήτησης Βαρέα Επαγγελματικά
Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Τι είναι το τρίπτυχο «δίσκοs-πλατό-ρουλεμάν»; Τι να προσέξεις, τι να αποφύγεις και με ποιον τρόπο θα καταλάβεις πως υπάρχει πρόβλημα;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τι είναι το τρίπτυχο «δίσκοs-πλατό-ρουλεμάν»; Τι να προσέξεις, τι να αποφύγεις και με ποιον τρόπο θα καταλάβεις πως υπάρχει πρόβλημα;

Δίσκος, πλατό, ρουλεμάν: τα Do's & Don'ts

8.129 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2022)

Χρησιμοποίησε όπως πρέπει τον συμπλέκτη και πολλαπλασίασε κατά πολύ τη διάρκεια ζωής του και αύξησε τα χρήματα στο πορτοφόλι σου, γλιτώνοντας τα έξοδα συχνότερης αλλαγής.

Τα μυστικά του τρίπτυχου «Δίσκος, πλατό, ρουλεμάν»!


    Γλίτωσε χρήματα καθυστερώντας την αλλαγή του σετ του συμπλέκτη. Δες τι λάθη κάνεις και βρες πολύτιμες συμβουλές...

    Γλίτωσε χρήματα καθυστερώντας την αλλαγή του σετ του συμπλέκτη. Δες τι λάθη κάνεις και βρες πολύτιμες συμβουλές...

    Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
    Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

  • Πίεσε σωστά & μην πατάς άσκοπα τον συμπλέκτη
  • Όχι το πόδι πάνω στον συμπλέκτη όταν οδηγείς- Φρένο στην ανηφόρα
  • 5+1 τρόποι να καταλάβεις πως υπάρχει πρόβλημα
  • 3 εύκολα τεστάκια για να είσαι σίγουρος
 
Ο συμπλέκτης είναι το μέσο που μεταφέρει την περιστροφική ισχύ από τον κινητήρα στους κινητήριους τροχούς. Αποτελείται από τρία βασικά κομμάτια: το πλατό, τον δίσκο και τα ρουλεμάν.

Αναλυτικά, το πλατό βρίσκεται βιδωμένο στο σφόνδυλο του κινητήρα και αποτελεί συνέχεια του στροφαλοφόρου άξονα, οπότε κινείται με στροφές ίδιες με αυτές του κινητήρα. Ο δίσκος είναι κατασκευασμένος από υλικό με υψηλό συντελεστή τριβής και είναι συνδεδεμένος με τον πρωτεύοντα άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων, ώστε να πιέζεται από το πλατό πάνω στο σφόνδυλο, με την βοήθεια του μηχανισμού του συμπλέκτη. Το παρών δίνει και ένα συνδετικό μηχανικό ρουλεμάν ή μια υδραυλική τρόμπα. Η σύνδεση ανάμεσα σε αυτά τα μέρη και το πεντάλ, γίνεται είτε μηχανικά με συρματόσχοινο είτε υδραυλικά με σωλήνα.

Πώς λειτουργεί το σετ του συμπλέκτη 

Με τη βοήθεια της τριβής ανάμεσα στο δίσκο, που περιστρέφεται μαζί με τον άξονα εισόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, και το πλατό που εφάπτεται στο σφόνδυλο μεταφέρεται η παραγόμενη από τον κινητήρα ροπή στο κιβώτιο, για να μεταδοθεί από εκεί στο διαφορικό και τους τροχούς.
 
Όταν δεν ασκείται πίεση στο πεντάλ του συμπλέκτη, ο δίσκος πιέζεται από ελατήρια πάνω στο πλατό και περιστρέφεται μαζί με αυτό. Με το πάτημα του πεντάλ, ο δίσκος απομακρύνεται, γλιστρώντας πάνω στον άξονα του κιβωτίου, απομονώνοντας έτσι το κιβώτιο ταχυτήτων από τον κινητήρα. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το πετάλι που βλέπεις εσύ είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
 

Τα Do's & Don'ts

Μπορεί να μην σου φαίνεται σημαντικό το πόσο θα κρατήσει το σετ του συμπλέκτη, αλλά επειδή μπορεί να σου κοστίσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ να το αντικαταστήσεις, καλό θα ήταν να το ξανασκεφτείς πώς του φέρεσαι. Παρακάτω είναι μερικά tips για να σε βοηθήσουν:
  • Σύμπλεξε και αποσύμπλεξε σωστά τον συμπλέκτη όποτε αλλάζεις ταχύτητα. Πίεσε τον μέχρι κάτω, πάρε το πόδι σου από το γκάζι, άλλαξε ταχύτητα αφού φτάσει ο συμπλέκτης τέρμα κάτω και αφού ολοκληρώσεις την αλλαγή, πάρε το πόδι σου από τον συμπλέκτη και πέρνα ξανά στο γκάζι.
  • Μην κρατάς πατημένο το συμπλέκτη όταν βρίσκεσαι σε στάση ή σε κάποιο φανάρι, καθώς φθείρεται πιο εύκολα. Επιπλέον, σε οχήματα νεότερης τεχνολογίας με σύστημα start-stop, το πάτημα του συμπλέκτη δεν επιτρέπει στο σύστημα να μπει σε λειτουργία, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης.
  • Δεν οδηγούμε με το πόδι μας πάνω από τον συμπλέκτη ή μισο-πατημένο. Μια τέτοια συνήθεια έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή φθορά του δίσκου, καθώς τρίβεται στο πλατό.
  • Δεν ισορροπούμε στην ανηφόρα με τον συμπλέκτη και το γκάζι. Τέτοια χρήση προκαλεί άσκοπη φθορά στον δίσκο και μειώνει την διάρκεια ζωής του. Προτίμησε να πατήσεις απλά φρένο.