Το "Aero Trailer Concept" της Mercedes-Benz μπορεί να μειώσει την μέση κατανάλωση καυσίμου ενός φορτηγού κατά 18%.
Με την χρήση του Aero Trailer Concept, μια εταιρεία μπορεί να εξοικονομήσει έως και 2.000 λτ. καυσίμου από ένα φορτηγό σε ετήσια βάση.
Μειωμένες εκπομπές ρύπων έως και 5 τόνων CO2 ανά έτος, υπόσχεται το νέο Aero Trailer Concept.
«Aero Trailer Concept» από την Mercedes-Benz
2.915 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2011)
Ένα νέο τύπο ρυμούλκας με την ονομασία «Aero Trailer Concept» παρουσίασε η Mercedes-Benz. Η χρήση του συγκεκριμένου συστήματος μπορεί να συμβάλλει στην μείωση της κατανάλωσης κατά 2.000 λτ./έτος!
Κατά τη διάρκεια του «Trailer Show 2011» στο Kortrijk του Βελγίου (25-29/11), η Mercedes-Benz παρουσίασε μια νέα πρωτότυπη μορφή ρυμούλκας με την ονομασία «Aero Trailer» που είναι σε θέση να συμβάλλει στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου ενός φορτηγού κατά 5%.
Εντελώς νέα –αεροδυναμική- σχεδίαση
Χάρη στο νέο αεροδυναμικό σχήμα του, προϊόν συστηματικής εξέλιξης στην αεροσύραγγα, η νέα ρυμούλκα της Mercedes-Benz εμφανίζει μειωμένο αεροδυναμική συντελεστή κατά 18%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση καυσίμου του οχήματος να μειώνεται κατά 5%.
Στην περίπτωση όμως που αναφερόμαστε σε ένα φορτηγό διεθνών μεταφορών που κατά μέσο όρο διανύει 150.000 σε ετήσια βάση, η εξοικονόμηση καυσίμου ανέρχεται στα 2.000 λτ., μέγεθος που μπορεί να μεταφραστεί σε πέντε τόνους CO2 ανά όχημα.
Το νέο «Aero Trailer Concept» της Mercedes-Benz αποτελεί μέρος του προγράμματος «Truck & Trailer 7plus» που η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία προωθεί.
Πιο συγκεκριμένα, με απαρχή τη νέα γενιά του Actros που εμφανίζει μειωμένο αεροδυναμικό συντελεστή κατά 12%- 15% σε σχέση με τον προκάτοχο του, η Mercedes-Benz ευελπιστεί να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» φορτηγού- ρυμούλκας που θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στον πελάτη.
Σε ότι αφορά στο «Aero Trailer», η σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος του σύμφωνα με τους υπολογισμούς των επιστημόνων της εταιρείας, μειώνει την αντίσταση του αέρα κατά 1%. Αντίστοιχα τα πλευρικά τοιχώματα που καλύπτουν τους τροχούς, χάρη στο ειδικό σχήμα τους, συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή κατά 8%. Τέλος το πίσω μέρος του τρέιλερ αν και έχει αυξηθεί σε μήκος περισσότερο από 400 χλστ., συμβάλει και αυτό με την σειρά του στην μείωση της αντίστασης του αέρα κατά 8%- 9%.
Σημαντικά οφέλη στην κατανάλωση καυσίμου
Συνολικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών της Mercedes-Benz, το νέο Aero Trailer συμβάλλει στην μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος κατά 18%. Όπως προαναφέραμε, για χρήση της τάξης των 150.000 χλμ. σε ετήσια βάση, ο πελάτης μπορεί να γλιτώσει περίπου 2.000 λτ. καυσίμου ή πέντε τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
Ωστόσο, η εμπορική πορεία του «Aero Trailer» δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει στην παρούσα φάση. Αυτό συμβαίνει γιατί, παρά το γεγονός ότι οι συνολικές διαστάσεις που προσφέρει για την μεταφορά του φορτίου (μήκος 13,6μ., πλάτος 2,55μ. και συνολικό ύψος 4,0μ.) το μήκος του επιβαρύνει τον συνολικό μήκος του συρμού που υπερβαίνει τα επιτρεπόμενα όρια που τίθενται από την κοινοτική νομοθεσία.